Bu sene düzenlenen Paris Otomobil Fuarı’nda Fransız marka, bu efsaneyi etkinliğe getirdiği Clio R.S. 16 konsepti ile devam ettirmeyi hedefliyor. Megane RS 275 Trophy-R modelinden tanıdığımız, dört silindirli ve turbo beslemeli 2.0 litre hacmindeki motordan gelen 275 HP güç oldukça gösterişli. Elmas logolu otomobil üreticisinin bu iki yüksek performanslı aracı şanzımanlarını da paylaşıyor, yani Clio RS16 da 6 ileri manuel şanzıman kullanılıyor.
R.S. 16, kaputun altında taşıdığı ekstra gücü dışarı vurmaktan çekinmemiş. Renault Sport aracı 60 mm genişletmiş. Daha kaslı görünen çamurlukların altında siyah renkte, 19 inç çapında jantlar yer alıyor. Mühendisler bu hot hatch modelinin her yarışı kazanmasını istemiş olacak ki, aracın ön bölümüne damalı bayrak şeklinde aydınlatma elemanları eklemişler. Sıvı Sarı renk ise kesinlikle göz alıcı.
İlginizi çekebilir
R.S. 16 şu an için sadece bir konsept ancak Renault Sport, bu sene düzenlenen Formula 1 Monaco GP’sine ve Goodwood Hız Festivali’ne çıkararak, müşterilerden gelen talebin nabzını tutma konusunda ciddi görünüyor. Eğer hot hatch’in üretimine yeşil ışık yakılırsa, firma aracı üretime hazırlamak için çok uğraşmak zorunda kalmayabilir. Güç ve aktarma sistemindeki çoğu eleman Renault’nun cephanesinden geldiği için, mühendislik ekibinin yapması gereken tek şey tüm parçaların güvenli olarak birbirleriyle çalıştıklarından emin olmak olacaktır. Sonuç olarak ortaya çıkan model için pek fazla masraf yapılmıyor olabilir ancak hot hatch kesinlikle bayilerde odak noktası olacaktır.
Son yorumlar