Hem sağlam hem de konforlu olması hedeflenen Alaskan, en son teknoloji ürünü sağlam bir şasi ile sıra dışı bir sürüş konforu sunuyor. Alaskan, üst düzey off-road kabiliyeti ile 2.3 litre dCi motoru sayesinde sınıfının en iyi yakıt tüketimini başarıyla bir araya getirecek biçimde tasarlanmış.
Profesyonel müşterilerin gereksinimlerini karşılamanın dışında hem keyif hem de günlük kullanıma son derece uygun. Ayrıca hafif ticari araçlar alanında sahip olduğu deneyim sayesinde Renault, müşterilerinin gereksinimlerine uygun geniş bir servis, dönüşüm ve aksesuar yelpazesi sunuyor. Renault son 18 yıldır Avrupa’nın bir numaralı hafif ticari markası durumunda. Fransız marka, Latin Amerika ve Afrika pazarlarında sahip olduğu güçlü pozisyonlara ek olarak hafif ticari araçlar konusunda üst düzey bölgesel oyuncu olmaktan çıkıp üst düzey bir global oyuncu haline gelme yolunda emin adımlarla ilerliyor. 2015 senesinde 15 milyon adet satılan hafif ticari araçlar önemli bir stratejik pazar durumunda. Söz konusu pazarda her sene beş milyon adetlik satış gerçekleştiriliyor; yani tüm dünyadaki hafif ticari araç satışlarının üçte birinden fazlası. 18 yıldır Avrupa’nın bir numaralı hafif ticari markası ünvanıyla ve hem Güney Amerika’da hem de Afrika’da güçlü konumuyla Renault Grubu üç tesiste üretilecek olan Alaskan ile birlikte adeta vites yükseltiyor. Alaskan, Renault’nun uzun süredir varlığını sürdürdüğü Latin Amerikalı pick-up pazarlarında lanse ediliyor. Araç ilk kez, ilk gösteriminin gerçekleştirildiği Kolombiya’da satışa sunulacak. Sağlam olduğu kadar konforlu da olan Alaskan son derece güçlü, her ayrıntısı dâhice düşünülüş bir araç. Fransa, Japonya ve Latin Amerika’da yürütülen çalışmalarla geliştirilen araç, dünyanın her yerindeki müşterilerin çok çeşitlilik gösteren gereksinimlerini karşılayacak özelliklere sahip. Upuzun bir listeden oluşan gövde tipleri çift kabinliden şasi kabinine, uzun veya kısa şasiden geniş ya da dar gövdeye kadar uzanıyor. Alaskan, gücünü Renault’nun kendini çoktan kanıtlamış olan dört silindirli, çift turbolu dizel motorundan alıyor. Bu motor Renault Master serisinde de kullanılıyor:
İlginizi çekebilir
160 ve 190 HP versiyonları…
Sıra dışı hızlanma ile birlikte sınıfındaki en düşükler arasında yer alan yakıt tüketimi ve CO2 emisyonları…
Çift turbo teknolojisi: Düşük motor devrinde pürüzsüz hızlanma için küçük bir turbo ile birlikte daha yüksek devirlerde performans için daha büyük bir turbo…
Farklı iki motor da ayrıca sunuluyor (pazarlara bağlı olarak): 2.5 litre benzinli motor (160 HP) ve 2.5 litre dizel motor (160 ve 190 HP). Alaskan’da altı vitesli manuel veya yedi ileri otomatik vites kutusu seçeneği ile birlikte iki veya dört tekerlekten çekiş seçeneği de sunulacak. Araçta 2WD (arka tekerlekten itiş), 4H ve 4LO akratma seçenekleri de olacak. 2WD, günlük kullanım için daha iyi yakıt tasarrufu ve daha iyi kullanım sunarken, 4H (60 km/s’ye kadar hızlarda devreye girer), yol tutuş kısmen kaybolduğunda (ıslak yol, kayalık yerler, vs.) 100 km/s’ye kadar devrede kalıyor. 4LO ise araç durağan haldeyken deveye giriyor ve yol tutuş tamamen kaybolduğunda (kum, kar, derin çamur, vs.) kullanılıyor. Elektronik sınırlı kaymalı diferansiyel, 4WD ile birlikte daha emniyetli, daha emin bir sürüş sağlıyor. Söz konusu ileri sistem tekerlek hızlarını sürekli gözlem altında tutan frenleme sensörlerinden istifade ediyor. Sistem her hangi bir akstaki iki tekerlekten bir tanesinin diğerine oranla daha hızlı döndüğünü saptarsa, hafifçe fren uyguluyor ve daha iyi yol tutuşu için daha hızlı dönen tekerlek yavaşlatılıyor. Böylece viraj alma kabiliyeti artırılıyor ve emniyetli bir sürüş sağlanıyor.
Son yorumlar