Nihayet dizel-otomatik kombinasyonuna kavuşan Mazda3 Sedan, makyajlanarak gücünü artıran Hyundai Elantra ve sınıfın en çok satılan modellerinden biri olan Ford Focus Sedan’ın karşısına çıkıyor.
Türkiye’de satışlarını artırmada kararlı olan Mazda, CX-3 modeliyle birlikte 1.5 litrelik dizel motorunu otomatik şanzıman ile kombine ederek tüketiciye mesajını net bir şekilde vermişti. Şimdi de en çok satılan modeli olan Mazda3’te dizel-otomatik kombinasyonunu sunmaya başladı. Tabii rakipleri de eli boş durmuyor. Hyundai, yeni makyajladığı Elantra’da 1.6 litrelik dizel motorunda yeni çift kavramalı şanzımanını sunarken, Ford da sınıfının en çok satan modellerinden biri olan Focus Sedan’da yine 1.6 litrelik dizel motorla otomatik şanzıman sunuyor.
Tasarım
İlginizi çekebilir
Tasarım konusunda Hyundai Elantra ve Mazda3 son gelen makyaj operasyonlarıyla birlikte Focus Sedan’dan daha genç görünüyorlar. Focus Sedan, özellikle Aston Martin modellerini andıran ön tasarımıyla dikkat çekici olmayı sürdürüyor. Rakiplerine göre daha heybetli duran Elantra, 1800 mm genişliğiyle de ilk sırada yer alıyor. Mazda3 ise 4585 mm uzunluğuyla rakiplerinin önünde yer alırken, hem Mazda3 hem de Hyundai Elantra 2700 mm’lik aks mesafesine sahip. Focus Sedan boyut konusunda rakiplerinin en küçüğü oluyor. 2648 mm’lik aks aralıklı Focus Sedan, 4360 mm uzunluğa sahip. Elantra, bagaj hacimlerinde de boyutlarının avantajını kullanıyor. 458 litrelik hacmiyle en geniş bagajı sunarken, onu 421 litre ile Ford Focus Sedan ve 364 litre ile Mazda3 Sedan izliyor.
İç mekân
Kabindeki işçilik ve malzeme kalitesi bakımından Mazda3 Sedan rakipleri arasından sıyrılmayı başarıyor. Neredeyse premium sınıfa yaklaşan kabini ile rakiplerinin önünde yer alan Mazda3 Sedan, ergonomi konusunda da oldukça iyi bir seviyede yer alıyor. Hyundai Elantra özellikle makyajdan sonra daha kaliteli bir iç mekâna kavuşurken, Ford Focus Sedan da sınıf standartlarının gerisinde kalmıyor. Her üç modelde de dokunmatik multimedya ekranı sunuluyor. Mazda3’ün farkı ise bu ekranın hem dokunmatik hem de, sürücü koltuğunun sağ tarafında yer alan düğmeler vasıtası ile kontrol edilebilmesi oluyor. Bu sayede parmak izi takıntısı olanlar için ekrana hiç dokunmadan dahi ayarlar değiştirebiliyor. Kullanışlılık açısından da Mazda3’ün ekranın daha iyi olduğunu belirtmeliyim. Hyundai Elantra ise biraz daha karışık bir arayüz sunarken, Focus Sedan’ın ise Mazda3 kadar olmasa da kullanışlı bir ekrana sahip olduğunu söyleyebilirim.
Motor
Ford Focus Sedan ve Mazda3 Sedan’ın kalbinde 1.5 litrelik dizel motorlar yer alırken, Hyundai Elantra’nın kalbinde 1.6 litrelik dizel motor yer alıyor. Bu farklılık performans değerlerinde de kendini gösteriyor. Elantra’nın motoru 136 HP güç ve 300 Nm tork üretiyor, Ford Focus Sedan 120 HP güç ve 300 Nm torka sahipken, Mazda3 Sedan ise 105 HP güç ve 270 Nm tork üretiyor. Bu farklar gerçek yol koşullarında da kendini gösteriyor. Hyundai Elantra özellikle yedi ileri çift kavramalı şanzımanın da yardımıyla düşük devirlerden itibaren kararlı bir hızlanmaya sahip. Focus Sedan’da da altı ileri çift kavramalı şanzıman sayesinde Elantra’nın çok da gerisinde kalmazken, Mazda3 Sedan altı ileri konvansiyonel otomatik şanzımanı ile performans konusunda rakiplerine yetişemiyor.
Tüketim değerlerinde ise Elantra 1420 kilogramlık ağırlığına rağmen en tutumlu model olmayı başarıyor. Bunu da yedi ileri şanzımanı sayesinde gerçekleştiriyor. Fabrika verilerine göre 100 kilometrede ortalama 4.1 litrelik tüketim değeri sunan Elantra’yı, 4.2 litre ile Focus Sedan ve 4.4 litrelik ortalama ile Mazda3 Sedan takip ediyor.
Yol tutuş ve konfor
Focus, yol tutuş konusunda sınıfının referans modeli olmayı sürdürüyor. Hızlı ve net cevaplar veren direksiyonu ve aerodinamik yapısıyla sert girilen virajlarda bile önden kayma eğilimi oldukça az olan Focus Sedan’ı, Mazda3 Sedan takip ediyor. Mazda3 Sedan da Focus Sedan’a yakın bir yol tutuş performansı sergiliyor. Hyundai Elantra ise rakiplerinin yanında biraz daha konfor odaklı olmasıyla öne çıkıyor. Elantra ile hızlı girilen virajlarda önden kayma problemini diğer rakiplerine göre biraz daha fazla yaşayabiliyorsunuz.
Konfor konusunda ise yumuşak süspansiyonun keyfini yaşatan Elantra, ülkemiz yollarına en uygun ayarlara sahip. Hem yol tutuş hem de konfor bakımından en iyi kombinasyonu ise Mazda3 Sedan gerçekleştiriyor.
Ford Focus Sedan gerçekten iyi yol tutuyor fakat konfor konusunda geride kalıyor. Hyundai Elantra ise konforlu sürüşü performansa tercih ediyor. Mazda3 ile hem performans hem de konforu aynı anda yaşama şansına sahip olabiliyorsunuz.
Fiyatlar
İş başlangıç fiyatına gelince Güney Koreli birinciliği elinde tutuyor. Hyundai Elantra 1.6 CRDi DCT’nin başlangıç fiyatı 85 bin TL, Ford Focus Sedan 1.5 TDCi Powershift 89 bin 820 TL’den başlarken, Mazda3 Sedan 1.5 Sky-D AT 92 bin TL’lik bir etikete sahip.
Sonuç
Ekonomi mi, Mazda3 mü?
Her üç modelin de öne çıktığı alanlar var. Fakat Mazda3 premium bir otomobile yaklaşan kabin kalitesi ve süspansiyon sistemiyle üçlü arasında benim tercihim olacaktır. Fakat işin bir de maddi boyutu var ki orada da Hyundai Elantra hem yakıt tüketimi hem de başlangıç fiyatıyla öne çıkıyor. Ford Focus Sedan ise performanslı sürüşüyle biraz daha gençleri kendine çekecektir.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Fevzi Ondu
Son yorumlar