Yeni Sportage’ın modern kabini sayesinde sürücü ve yolcu konforu üst düzeyde hissediliyor. Kuvvetli bir gövdeye ve güvenlik teknolojilerine sahip olan araç, üstün yol tutuşu ile en iyi sürücü deneyimini sunuyor. Kablosuz telefon şarjı, bağlantı hizmetleri ve otonom acil durum freni Yeni Sportage’ın diğer özellikleri arasında yer alıyor.
Sportage hayranları, dördüncü nesil Yeni Sportage’ta ilk kez yeni bir “GT Line” seçeneğine kavuşuyor. Bu özellik, Sportage’dan daha sportif bir sürüş deneyimi bekleyen müşteriler için tasarlandı.
Kia’nın son yıllarda Avrupa’da gösterdiği sürekli büyüme başarısının başrol oyuncularından biri olan, Avrupa satışlarının dörtte birinden fazlasını sağlayan amiral gemisi Sportage, yeni nesil versiyonu ile pazar liderleri arasındaki konumunu sağlamlaştırıyor.
İlginizi çekebilir
Yeni Kia Sportage, sportif, enerjik ve cesur bir görünüme sahip. Aracın tasarımı markanın Frankfurt’ta bulunan tasarım stüdyosunun önderliğinde, farklı ülkelerden küresel bir ekibin katkılarıyla tamamlandı. Yeni Sportage’ın en büyük tasarım değişikliği ön kısmında gerçekleşti. Mevcut modelin tasarımından farklı olarak, “kaplan-burun” radyatör ızgara ve ön farlar birbirinden ayrıldı. Farlar artık daha yüksekte, keskin detaylı kaputun dış kenarları boyunca geriye doğru uzanıyor. Alçak ve geniş bir radyatör ızgarası, Yeni Sportage’ın yüzünün alt tarafına daha fazla hacim kazandırdı. Bu yeniliklerle birlikte model, daha heybetli ve daha sağlam bir görünüme sahip oldu.
GT Line versiyonlarında yeni dış görünüm, yüksek güçlü cee’d GT modelindeki sis lambalarından esinlenerek tasarlanan “buz küpü” görünümlü LED sis lambaları ve alüminyum efektli mini kaydırma plakaları ile biraz daha geliştirildi.
Yeni Sportage, bilinen profilini koruyor. Ancak 30 mm daha uzun dingil mesafesi ve 40 mm daha fazla toplam araç uzunluğu ile fark yaratıyor. Keskin hatları ve pürüzsüz yüzeyi Yeni Sportage’a daha dinamik bir görünüm kazandırıyor. Yeni Sportage’ın silueti, çatısının en yüksek noktasından itibaren otomobilin arkasına doğru inceliyor. Kia tasarımcıları bu detaylı çalışma için, harekete geçmeye hazırlanan bir koşucunun kas yapısından esinlendi.
Yeni Sportage’ın arka taraftaki yatay formlarında, kompakt SUV’a daha sağlam bir görünüm veren 2013 Kia Provo’nun konseptinden esinlenildi. İnce kombinasyon lambaları arka tarafın genişliği boyunca devam eden bir şerit ile birleşirken, dönüş sinyalleri ve geri vites lambaları alt yarıya görsel bir ağırlık katmak için ayrı ayrı tutuldu. Yeni Kia Sportage GT Line ayrıca, daha sportif bir görünüm için çift egzoz ve metal efektli arka şasi altı difüzör bulunduruyor.
Çekici yeni tasarımı ile bugüne kadarki en aerodinamik Sportage olan bu modelde, yeniden profillenmiş iç kapak ve yeni tasarlanan tampon sayesinde sürüklenme 0.35 Cd’den 0.33 Cd’ye düştü. Yeni Sportage, 17 inç alüminyum alaşım jant tasarımları ile gelirken, GT Line için standart olarak benzersiz bir 19 inç jant seçeneği sunuluyor.
Yeni Sportage’ın iç mekânı da tamamen yenilendi. Geniş ve sürücü odaklı bir kontrol paneline sahip bir kabin ortaya çıkarıldı. Yeni kabinde, yumuşak dokunuşlu kumaş ve deri kullanımı ile daha yüksek malzeme kalitesi sürücülere lüks bir ortam yaratıyor. Modern ve zarif özelliklere sahip olan iç mekân aynı zamanda üst düzey izolasyon ile dış gürültüyü en aza indiriyor.
Genişliğin ve sportifliğin vurgulandığı yeni iç mekanda ön taraf, “gösterge” ve “kontrol” bölümü olarak ikiye ayrılıyor. Gösterge bölümünde, sürücü gösterge paneli ve yeni 7.0 inç büyüklüğünde orta konsoldaki gösterge ekranı bulunuyor. Dokunmatik bilgi, eğlence ve navigasyon sistemi ile sürücüler tüm bilgileri kolaylıkla görebiliyor.
İç mekânın iki bölüm olarak ayrılması, kabin için farklı renk seçimlerini de mümkün kılıyor. Tek veya iki-tonlu renk düzenleri arasından müşteriler tek ton (siyah) ya da iki ton (açık gri veya siyah) seçebiliyorlar. Yeni GT Line’ı tercih edenler, D-şekilli deri direksiyon simidi, yüksek kaliteli piyano siyahı kaplama ve alüminyum alaşımlı pedallar ile biraz daha spor bir kabinin keyfini sürebilirler.
Yeni Sportage, geniş iç ve dış boyutları sayesinde yolcular için daha fazla konfor sağlıyor. Tüm yolcular ekstra alanların keyfini çıkarabiliyor. Yeni Sportage’ın boyutlarındaki en önemli değişiklik, kabinde daha çok yer açmak için dingil açıklığının 30 mm büyütülerek 2.670 mm’ye çıkarılması oldu. Bütün araç, bir önceki modele göre 40 mm daha uzayarak 4.480 mm uzunluğuna çıktı. Ön uzantı 910 mm’ye genişlerken arka uzantı ise 900 mm’ye daraldı. Yükseklikte ve genişlikte ise bir değişiklik olmadı.
Sürücülere daha fazla bacak alanı verilirken koltuklar da yeniden tasarlandı. Sürücü koltuğu üç kademeli ısıtılabiliyor. Ayrıca bel desteği de dahil 10 yönlü elektrikli olarak kontrol edilebiliyor. Yolcu koltuğu da benzer özellikler içeriyor. Ön ve arka koltukların ağırlıkları azaltılırken, dayanıklılığı artırıldı. Arkadaki yolcular için daha doğal ve rahat bir oturma pozisyonu sağlayan özellikler eklendi.
Yeni Sportage’ın arkaya yaslanabilen arka koltukları geliştirildi. Yolcular 23 ile 37 derece arasında 7 farklı duruş özelliğine sahip oldular. Ayrıca, koltuğun üst tarafında bulunan arkaya yatırma kolu koltuğun alt tarafına yerleştirildi. Soğuk sabahlar için arkadaki yolcular da çift kademeli koltuk ısıtmasından birini seçebiliyor.
Görüş alanı hem ön hem de arka taraf için iyileştirildi. Yan aynalar, sürücünün arka görüşünü bozmayacak şekilde kapı üzerine biraz daha düşük yerleştirildi. Yeni gövdenin daha geniş boyutları, dördüncü nesil Sportage’ın kargo alanının 465 litreden 503 litreye genişlemesi anlamına geliyor. İki kat yükseltilen bagaj zemini sayesinde uzun boylu eşyaların sığmasına olanak sağlanırken, bagajdaki malzemeler arkadaki kapak tarafından gizleniyor. Bunun yanı sıra Yeni Sportage, kendi klasmanında bir ilk olarak yeni bir zemin altı kapağı ile ekstra depolama alanı sunuyor. Yeni Sportage mevcut modelden daha geniş olmamasına rağmen, gövdenin arka tarafının yeniden düzenlenmesi sayesinde, aracın bagaj alanı 35 mm genişletildi. Arka tamponun üst kenarı alçaltılarak ağır eşyalar için kaldırma mesafesi de indirildi.
Yeni Sportage birçok rakibine göre kabin gürültüsünü ciddi anlamda azaltarak klasmanında öne çıkıyor. Gürültü seviyesi rölantide, benzinli motor için sadece 37 desibel ve dizel modellerde 44 desibel oldu. Yol gürültüsü ise Yeni Sportage’ın bütün tekerlek kemerleri üzerine bulunan ses emici malzeme ve yol gürültüsünü daha kaynağında izole etmek için arka süspansiyona uyarlanan yeni burçlar sayesinde iyileştirildi. Rüzgar gürültüsü de kalınlaştırılmış ön camın yanı sıra, panoramik güneşlik kapağında kullanılan yeni çift conta ve kapılardaki ek ses yalıtımı sayesinde azaldı.
Otomobilin her noktasındaki titreşimler azaltıldı. Bu da Yeni Sportage’ın kabinini rakipleri arasında en kaliteli ve rahat kabin haline getirdi. Bu konfor, aracın zemininde yapılan gelişmeler, mekanik düzende kullanılan daha fazla emici bağlantılar ve koltuk tasarımında yapılan iyileştirmeler sonucunda elde edildi. Daha sert alaşım jantlar da iç mekânda istenmeyen titreşim seviyesini azaltma konusunda etkili oldu.
Yeni Kia Sportage, markanın yolcu ve yaya güvenliği konusundaki en yüksek standartları ve hassasiyeti üzerine kurulan emniyet sistemlerini sunuyor. Yeni Sportage, Euro NCAP çarpışma testlerinde mümkün olan en yüksek beş yıldızlı güvenlik derecelendirmesini aldı.
Aracın iskelet yapısı, yüksek mukavemetli çeliğin kullanımı sayesinde önemli ölçüde güçlendi. Burulma sertliği ise yüzde 39 oranında artırıldı. Yeni Sportage’ın gövdesi, yüzde 51 oranında AHSS’den (çelikten) üretildi. Gövdeye sağlamlık veren sıcak damgalı çeliğin kullanımı da çoğaltıldı. Yeni Sportage’a çok sayıda hava yastığı yerleştirildi. Sürücü ve ön yolcu için ilk sıra yan hava yastıkları ile birinci ve ikinci sıra perde hava yastıkları yer alıyor. ISOFIX çocuk koltuğu bağlantı noktaları, genç ve çocuk yolcu güvenliğini sağlamak için ikinci koltuk sırasında standart olarak sunuluyor.
Yaya güvenliği de güçlendirildi. Çarpışma durumunda yayaların korunmasına yardımcı olmak için kaput ve ön tampon alanı daha alçak tasarlandı. Yüksek emici emniyet köpüğü ve sentetik kauçuk kullanımı artırılarak daha geniş bir darbe emme alanı yaratıldı. Aynı zamanda, yaya çarpışma olasılığını azaltmak amacıyla bir dizi aktif güvenlik sistemi devreye alındı.
Yeni Sportage, Euro NCAP’in önemli kategorileri arasında yer alan “Emniyet Yardımı” kategorisinde güçlü bir performans gösterdi. Araç denge yönetimi sistemi, aracın elektronik stabilite kontrolü ve elektrik motorlu hidrolik direksiyonun dikkatli yönetimi sayesinde fren ve virajlarda istikrarı sağlamaya yardımcı oluyor. Her iki sistem de, aracın kontrolünde bir çekiş kaybı tespit eder etmez, emniyeti sağlamak ve sürücünün güvenli bir şekilde kontrolde kalmasına yardımcı olmak üzere kısa sürede devreye giriyor.
Yeni Sportage’ın güvenlik teknolojileri arasında şunlar yer alıyor:
• Otonom Acil Frenleme, başka bir araç veya yaya ile olası bir çarpışmayı tespit etmek, önlemek veya kazayı hafifletmek için bir kamera ve radarlı algılama sistemidir.
• Şeritten Ayrılma Uyarısı Sistemi, sürücü sinyal vermeden veya belirtmeden bulunduğu şeritten ayrıldığı zaman sesli bir uyarı verir.
• Şerit Takibi Destek Sistemi, şerit çizgilerine göre Yeni Sportage’ın konumunu algılar ve herhangi bir sinyal olmaksızın konum dışına çıkan araç için otomatik olarak düzeltici aksiyon alır.
• Yüksek Aydınlatma Asistanı, otomatik olarak diğer araç ve yol şartlarına göre far aydınlatma aralığını ayarlar.
• Şerit Değiştirme Asistanı ile kör nokta tespit edilir. Yeni Sportage’ın arkasını 70 metreye kadar izler, başka bir araba kör noktaya girdiğinde dikiz aynasında görsel bir uyarı ile sürücüyü uyarır.
• Arka Çapraz Trafik Uyarıcısı, otoparklarda geri vites sırasında arkada diğer araçların konumuna karşı uyarılarda bulunur.
Yeni Sportage’ın geliştirme programı boyunca, mühendislerin odak noktaları seyir halindeki otomobilin sürüş konforu, istikrar ve aracın sürücü komutlarına verdiği tepkiler oldu. Yeni model, bu alanların hepsinde iyileştirmeler içeriyor.
Tam bağımsız ön süspansiyon, mevcut modelin biçimi üzerinden geliştirilirken, yeni gövde kabuğunu en iyi şekilde kullanmak için bir dizi değişiklik yapıldı. Sürüş kalitesinde ileri doğru büyük bir sıçrama sağlandı. Yapılan değişiklikler arasında ayrıca, değişen yol zeminlerinde daha doğal tepkiler vermeyi destekleyen revize edilmiş burç pozisyonları ve sert tekerlek yatakları bulunuyor. Direksiyon şanzımanı da yumuşak direksiyon komutları için aks üzerinde daha ileri bir yere monte edildi.
Yeni Sportage’ın arka süspansiyonu, iki çekişli modeller içinde çift alt kol çoklu bağlantılı süspansiyon ile tam bağımsız, kabinin içine sızan istenmeyen yol gürültüsünü kesmek için daha sert bir traverse sahip oldu. Özel olarak ayarlanmış amortisörler, kötü yol yüzeylerindeki küçük titreşimleri ortadan kaldırmak için daha uzun bir geri tepme vuruşuna sahip olurken, arka şasi izole burçlar üzerine monte edilerek GTS performansını artırdı. Ayrıca, süspansiyon geometrisinde yapılan küçük değişiklikler sayesinde, daha sert tekerlek yatakları ve yan burçlar, dışa doğru çekişi bastırarak doğrudan bir kullanıma izin veriyor.
Yeni Sportage, mevcut modeldeki dingil mesafesine eklenen 40 mm büyüme ve süspansiyon üzerinde yapılan iyileştirmeler sayesinde kötü yol yüzeylerinde çok daha üstün bir sönümleme sağlarken, azaltılmış dışa doğru çekiş ve iyileştirilmiş sürüş tepkileri sayesinde sürücülere daha eğlenceli bir yol deneyimi sunuyor.
Yeni Sportage ayrıca daha yüksek frenleme performansı sunuyor. Yeniden tasarlanan kaliperleri ve yeni fren balatası dönüş yayları fren sürükleyişini azaltıyor. Daha büyük fren diskleri ile birlikte Sportage, her zamankinden daha iyi durma gücüne sahip oldu.
Yeni Sportage, istikrarlı kullanım ve yüksek düzeyde kavrama sağlayabilmek için, süspansiyon ve direksiyonda yapılan revizyonlarla sürücülere sunuluyor. Ayrıca yeni elektronik sürücü destek sistemleriyle ön çekiş ve dört çeker seçenekleri Sportage’ın özellikleri olmaya devam ediyor.
Yeni Sportage yeni özellikleri ile kendi sınıfında en modern, yenilikçi ve yüksek teknolojili araç olarak karşımıza çıkıyor. Kia’nın güncel görsel-işitsel navigasyon sistemi, ön panelin merkezinde daha modern bir görünüm sergiliyor. Kullanıcılar, Avrupa pazarında 7.0 inç dokunmatik ekran DAB dijital radyo teknolojisini destekleyen bilgi, eğlence ve uydu navigasyon sistemleri arasından bir dizi özelliği seçebiliyor. 7.0 inç dokunmatik bilgi ve eğlence sistemi 160 watt 6 hoparlörlü ses sistemi ile birlikte geliyor.
Yeni Sportage, C-SUV segmentinde bir ilki gerçekleştirerek, araç içinde desteklenen mobil cihazlar için yeni bir kablosuz şarj sistemi sunuyor. Kablosuz şarj tabanı, sade bir görünüm için herhangi bir kablo bağlantısına gerek olmadan telefonu şarj etmeye olanak sağlıyor. Sportage aynı zamanda tüm yolcuların hareket halindeyken mobil cihazlarını şarj etmelerine olanak sağlamak için önde bir adet ve isteğe bağlı olarak arkada da bir adet USB şarj noktasını sunuyor.
Mevcut diğer yeni özellikler arasında; arka görüş park kamerası, akıllı bagaj kapağı, geceleri daha iyi görüş için dinamik bükme farlar bulunuyor. Anahtar kapı koluna 1.3-1.7 metre yaklaştığı zaman, iç mekân ve kapı kolu lambalarının yanmasını ve aynalarının açılmasını sağlayan akıllı “hoş geldiniz” sistemi araca konfor sağlıyor.
Yeni Sportage’ta bütün motorlar, Euro 6 emisyon standardıyla uyumlu olarak geliştirildi. Yeni Sportage benzinli ve dizel motor olmak üzere geniş bir seçim yelpazesi sunuyor. Benzinli turbo direkt enjeksiyon özelliğine sahip yeni 1.6-litre T-GDI, sportif bir deneyim arayan müşterilere hitap ediyor. Yeni Sportage ilk defa GT Line özelliği ile daha hareketli bir sürüş performansını ve yüksek yakıt ekonomisini bir arada sunuyor.
Benzinli motor serisi, 1.6 litrelik GDI motor ve markanın en son 1.6 litrelik T-GDI güç ünitesinden oluşuyor. GDI motoru, 132 HP ve 160,8 Nm tork üreten, üçüncü nesil Sportage üzerinden doğrudan devam ettirildi. Aerodinamik verimliliği artırılan motor, düşük emisyon ve yakıt tüketimi vaat ediyor.
1,6 litre T-GDI motor, KIA cee’d GT ve pro_cee’d GT ile aynı ünite üzerinden geliştirildi. Bu da heyecanlı bir motor performansı ortaya çıkardı. Sadece Yeni Sportage GT Line modelinde bulunan 1.6-litre T-GDI motoru, daha çabuk hızlandırıcı tepki, daha fazla yakıt verimliliği ve motor torkuna kolay erişim için bir dizi iyileştirme sağlıyor. 177 HP üreten T-GDI motor, (1,500-4,500 rpm ve zirve noktasında 265 Nm tork) ivme kazanımı sırasında hızlı motor tepkisi ve daha ekonomik sonuçlar için elektronik boşaltma kapağı çalıştırıcıyla yeni bir tek kayışlı turbo şarja sahip.
Verimliliği daha ileri bir seviyeye taşıyan 1.6-litre T-GDI motor, yeni yüksek enerjili ateşleme bobini, yüksek devirli emiş girişleri, düşük sürtünmeli zamanlama zinciri ve 10.0:0 değerlerini bulan ciddi anlamda yüksek sıkıştırma oranına sahip olmasıyla dikkat çekiyor.
Son yorumlar