Etkilenen araçlar, 2,046,297 tane Amerika Birleşik Devletleri’nde, 233,034 tane Kanada’da ve 61,363 tane Meksika’da bulunuyor. Etkilenen modellerse, 2013-2015 C-MAX, 2013-2015 Escape, 2012-2015 Focus, 2015 Mustang, 2014-2016 Transit Connect ve 2015 Lincoln MKC. Tabi bu geri çağırılma ile ilgili Avrupa ve Türkiye için bir bilgi yok.
Ford’a göre, yan mandaldaki mandal yayı şeridi kırılabilir. Eğer bu olursa, sürücüler kapılarını güvenli bir şekilde kapatamazlar ve yolda haberleri olmadan bu şekilde araçlarını kullanabilirler. Ford, bu durum yüzünden bir kaza ve üç yaralanma olduğunu biliyor.
Ford bu sorunu ilk olarak Ekim 2015’te fark etti, garanti verileri ve saha raporları 2015 Focus’un kapı mandalının kırıldığını gösteriyordu. İlk incelemeler yüksek sıcaklık bulunan ortamlarda riskin daha fazla olduğunu gösteriyordu. Ama Ford, bir geri çağırmanın gereksiz olduğuna karar verdi çünkü kullanıcılarının kapıları açık kalırsa gösterge paneli bu durumu onlara haber verecekti. 2016’da benzer olaylar artmaya başlayınca, otomobil firması duruşunu değiştirdi ve Ağustos’ta belli bölgelerdeki 828,000 aracı geri çağırdı. Ulusal Otoyollar Trafik Güvenlik İdaresi’yle yapılan görüşmelerden sonra şirket geri çağırmayı ülke çapında gerçekleştirmeye zorlandı.
İlginizi çekebilir
Ford bayilikleri problemi düzeltmek için kapı mandallarını değiştirecekler. Ancak şirket etkilenen tüm araçları tamir etmeye yetecek kadar parçaya sahip değil. Çözüm olarak şirket, araç sahiplerine bir mail yollayarak problemi haber vermeyi ve parça geldiğinde de ikinci kez bildirimde bulunmayı planlıyor.
The Detroit Free Press gazetesine göre Ford, Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu’na geri çağırma kampanyasının 640 milyon dolara (1,903,040,000 TL) mal olacağını bildirdi. Bu beklenmedik harcama yüzünden, şirket 10,8 milyar dolar yerine 10.2 milyar dolar kar bekliyor.
Son yorumlar