Şasinin rijitliğinin artması için yapılan takviyelerin yanında yeni bir şanzıman taşıyıcı plaka kullanılmış ve arka tekerlek yuvaları da güçlendirilmiş. ESP de otomobildeki iyileştirmelerden nasibinin almış. Subaru, performans konusundaki artıştan o kadar emin ki, şimdiye kadar Sport (spor) olarak adlandırılan sürüş modu Track (pist) olarak değiştirilmiş.
Mühendisler otomobilin şasisi dışında 2.0 lt’lik boxer motoruna da dokunuşlarda bulunmuşlar: Motor içindeki sürtünmeleri azaltmak için yeni supaplar, eksantrikler ve silindir kafaları kullanılmış. Bunun dışında yeni tasarlanmış alüminyum hava emme odası ve daha düşük ters basınç sağlayan egzoz sistemi de otomobildeki değişiklikler arasında yer alıyor. Bu değişikliklerle birlikte manuel şanzımanlı versiyonlarda güç 5 HP artarak 205 HP’ye ve maksimum tork da 6 Nm artarak 211 Nm’ye yükselmiş. Vites kutusunda da kısaltılan dişli oranları otomobildeki değişikliklerden bir diğeri olarak dikkat çekiyor. Subaru henüz resmi bir açıklama yapmış olmasa da, otomobilin hızlanma performansının arttığı ifade ediliyor.
İlginizi çekebilir
Otomobildek makyajın etkilerinden bir diğeri de yokuş kalkış yardımcısının tüm versiyonlarda standart olması.
Daha iyi bir aerodinamik performans ve aynı zamanda da daha sportif bir görünüm için yeniden tasarlanan ön tampon aynı zamanda da daha alçakta yer alıyor. Arka aksta daha fazla yere bastırma kuvveti için yeni alüminyum arka spoyler kullanılıyor. Subaru’da bir ilk: BRZ artık gecenin karanlığını tam LED farlarla aydınlatıyor ve LED gündüz farları da standart. Stoplarda da artık sadece LED’ler görev yapıyor. Daha üst donanım seviyeleri için artık 17 inçlik, yeni 10 kollu tasarımlı jantlar sunuluyor.
Devir göstergesinin yanına eklenen 4.2 inçlik çok fonksiyonlu dijital ekrandan yanal ivme, gaz pedalının ayarı, fren kuvveti, direksiyon açısı, su ve yağ sıcaklığı ve akünün durumunu takip edebiliyor. Ayrıca sunulan pist zamanlayıcısı sayesinde sürücü tur zamanını ölçüp kaydedebiliyor. Ele daha iyi oturacak biçimde yenilenen direksiyon simidinin arkasında otomatik şanzımanın manuel kullanım kulakçıkları yer alırken, ön konsoldaki klima kumandaları da revize edilmiş.
Manuel şanzımanlı BRZ’de en üst donanım seviyesi için artık bir de Peformans Paketi opsiyonu mevcut. Daha büyük disklere sahip Brembo fren sistemi, Sachs performans amortisörleri ve 17 x 7,5 inçlik özel tasarımlı siyah alaşım jantlar yer alıyor.
Makyajlı BRZ ilk etapta ABD pazarı için tanıtıldı. Otomobilin Avrupa pazarına bu şekilde gelip gelmeyeceği henüz kesinlik kazanmış değil. Makyajlı BRZ’lerin Amerika’da satışa sunulma tarihleriyse Eylül 2016.
Son yorumlar