Japonya Ulaştırma Bakanlığı’ndan yapılan açıklama Outlander, Mirage, Delica D:5, Pajero, RVR ve i-Miev modelinin bazı versiyonlarının ortalamanın yüzde 4.2 üzerinde tüketime sahip olmaları nedeniyle satışını durduruldu.
Satışı durdurma operasyonu Reuters’a göre birkaç hafta sürecek çünkü Mitsubishi Motors tüketim değerlerini yeniden gözden geçirip, test etmek istiyor. Ardından elde ettiği değerleri Japonya Ulaştırma Bakanlığı’na iletecek, ayrıca bu modelleri kullanan araçların sahiplerine modele göre 291 dolar, 582 dolar ve 970 dolar gibi paralar ödeyecek. Bu işlemin firmaya yaklaşık 68 milyon dolara mal olacağı belirtiliyor.
Mitsubishi Motor, Nisan ayından beri kei-class (küçük şehir otomobili) sınıfında ortak olduğu Nissan, küçük otomobillerinde tüketim değerlerinde bir istikrarsızlık olduğunu fark ettiğinden beri uğraşıyor. Yapılan bir araştırma mühendislerin 2002 yılından beri yanlış test metotları kullandığını gösterdi, araştırma derine inince bunun köklerinin 1991 yılına kadar uzadığı görüldü.
İlginizi çekebilir
Bazı çalışanların durumu üst düzey yetkililere söylemeye çalıştığı açıklanıyor. 2005 yılında işe yeni giren bir çalışan müdürlerine farklı test metotlarını anlatmaya çalıştı. Diğer çalışanların da konuyla ilgili 2011 yılına ait raporları bulunuyor. Mitsubishi Motors CEO’su üreticinin bu söylemleri yeteri kadar dikkate almadığını açıkladı.
Skandal Mitsubishi Motors’un hedeflerini alt üst etti ve firma yıl sonunda 1.4 milyar dolar kayıp bekliyor, ayrıca küçük sınıf otomobil satışları da yerle bir oldu. Mitsubishi’nin hisse senetleri fiyatları inanılmaz bir şekilde %43 oranında düştü. Firma 625.000 müşterisine 970 dolar ödeyerek işleri biraz daha iyi hale getirmeye çalıştı. Bu arada Nissan, düşen hisse fiyatlarını fırsat bilerek firmanın yüzde 34’ünü 2.17 milyar dolara satın aldı. Mitsubishi’nin şimdi azalan itibarını yeniden kazanmaya çalışması bekleniyor.
Son yorumlar