Beş kapılı hatchback, performanslıversiyonu Cupra,gelecek günlerde ülkemizdede satışına başlanacak crossover modeli X-Perience, üç kapılı SC ve station karoserli ST gibi çok sayıda gövde seçeneğiyle satılan Leon’un beş kapılı 1.4 TSI DSG ACT kombinasyonlusuyla birlikteydik. Öncelikle, Volkswagen Golf’te de kullanılan 150 HP güç ve 250 Nm torka sahip 1.4 lt’lik TSI motor Leon’un agresif tasarımına çok yakışmış diyebilirim. Fabrika verilerine göre 8.0 saniye süren 0’dan 100 km/s hızlanma verisi, Cupra’yı şehir içi için fazla performanslı bulananlar için en
iyi alternatif olarak öne çıkıyor. 150 HP gücündeki 1.4 lt TSI ACT’deki otomatik silindir yönetimi çok iyi ve etkili çalışıyor. Gereksiz durumlarda dört silindirden ikisi devre dışı bırakılabiliyor. Üstelik, Leon bu işlemi gerçekleştirirken sizin ruhunuz bile duymuyor. Yedi ileri çift kavramalı DSG şanzıman için ise artık söylenecek
pek de fazla bir şey yok. Görevini çok iyi şekilde yerine getiren şanzımanın, vites geçişleri hem çok hızlı hem de sarsıntısız. Yol tutuş konusunda tatminkâr bir sürüş sergileyen Leon’u zorladığınızda devreye giren ESP sistemi kötü sürprizlere yer vermeyecek kadar hızlı çalışıyor. Performansına oranla düşük bir yakıt tüketimi sunan Leon, şehir içinde fabrika verilerine göre 5.7 lt/100 km’lik bir ortalama yakalarken, karma tüketimde bu oran 4.6 lt/100 km’ye kadar düşebiliyor. Bu oranların yakalanmasında hem start/stop sisteminin hem de ACT teknolojisinin payı oldukça fazla. Bunu ACT teknoloji sunmayan 140 HP’lik 1.4 litrelik motorunun sunduğu karma 5.2 lt/100 km’lik tüketimden anlayabiliriz.
İç mekânda çok fonksiyonlu gösterge ve ergonomik tuşlar, Leon’un artılarından. Fakat 5 inçlik dokunmaktik ekranın rakiplerine göre biraz küçük kaldığını belirtmeliyim. Bluetooth ile akıllı telefonunuzu araca bağladığınızda,
kontağı kapatıp araçtan inerken size telefonunuzu unutmamanızı hatırlatan uyarı, benim gibi unutkanlar için oldukça işe yarıyor. FR donanım paketiyle gelen sekiz hoparlörlü ses sistemi ise oldukça başarılı çalışıyor. FR
paketindeki diğer özellikler ise LED iç aydınlatma paketi,spor koltuklar, alüminyum kapı eşik kaplaması ve Seat sürüş profili oluyor. Yine FR donanımla gelen full LED ön farlar ise sınıfında tek. Leon 1.4 TSI DSG ACT FR’ın
72.500 TL’lik fiyatı aynı motora sahip kardeşi Golf’ün Highline donanımlısından 13 bin 900 TL
daha ucuz. Karar sizin…
Yazı: Özerk Ihlamur
Son yorumlar