Alman üreticinin atletik ve sportif coupe modeli, şimdi de karşımıza daha güçlü bir motorla birlikte çıkıyor.
Bir otomobilin heyecan vermesi için tabii ki tasarımı ve duruşu çok önemlidir. Hele ki bu otomobil güzel bir coupe ise daha ilk dakikadan itibaren duygularınız bu yönde hareket etmeye başlar.
İlginizi çekebilir
Mercedes’in yeni C-Serisi ile birlikte hem otomobilin dışında hem de içinde yaptığı köklü değişimlerle birlikte marka son dönemde genç yaş kitlesini de etkisi altına almayı başardı. Bunun son örneği olan C-Serisi Coupe’de geçmişteki bazı eksikliklerinde giderilmesiyle birlikte artık bu otomobil için tam anlamıyla heyecan verici bir coupe diyebiliriz. Özellikle Coupe’nin önceki nesle oranla sportiflik ve çeviklik anlamında artan özelliklerine eklenen modern-lüks kavramı onu rakipleri arasında farklı bir noktaya taşımayı başarıyor. C-Serisi Coupe için şık bir coupe’nin sürüş keyifle olan bileşimi gibi bir benzetme yaparsak aslında yanlış bir şey söylemiş olmayız.
C-Serisi’nin en sportif modeli olarak karşımıza çıkan model, elmas ön ızgarası, uzun motor kaputu ve çarpıcı yan siluetiyle şık görünümünü ortaya koyuyor. Fakat arka bölüme baktığımızda S-Serisi Coupe ile benzerliğin bu modelde minimal çizgilerle benzetiliyor olması yerine daha karakteristik bir görünüm sağlanabilirdi kanaatindeyiz. Tabii buna ek olarak, bağımsız duran yan aynalar, çerçevesiz kapılar ve yüksek omuz çizgisi de otomobilin sportif karakterini vurgulayan detaylar arasında. İç mekâna baktığımızda da aslında birçok şeyin değiştiğini söylemek mümkün. Her şeyden önce kalite hissi ve malzeme kalitesi oldukça üst seviyede… Ayrı ayrı tasarlanmış konsol elemanları ve paneller oldukça farklı bir görünüm sunuyor. Buna eşlik eden entegre sportif koltuklar da yine C-Serisi Coupe’ye özel olarak tasarlanan detaylar arasında yer alıyor.
Gelelim motor kaputunun altında. Mercedes, hem sedan hem de coupe karoserindeki yer verdiği 1.6 lt’lik turbo motorla birlikte hem vergi hem de sağladığı yakıt avantajı sayesinde uygun satış fiyatıyla birçok kişi tarafından rahatlıkla tercih edilen bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor. C 180’in bu avantajının yanında tabii ki daha fazla performans isteyenler için artık daha sportif bir seçenek olan C 300 ürün gamına eklendi.
Gelelim motor kaputunun altında. Mercedes, hem sedan hem de coupe karoserindeki yer verdiği 1.6 lt’lik turbo motorla birlikte hem vergi hem de sağladığı yakıt avantajı sayesinde uygun satış fiyatıyla birçok kişi tarafından rahatlıkla tercih edilen bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor. C 180’in bu avantajının yanında tabii ki daha fazla performans isteyenler için artık daha sportif bir seçenek olan C 300 ürün gamına eklendi. İşte bugünkü test otomobilimizin en ilgi çekici yanı da şüphesiz kalbindeki 2.0 lt’lik turbo motoru… 245 HP gücündeki bu ünite ultra performans beklentisi olmayanlar için bence gerçekten de çok yeterli performans değerleri sunuyor. Özellikle alt devirler ve ara hızlanma konusunda motorun başarılı bir ivmelenme ve tork grafiği var. 6 sn gibi kısa bir sürede 100 km/s’ye ulaşıyor olması da bunun net bir göstergesi… Gücünü yere 7G-TRONIC PLUS şanzımanla aktaran model, arkadan itişli yapısı sayesinde biraz da eğlenceli bir sürüş yapmak istediğinizde size tatlı ve kontrollü arkadan kaymalarla bu zevki yaşatıyor. C300’de tıpkı diğer Mercedes C-Serisi modelleri gibi “ECO”, “Konfor”, “Spor”, “Sport +” ve “Bireysel” olmak üzere dört farklı seçenek bulunuyor. Sport + modunda otomobilin gaz, direksiyon ve şanzıman oranları değişirken, ESP belli bir seviyeye kadar arkadan kaymalara müdahale etmiyor. Bu sürede çok abartmadığınız sürece yukarıda bahsettiğim eğlenceyi yaşayabilirsiniz. AMG donanım paketiyle satılan C 300 Coupe’nin satış fiyatı opsiyonlar hariç; 277 bin TL’yi buluyor. Sport donanımla C 180 Coupe’nin 177 bin TL’ye satıldığını düşünürsek, aynı hazzı alacağımız bir coupe’de daha fazla performans için 100 bin TL’yi gözden çıkarmaya değer mi bir kez daha düşünmekte fayda var.
Yazı: Ahmet Armağan
Fotoğraf: Fevzi Ondu
Son yorumlar