Kompakt sedan sınıfı rekabetin çok sıkı yaşandığı bir sınıf olmasının yanı sıra ülkemizde de en çok aracın satıldığı segmentlerden biri. Kia da bu segmentte yer alan Cerato modelinin üçüncü neslinin makyajlı versiyonunu ülkemizde satışa sundu.
Üretimine 2003 yılında başlanan Cerato, Güney Koreli markanın satış anlamında amiral gemisi modeli olmayı başarmıştı. 2013 yılında üçüncü nesliyle satılmaya başlanan Cerato, ilk etapta Türkiye’de satılmadı. Fakat makyajlandıktan sonra yükselen Türkiye pazarında geride kalmak istemeyen Kia, Cerato ile tekrar sınıfa giriş yaptı.
Ülkemizde 1.6 litrelik benzinli ve dizel motorlarla satılan Cerato, benzinli seçeneğinde konvansiyonel otomatik şanzıman sunarken, dizel motor seçeneğinde sadece yedi ileri çift kavramalı DCT şanzıman sunuyor. Satış anlamında dizel motor seçeneğinin çok daha büyük bir dilime sahip olacağını düşünürsek, bu seçim sağlıklı olmuş.
İlginizi çekebilir
Comfort ve Concept Plus isimli iki donanım seçeneği mevcut olan Cerato’da, en yüksek donanım seçeneği olan Concept Plus’ı sadece dizel motor seçeneğinde satın alabiliyorsunuz. Rakiplere baktığımızda ise aslında çok geniş bir liste karşımıza çıkıyor. Bütün rakiplerini buraya yazmaya kalkarsak sayfalarımız yetmeyecektir çünkü ülkemizin en geniş pazarından bahsediyoruz. Kardeş marka Hyundai Elantra ile karşılaştırırsak eğer; dizel motorlu ve DCT şanzımanlı Elantra’nın başlangıç fiyatı 85 bin TL’yken yine dizel motorlu DCT şanzımanlı Cerato’nun başlangıç fiyatı ise 78 bin 900 TL. Geçmiş yıllarda Hyundai’den daha yüksek fiyat politikasına sahip Kia’nın, Cerato ile bu trendi tersine çevirdiğini görüyoruz. Makyajdan sonra çok daha agresif bir ön yüze kavuşan Cerato, markanın yeni tasarım kimliğinin izlerini fazlasıyla taşıyor. Arka tarafta ise ön taraf gibi radikal bir değişiklik göze çarpmıyor. Kabinde de çok fazla değişikliğe yer verilmezken, malzeme kalitesi ve işçilik anlamında sınıfının gerisinde kalmıyor. Kabinde tek eleştiri noktası ise rakiplerine göre çok daha küçük kalan multimedya ekranı oluyor. Özellikle büyük ekranlara alışanlar için Cerato’nun multimedya ekranına alışmak pek de kolay olmayacaktır.
Hyundai ve Kia’nın yeni dizel motoru Cerato’da da kendine yer bulmuş. 136 HP güç ve 300 Nm tork değeri ile sadece kâğıt üstünde değil yolda da sınıfının en performanslı modellerin- den biri olan Cerato, alt devirlerden itibaren canlı bir sürüş karakterine sahip. Akıcı sürüşte en büyük rollerden biri de hiç şüphesiz DCT şanzımanın oluyor. Yedi ileri çift kavramalı şanzıman, hem seri hem de konforlu geçişlere sahip. Fakat sıkışık trafikte ısınma problemiyle karşılaşmanız biraz can sıkıcı olabiliyor.
Konforlu süspansiyona sahip Cerato, ülkemiz yol koşulları için ideal bir kullanım sunabiliyor. Normal, comfort ve sport isimli üç farklı sertlik ayarı sunan direksiyon sistemini sınıfının en iyisi olmasa da, tatmin edici tepkilere sahip. Özellikle şehir içi kullanımlarda yumuşaklığı ile rahat manevra yapılabilmesine olanak sağlıyor. Yakıt tüketimine geçtiğimizde ise yine çift kavramalı şanzımanın önemini bir kez daha görüyoruz. Konvansiyonel şanzımanlara göre yakıt tüketim değerini aşağıya çekmede daha başarılı olan DCT şanzıman, Cerato’ya fabrika verisi ortalama 100 kilometrede 4.6 litrelik bir tüketim değeri veriyor. Gerçek yol koşullarında ise ortalama 5.5 lt/100 km tüketim değerlerinde dolaşmanız çok da zor olmuyor.
Bagaj kapasitesi ise sınıfının ortalarında yer alıyor. Fiat Egea Sedan’ın 520 litrelik bagajı karşısında Kia Cerato 482 litrelik bir hacme sahip. Fakat Hyundai Elantra’nın 458 litrelik hac- mini geçmeyi başarıyor.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Egemen Atiyar
Son yorumlar