Opel’in küçük SUV modeli Mokka, makyaj operasyonundan sonra isminin sonuna X takısı ekledi. Makyajla birlikte birçok yeni özellikler de kazanan Mokka X, rekabete elini güçlendirerek geri dönmüşe benziyor.
Dünyada yükselen kompakt SUV trendine Opel’in cevabı 2012 yılında Mokka ile olmuştu. 2013 yılında satışa sunulduğunda kaslı tasarımıyla ilgi çekmeyi başaran Mokka, geçtiğimiz aylarda makyajlı versiyonuyla ülkemizde de satışa sunuldu. Türkiye’de 1.4 litrelik turbo benzinli ve 1.6 litrelik turbo dizel motorlarla satılan Mokka X, her iki motor seçeneğinde de otomatik şanzıman opsiyonu sunuyor. Dört tekerlekten çekiş sistemli Mokka X’i yine her iki motor seçeneğinde de tercih edebiliyorsunuz.
Opel Mokka X’in Türkiye’de çok sıkı rakipleri var. Bunlardan en önemlileri ise dört tekerlekten çekiş sistemi sundukları için Nissan Qashqai, Renault Kadjar, Mazda CX-3 ve Fiat 500X iken Honda HR-V, Peugeot 2008 ve Renault Captur’u de sayabiliriz. Aslında Nissan Qashqai ve Renault Kadjar Mokka X’in direk rakipleri olmasa da, fiyatlara baktığımızda hemen hemen birbirine yakın olduklarını belirtmeliyim. Opel Mokka X’in başlangıç fiyatı 81 bin 600 TL, Nissan Qashqai ise 81 bin 100 TL’den başlıyor. Renault Kadjar da 83 bin 100 TL’lik bir fiyat etiketiyle başlangıç seviyesine sahip..
İlginizi çekebilir
Peki, makyajla birlikte Mokka X’te neler değişti biraz da ona bakalım… Mokka X’in ön görünümü Opel’in gelecek tasarım stretejisine uyumlu şekilde, kanat şekilli ön ızgara ve çift kanat görünümlü LED gündüz farlarına kavuşmuş. Ön tampon daha geniş, sağlam ve kaslı bir duruşa sahip. Arka tarafta ise yine aynı kaslı duruş sağlanmış. İçeride de Astra’nın başarısından ilham alan yatay gösterge paneline yer verilmiş.
Geliştirilmiş sürüşe duyarlı Full LED ön farlar (AFL+) gece daha güvenli sürüş vaat ediyor. Bu sistem daha önceki modelde yer alan Bi-Xenon AFL+’nın yerini almış. Uzun far asistanı içeren sistem, sürüş hızı ve direksiyon açısı gibi etkenlere otomatik adepte olabiliyor. Ardından en uygun aydınlatma modunu otomatik olarak seçiyor. Opel Eye ön kamera ise trafik işaret takibi, şerit takip uyarısı, takip mesafesi göstergesi ve LED yansımalı uyarı göstergesi ile ön çarpışma uyarı sistemlerini destekleyerek güvenli sürüşe katkı sağlıyor.
Mokka X’in kaputunun altında artık Opel’in ürün gamının en çok tercih edilen motorlarından 1.6 litrelik turbo dizel ünite yer alıyor. 136 HP güç ve 320 Nm tork üreten bu motor 1.6 litrelik dizeller arasında en güçlü olanlardan biri olarak dikkat çekiyor. Dizel bir motor olmasına rağmen sessizlik konusunda da neredeyse benzinli üniteler kadar başarılı bir iş çıkarıyor. Opel mühendisleri özellikle yalıtım konusuna çok fazla mesai harcamışa benziyor. Altı ileri konvansiyonel şanzımanla kombine edilen motor düşük devirlerden itibaren canlı bir karaktere sahip. Mokka X, çift kavramalılar kadar seri olmasa da konforlu vites geçişleriyle sürüş keyfine katkı yapan bir şanzımana sahip. Düşük devirlerden itibaren sunulan yüksek tork sayesinde akıcı bir sürüşe sahip oluyorsunuz. Yakıt tüketimi konusunda ise en ciddi rakipleri Nissan ve Renault’ya karşı biraz geride kalabiliyor. Mokka X 1.6 CDTi AT’nin 100 km’de ortalama fabrika verisi yakıt tüketimi 5.0 litre olarak verilirken, Nissan Qashqai 1.6 dCi X-Tronic’in yakıt tüketim değeri ise 4.6 litre olarak açıklanıyor. Yakıt tüketiminin rakiplerine göre yüksek kalmasının en önemli sebebinin ise şanzıman olduğunu söylersek yanılmış olmayız. Yol tutuş konusunda yüksek yapısına rağmen başarılı bir iş çıkaran Mokka X, sınıfının en güvenli otomobillerinden biri olmayı başarıyor. Orta sertlikte süspansiyonuyla bozuk zeminlerde biraz rahatsızlık yaratsa da, sert girilen virajlarda dahi yana yatma eğilimi çok az.
Kabinde kullanılan malzeme kalitesi sınıfının en iyilerinden sayılabilir. Donanım olarak da yine rakiplerinden eksiği yok ama fazlası var. Sınıfının en iyi ön farlarına sahip Mokka X, gece yolculuklarınızı çok daha güvenli ve keyifli hale getiriyor.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Fevzi Ondu
Son yorumlar