İngiliz üretici Zenos 2014 yılında E10 ile sahneye çıktı. Eski Caterham müdürü olan patronlar bu tarz otomobillerinden hepsinde olduğu gibi karbon bir karoser tercih etti. Bu oldukça hafif bir yapı demekti. Söz konusu hafif yapıyı ise güçlü bir motorla harekete geçirdi. Böylece pist performansı elde edildi. İlk versiyon olan E10 atmosferik bir turbo benzinli ile 200 HP güç üretiyordu. Bunu turbo besleme ile güçlendirilen 250 HP gücündeki ‘S’ takip etti.
İngilizler 2016 yılında hafif yapıyı koruyarak gücü arttırma yoluna gitti. Ford Focus RS’ten alınan 2,3 litrelik sıralı dört silindirli motor 355 HP güç üretiyor. Aracın ağırlığı ise 700 kg. Bu ton başına 500 HP gibi Bugatti Veyron’a eşdeğer son derece çarpıcı bir ağırlık güç dağılımı anlamına geliyor. Ortada konumlandırılan motorun gücü altı ileri manuel şanzımanla arka aksa aktarılıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 3 saniyede tamamlayan araç 250 km/s maksimum hıza ulaşıyor. Tamamen pist kullanımı için tasarlanan aracın İngiltere satış fiyatı. 40.000 Sterlin.
İngiliz üretici mali bir krizin eşiğinde ve batmak üzere. Patronlar yeni ortak veya patron arayışı içinde ve iflastan kurtulmanın yollarını arıyor.
Son yorumlar