Üretime hazır olan güç ünitesi 268 HP güç, 390 Nm tork üretirken, pistonların çalıştığı noktayı hem alt hem de üst noktada otomatik olarak ayarlıyor. Bu sayede sıkıştırma oranını 8:1 ile 14:1 arasında değiştirebiliyor ve yüksek performans ile düşük tüketimi birarada sunabiliyor. Sürüş şartlarına göre motorun elektronik kontrol ünitesi performans ile verimlilik arasındaki optimum dengeyi koruyor.
Infiniti’ye göre yeni motor rakiplerindeki motorlara göre daha küçük ve hafif olmasının yanısıra daha az ses ve titreşim ortaya çıkartıyor. Ayrıca günümüz tubo dizel motorlara göre üretim maliyeti de daha az. Infiniti’nin sahibi olan Nissan, Tokyo’daki lansmanda yeni moturun çok maliyet çıkartmadan sıkı nitro oksit ve diğer emisyon kurallarına uyum sağlayabileceğinin altını çizdi.
Nissan’ın baş mühendislerinden Kinichi Tanuma yeni motorun turbo dizellere iyi bir alternatif olabileceğini söyledi. Ayrıca performans ve ekonomi değerlerinin benzin- elektrik hibrit yerleşimiyle daha da iyi bir noktaya çekilebileceğini açıkladı.
İlginizi çekebilir
Motorun detayları Paris Fuarı’nda açığa çıkacak, güç ünitesinin ilk kullanılacağı model gelecek yılki QX50 modeli olacak.
Son yorumlar