İlk Boxster otomobilin piyasaya çıkışından 20 yıl sonra, Porsche ortadan motorlu roadster’lerini yeniden yapılandırıyor. Yeni nesil modeller, 718 Boxster ve 718 Boxster S adını taşıyor. İki koltuklu üstü açılabilen otomobiller daha yüksek güce sahip olmasına rağmen yakıt verimlilikleri daha yüksek. Yeni modeller, 1960’larda sayısız yarış kazanan, ortadan motorlu Porsche 718 spor otomobillerdeki dört silindirli düz motorlara saygı gösterisi yapıyor.
Yeni model serisinin en önemli öğesi, yeni geliştirilen dört silindirli turbo şarjlı düz motor. 718 Boxster’deki iki litre hacimli motor 300 HP güç, 718 Boxster S ise 2,5 litrelik motor hacmi ile 350 HP güç üretiyor. Porsche, Boxster S modelinde ayrıca değişken türbin geometrisine sahip turbo şarjlı motor kullanıyor. Önceki Boxster modellerine kıyasla, 35 HP’lik hatırı sayılır güç kazancı ve yeni turbo motorların verimliliği, etkileyici farklar olarak göze çarpıyor. Yeni 718 Boxster modellerinin yakıt verimliliği ise yüzde 13’e kadar artış gösteriyor.
Tamamen yeni şasi ayarı ve daha güçlü frenler ile tutkulu ve spor sürüş keyfi yaşatan yeni model serisinin tasarımı da kapsamlı bir şekilde geliştirildi. Otomobil, bagaj kapakları, ön cam ve açılabilen tavan dışında, tamamen yenilendi. İç kısımda, yeni tasarlanan gösterge paneli kokpiti çevreliyor. Ek olarak, bugüne kadarki en gelişmiş dokunmatik ekrana sahip yeni nesil Porsche Communication Management (PCM) da standart olarak yer alıyor. Navigasyon modülü ise opsiyonel olarak sunuluyor.
İlginizi çekebilir
718 Boxster’in yeni neslinin tanıtımı, Porsche’nin spor otomobillerinde ilk kez dört silindirli düz motorları yeniden kullanmasını temsil ediyor. Turbo Şarj, torku belirgin bir şekilde artırıyor. 718 Boxster’in iki litrelik motoru, 1950 d/d ile 4500 d/d arasında 380 Nm azami torka sahip. 718 Boxster S ise 1900 d/d ile 4500 d/d hız aralığında 420 Nm’ye ulaşıyor.
Bu sebeple, yeni 718 Boxster modelleri daha da hızlı süratleniyor. PDK ve Sport Chrono Paketine sahip 718 Boxster, sıfırdan 100 km/s hıza 4,7 saniyede (selefinden 0,8 saniye daha hızlı) çıkıyor. Aynı ekipmana sahip 718 Boxster S, aynı işi 4,2 saniyede (selefinden 0,6 saniye daha hızlı) tamamlıyor. 718 Boxster’ın azami hızı 275 km/s, 718 Boxtser S’in azami hızı ise 285 km/s.
Porsche turbo konsepti, yakıt ekonomisini iyileştirirken, sürüş performansını artırıyor. 718 Boxster’deki PDK özellikli dört silindirli motorun NEDC yakıt tüketim değeri 6,9 l/100 km (1,0 l/100 km daha az). 718 Boxster S’teki 2,5 litrelik turbo düz motor (PDK ile) ise sadece 7,3 l/100 km (0,9 l/100 km daha az) tüketiyor.
718 modelleri standart olarak altı vitesli manuel şanzımanla geliyor. Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK), artık yakıt tasarrufu eden sanal şanzımana da sahip ve bu özellik opsiyonel olarak satın alınabilecek.
Son yorumlar