Yenilenen Corolla artık daha kaliteli ve bolca donanımla karşımıza çıkıyor. Kimse onun üretildiği 1966 yılında bu kadar başarılı olacağını hayal etmezdi. Her geçen gün kendini geliştirmeyi başaran Corolla, 90’ların başında altın yıllarını yaşamaya başladı.
1991 yılında üretilen yedinci jenerasyon ile Corolla, bildik düz ve heyecansız Japon tasarımını bir kenara bırakmış, daha yumuşak ve aerodinamik çizgilere sahip daha büyük ve konforlu kompakt sınıfa uygun bir model üretilmişti. Bu otomobil o yıllarda dünyadaki satışları alt-üst edecek, ülkemizde de satış listelerinin başına geçecekti.
İlginizi çekebilir
2013 yılında yeni nesle kavuşmasıyla birlikte bambaşka bir otomobil karşımıza çıkardı. 11. Jenerasyon olarak lanse edilen bu model, yaklaşık üç yıldır başarılı bir şekilde yoluna devam ediyordu.
Önce Auris’in, ardından da Corolla’nın makyajlanmasıyla birlikte Toyota’nın kompakt segmentte eli bir hayli güçlendi.
Yenilenen Corolla’ya dıştan baktığımızda, daha oturmuş hatlar, ilgi çekici ve merak uyandıra tasarım çizgileriyle olgunlaştığını görüyoruz. Daha geniş ön alt ızgara, yeni tampon tasarımı ve yenilenmiş bagaj üstü krom detay, otomobile farklı bir hava katıyor.
Ayrıca opsiyonel olarak sunulan LED farlar, LED ışık çizgisi, LED arka stop lambaları ve karartılmış arka ve arka yan camlar kalite algısını artıran diğer detaylar arasında.
Kabine geçtiğimizde ise bu değişimin devam ettiğini söylemek mümkün. Malzeme kalitesindeki belirgin değişim ve artan donanım özellikleri Corolla’yı segmentinde daha rekabetçi bir noktaya taşıyor.
7 inç’lik Toyota Touch 2 dokunmatik ekran sezgisel ve birçok multimedya özelliğini bünyesinde barındırıyor. Diğer tarafta, gösterge paneli içindeki 4.2 inç’lik renkli çok fonksiyonlu bir ekran daha yer alıyor. Yapılan izolasyon iyileştirmeleri sayesinde Corolla eskiye göre daha sessiz.
Kullandığımız modelde Toyota’nın 1.6 lt’lik 132 HP gücündeki motoru yer alıyor. Bu ünite hem alt devirlerde hem de üst devirlerde canlı tepkiler ortaya koymayı başarıyor. 7 kademeli CVT tabanlı Multidrive S şanzıman hızlı ve rahat geçişlere sahip olsa da devir yükseldikçe kabinde artan motor sesi bir süre sonra rahatsızlık verebiliyor. Bununla eş zamanlı olarak yakıt tüketimi de beklenenin üzerine çıkıyor. Eğer küçük ekrandaki ECO göstergesine sadık kalabilirseniz, Corolla makul seviyelerde bir tüketim sunuyor. Corolla’nın direksiyon hissi ve tepkileri otomobilin sakin sürüşüne uyum sağlıyor. Yumuşak bir gaz pedalı ve dozlamasını iyi ayarlayabildiğiniz fren pedalı var. Süspansiyon sert değil ama otomobil özellikle viraj içinde çok uzun bir noktaya kadar çizgisini rahatlıkla koruyabiliyor.
Giriş fiyatı 80 bin TL’lerden başlayan Corolla’nın donanım seviyesi yükseldikçe 96 bin TL’leri geçiyor. Corolla yenilenmiş birçok özelliğe sahip olsa da, özellikle benzinli versiyondaki fiyat politikası onun bu değişimini gölgede bırakabilir.
Yazı : Ahmet Armağan
Fotoğraf : Egemen Atiyar
Son yorumlar