Mercedes’in yeni E63 S AMG modeli, 612 HP güç ve 850 Nm tork üreten makinesi, 9 ileri çift kavramalı şanzımanı ve dört tekerlekten çekiş gibi özellikleri sayesinde 0’dan 100 km/s hıza 3.4 saniyede ulaşıyor ve bir çok süper spor otomobili gölgede bırakıyor.
2017 model 500 HP gücünde bir Porsche 911 R’a sahip olduğunuzu hayal edin… Ya da 573 HP gücünde Aston Martin V12 Vantage S’e… Bunlar da yetmediyse 560 HP gücünde bir Ferrari California T düşleyebilirsiniz… Trafik ışıklarına geldiniz ve yanınıza bir Mercedes E Serisi geldi. Direksiyon koltuğunda oturan kişi size tacizkar bir bakış attı ve aynı anda kalkarak kısa bir yarış yapmanızı ima etti. Siz de altınızdaki canavara güvenerek bu oyuna geldiniz ve yeşil yandığında gaza sonuna kadar bastınız. O da ne? Mercedes E Serisi yanınızdan ayrılmadığı gibi az bir farkla da olsa öne geçmeye başladı. Mercedes öne geçtiğinde otomobilin arkasında E 63 AMG logosunu gördüğünüzde ilk şoku atlattınız ancak yine de eğer otomobillerden biraz anlıyorsanız daha önceki E 63 AMG modellerinin bu kadar hızlı olmadığını düşünürsünüz değil mi? Ancak bu kez sert kayaya çarptınız. 612 HP güç, 850 Nm tork, 9 ileri çift kavrama şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi birleşince, yeni E 63 S AMG tam bir süper spor avcısı haline gelmiş. Saydığım otomobillerden 911 R, o’dan 100 km/s hıza 4 saniyede, Aston Martin 3.9 saniyede Ferrari California T ise 3.6 saniyede ulaşıyor. Mercedes E63 S AMG’nin 0-100 km/s hızlanması ise sadece 3.4 saniye sürüyor.
İlginizi çekebilir
Portekiz-Portimao’da yer alan Algarve Internation Circuit’de ve çevre yollarda kullanma fırsatını bulduğum yeni Mercedes E 63 S AMG, sadece süper spor otomobillere değil, premium Alman rakiplerinin de başına bela olacağa benziyor. Daha önceki modelleriyle ne Audi RS6 ne de BMW M5’le baş edemeyen E 63 AMG, yeni nesliyle bu iki modelin de önüne geçecek gibi görünüyor. Yeni BMW M5’in çıkmasına yaklaşık 1 sene var. O zamana kadar yapılacak karşılaştırmalarda yeni E63 AMG’nin rakiplerinin önüne geçeceğini düşünüyorum.
Tasarım anlamında bakıldığında standart bir E Serisi’nden çok da bir farkı yok. Evet sportif dokunuşlar var ama otomobil gerçek kimliğini çok da açığa çıkartmak istemiyor. Motor kaputu ilk kez bir sedanda, tıpkı coupe modellerdeki gibi çamurluk ile tampon arasına entegre edilmiş. Daha güçlü hatlara sahip ve her biri 17 mm daha geniş olan çamurluklar artan iz genişliğine ve daha büyük tekerleklere alan yaratmış. Arka tarafa sivri uçlu şık bir spoyler var ama bu spoyler de kendini çok belli etmiyor.
Otomobilin iç mekanına geçtiğimizde standart modelden çok büyük farklılık göremiyorsunuz. Spor direksiyon ve koltuklar dışında iç mekanda bir yenilik yok. Spor direksiyon üzerinde AMG logosu ve direksiyon simidinin tepe noktasını göstermek üzere ‘saat 12 işareti’ yer alıyor. Sport Plus ya da Race moduna geçtiğinizde de dijital ekranlarda sportif göstergeler ortaya çıkıyor.
Daha önce de belirttiğim gibi Mercedes E 63 S AMG’nin 4.0 lt çift turbo V8 motoru, 612 beygir güç ve 850 Nm tork sunuyor. Standart E 63 AMG’de ise aynı makine 571 HP ve 750 Nm tork üretiyor. Mercedes verimliliği artırmak için V8 silindirli motoru silindir kapatma özelliği AMG Silindir Yönetimi ile donatmış. Daha önce SLK 55 modelinde kullanılan ve son derece düşük yakıt tüketimi ve emisyon değerlerini beraberinde getiren sistem, ilk kez Mercedes’in turbo beslemeli bir motorunda kullanılıyor. Sistem güç gereksiniminin düşük olduğu kısmi yük seviyelerinde iki, üç, beş ve sekiz numaralı silindirleri devreden çıkartıyor ve böylece yakıt tüketimini düşürmeye yardımcı oluyor. Karma koşullarda 8.8 lt/100 km yakıt tüketimi ve 199 gr/km CO2 emisyon değeriyle E 63 4MATIC ve E 63 S 4MATIC sınıfının en iyi değerini ortaya koyuyor.
Bence otomobilde sunulan en önemli yenilik, ilk kez bir E 63 AMG modelinde sunulan dört tekerlekten çekiş özelliği. Daha da enteresan olan otomobili Drift modunda arkadan itişli olarak da kullanabiliyor olmanız. Race modunda çekiş kontrol sistemini kapattığınızda Drift modu devreye giriyor ve istediğiniz kadar lastik yakabiliyorsunuz.
Otomobilin bir başka önemli yeniliği de 9 ileri çift kavramalı şanzımanı. Özel olarak geliştirilen yazılım vites geçişlerini hızlandırırken, aynı zamanda birden fazla vites küçültebilme yeteneği ve ara gazı özelliği ile zevkin doruklarına çıkmanızı sağlıyor. Tork konvertörünün yerini alan ıslak kavrama ağırlık avantajı sağlarken sistemin gaz pedalı emirlerine özellikle hızlanma anında çok daha hızlı ve net cevap vermesini sağlıyor.
Yeni E 63 AMG kullandığım en iyi direksiyon hissine sahip Mercedes. AMG’ye has dişli oranının da katkısıyla direksiyon sistemi geri bildirimi yüksek direkt çalışan bir yapı sunuyor. Sürücü servo desteğini “Comfort”, “Sport” ve “Sport Plus” olmak üzere ayarlayabiliyor. Her bir mod seçili olan Dynamic Select sürüş programına bağlı olarak otomatik olarak belirlenirken, “Individual” programında sürücü kendi kişisel ayarını yapabiliyor.
SONUÇ
Mercedes E 63 AMG markanın son dönemde ürettiği otomobiller arasında beni en çok etkileyen ve heyecanlandıran model oldu. V8 motor muhteşem bir güç ve ses deneyimi yaşatıyor. Launch Control’le yaptığınız kalkışlarda dört tekerlekten çekiş sayesinde 612 beygir güç ve 850 Nm torku tamamen yere aktarabiliyorsunuz. Gövdeniz otomobille sabit hareket ederken ruhunuz ve algınız olduğunuz yerde kalma eğilimi gösteriyor. Beyninizin içinden bir rüzgar geçmiş gibi hissediyorsunuz. Comfort modunda adeta bir limuzin yumuşaklığına bürünen otomobil, Race moduna aldığınızda ise canavara dönüşüyor. Eğer süper spor otomobiller çok dikkat çekiyor ve konforsuz diyorsanız E 63 AMG tam size göre.
Yazı : Yaman Yılmaz
Portimao, Portekiz
Son yorumlar