Delinmesi halinde kendi kendini tamir eden ‘Seal Inside’ teknolojisine sahip tek 4 mevsim lastiği Cinturato All Season, 01 Aralık – 01 Nisan tarihleri arasında yolcu ve yük taşıyan araçlarda kullanımı zorunlu tutulan kış lastiği yönetmeliğine uygundur.
Pirelli, yılın her döneminde aynı işlevi gösteren ve her türlü zeminde en yüksek güvenlik standartlarını sunan Cinturato All Season ile ürün gamını güçlendirdi.
Sürücülerin araçlarını her türlü koşulda kullanabilmelerini sağlamak amacıyla üretilen Cinturato All Season, geleneksel lastiklerle mevsime uygun yapılması gereken lastik değişimlerini ortadan kaldırdığı için sürücülere zaman kazandırıyor. All Season ayrıca tabandan delinmesi halinde Pirelli’nin otomatik olarak deliği kapatan ve yolculuğun kesintisiz devam etmesini sağlayan Seal Inside teknolojisiyle de güven veriyor. All Season, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı (UBAK)’nın 2012 yılında yürürlüğe aldığı ve 01 Aralık – 01 Nisan tarihleri arasında yolcu ve yük taşıyan araçlarda kullanımını zorunlu tuttuğu kış lastiği yönetmeliğine uygundur.
İlginizi çekebilir
Pirelli, Cinturato All Season’ı kış ve yaz lastiklerini sürekli değiştirmek yerine özgün kullanım şekillerine uygun tek bir lastik türünü tercih eden sürücülerin beğenisine sunuyor. Cinturato All Season, aşırı şartlarda yüksek performans beklemeyen ve yıllık ortalama kilometresi çok yüksek olmayan şehir içi otomobil kullanıcılarını hedefliyor. Özellikle bayanlar, genç sürücüler ve ailelerin ikinci otomobilleri için, bir lastik olmanın ötesinde hayatı kolaylaştıran bir ‘hizmet’ sunma düşüncesiyle tasarlanan Cinturato All Season, kış şartları çok ağır olmayan büyük ve kalabalık şehirlerde yaşayanlar için ideal bir lastik.
Bu yıldan itibaren 15 farklı ebadı üretilecek All Season, son dönemde üretilen küçük ve orta hacimdeki motora sahip otomobiller için 15-16 ve 17 inç versiyonlarıyla satışa sunuluyor.
Hem yaz hem de kış lastiklerinin en iyi yönlerini tek desende bir araya getiren Pirelli mühendisleri, bu amaca ulaşmak için iki geniş çevresel kanalı ve yanal tahliye kanalları sayesinde su tahliyesini optimize eden ve böylece suda kızaklama riskini en aza indiren bir sırt deseni tasarladılar. Bu yenilikçi tasarım sayesinde, giderek daha katı önlemler getiren Avrupa Birliği gürültü yönetmeliği de dikkate alınarak aracın hem dışında hem de içinde gürültü de azaltılarak sürüş keyfi artırıldı.
Cinturato All Season’ın bir diğer karakteristik özelliği de 3D Lamel teknolojisi: All Season’ın sırt deseni, hem ıslak hem de kuru zeminlerde 3D lamellerin, desen bloklarının hareketlerini optimize ederek, frenleme ve yol tutuş performansını artırmaya yönelik olarak tasarlandı. Böylece aşınmanın dengeli olması ve lastik ömrünün uzaması sağlandı. Karlı zeminlerde genişleyen blok aralarına karların sıkışması sağlanarak, mükemmel yol tutuş temin ediliyor. Bu nedenle, All Season lastikleri, kış şartlarında tam güvenliği sunduğunu ifade eden üç tepeli dağ ve içerisinde kar tanesi, ve M+S (çamur ve kar) simgelerini de taşıyor.
Pirelli mühendisleri, son olarak sırt deseninin hamuruna odaklanırken, full silika teknolojisi sayesinde, çok çeşitli sıcaklık ve hava şartlarında en iyi performansı gösteren bir hamur hazırladı. Silikanın hamur içindeki dağılımlının optimum olması ve en yeni nesil polimerlerin kullanılması sayesinde de lastiğin termal kapasitesi çok büyük ölçüde artırıldı.
Piyasada bulunan dört mevsim lastikleri arasında Seal Inside teknolojisine sahip tek ürün olan All Season, çapı 4 milimetreye kadar olan cisimlerin neden olduğu tabandan delinme durumlarında lastik basıncında düşüş olmaksızın yola devam olanağı sunuyor. Seal Inside teknolojisinde, delinme olduğu takdirde, lastiğin içindeki özel bir solüsyon yabancı cismin etrafını hava geçirmez şekilde sararak lastiğin hava kaybetmesini önlüyor ve yola devam etme olanağı sağlıyor. Daha sonra cisim çıkarıldığında, özel solüsyon ortaya çıkan deliği kapatıyor.
Lastiklerin hava basıncının azalması durumlarının yüzde 85 oranında yabancı cisimlerin girmesinden kaynaklandığı dikkate alınırsa, Seal Inside teknolojisi, tüketicilerin emniyetini artırarak daha güvenli hissetmelerine olanak tanıyor. Bu teknoloji özel bir jant türü veya lastik basıncı izleme sistemi gerektirmediğinden her araç türünde kullanılabiliyor.
Son yorumlar