Geride kalan 125 yıllık tarihinde, kamyon yarışlarından NASCAR’a, Formula 1’den Le Mans’a kadar küresel motor sporları organizasyonlarında iz bırakan Goodyear, efsane Le Mans’ın 100 yılına da damga vurdu.
LMP2 sınıfında, 24 saat süresince 328 turu atma başarısı gösteren Inter Europol Competition’ın 24 numaralı aracını kullanan pilotlar Jakub Smiechowski, Albert Costa ve Fabio Scherer, Team WRT’nin 41 numaralı aracının 53.8 saniye önünde damalı bayrağa gördü ve şampiyon oldu.
Bu kategoride mücadele eden 24 takıma ürün veren Goodyear aynı zamanda takımların doğru zamanda doğru lastikleri kullanmaları konularında da 24 saatlik operasyon hizmeti verdi.
İlginizi çekebilir
Kullanılan slick lastikleri, mücadele eden araç çeşitliliğini ve yarış boyunca değişkenlik gösteren şartları karşılayabilecek şekilde tasarlayan Goodyear, geçtiğimiz yılın ardından ikinci kez LMP2 takımlarına pilotların dört stinte kadar zorlayabileceği tek bir slick lastik spesifikasyonu sağladı.
Lastik, geniş bir sıcaklık aralığında çalışacak şekilde optimize edildi. Ayrıca, Goodyear’ın ıslak zemin lastiği de, yarışın ilk birkaç saatindeki yağmurlu zeminde pilotlara çok yönlülük ve güven sağladı.
Bu yıl, LMP2 araçlarının yakıt deposu boyutlarının büyütülmesi, bir stint uzunluğunu önceki yıllara göre yaklaşık yüzde 10 daha artırdı. En hızlı stintlerden birinde, Robin Frijns yönetimindeki WRT Takımı, pite girmeden önce attığı sondan bir önceki turunda, en hızlı tur zamanını elde ederek adeta lastik performansının tutarlılığını vurguladı.
Değişen şartlar için Goodyear mühendisleri yönlendirmeleri
Start verilmeden bir saat önce yağan sağanak yağışın da etkisiyle oldukça değişken koşullar altında başlayan yarışta, yağmur Mulsanne Düzlüğü’nde pistini ıslatırken, diğer yerler büyük ölçüde kuru kaldı.
Yarışın yaklaşık ilk üç saatlik bölümü tamamlandığında başlayan şiddetli sağanak, yarışın gidişatını tamamen değiştirdi. Goodyear mühendisleri, hava koşullarına tepki vermek ve pitstop stratejilerini optimize etmek için takımlarla yoğun bir mesai içine girdi. Sarı bayraklar, güvenlik araçları pitstopları ve strateji değişikliklerini de beraberinde getirdi.
Tüm takımların aynı lastik, motor ve şasi üreticileriyle çalıştığı LMP2’de gece yarısından itibaren Inter Europol ve Team WRT ekipleri, liderlik için sıkı bir mücadele verdi.
Performanslı lastik tasarlamak zorlu bir süreç
Goodyear’ın Le Mans’da son derece başarılı olduğunu söyleyen Goodyear EMEA Motor Sporları Direktörü Ben Crawley, “Padokta büyük bir operasyon yürütüldü ve takımlar pistin kenarında desteklendi. Goodyear’ın dayanıklılık yarışlarındaki başarısını temel alarak, takımlara son derece rekabetçi kategoriye uygun dayanıklı ve yüksek performanslı bir platform sağladık. Motor sporları ve yol programlarımız, kullanım ömrü boyunca performansı azalmayacak bir lastik tasarlamak söz konusu olduğunda aynı zorlukları paylaşıyor” dedi.
Goodyear, Garage 56 ile yeni lastik teknolojisini müjdeledi
Goodyear, neredeyse 50 yıl sonra tekrar Le Mans’a dönen NASCAR için de önemli bir katkı sağladı. NASCAR, Hendrick Motorsport ve Chevrolet ile iş birliğiyle Le Mans’da mücadele eden Garage 56 entry, kuru, ıslak ve ara lastik seçenekleriyle LMP2 takımlarından daha geniş bir Goodyear lastik yelpazesi kullandı. Camaro ZL1, 285 turu tamamlaması ve deneyimli LMGTE kategorisi ekiplerinin çoğunun önünde bitirmesiyle büyük bir başarı elde etti.
Goodyear tarafından bu proje için sıcaklık ve basıncı gerçek zamanlı olarak takip eden son teknoloji ürünü bir lastik basıncı izleme sensörü (TPMS) geliştirildi. Böylece ekip, lastik basıncını ve sıcaklığını daha önce hiç olmadığı kadar yakından izleme fırsatı buldu.
Camaro ZL1, LMGTE sınıfının en hızlı zamanına eşdeğer bir en hızlı tur zamanı; 3m 50.5s elde etti. Aracın tüm hafta sonu boyunca sergilediği tempo son derece etkileyiciydi ve ekibin kalitesini de ortaya koydu.
TPMS sensörlerinin yarış süresince hiç hata yapmadan çalıştığını belirten Goodyear Garaj 56 Program Müdürü Justin Fantozzi, “Lastik basınçlarını ve sıcaklıklarını gerçek zamanlı olarak izleyebildik. Yarış sırasında ekibi olası bir patlak konusunda uyarabildik ve bu da aracı pite getirmek için hızlı bir tepki verilmesini sağladı. Ekip verilerde gördüklerine tepki gösterebildi ve yeni lastikler için pit kararı verebildi girebildi” dedi.
Bu projede Goodyear ile yapılan iş birliğinin ve operasyonun paha biçilmez olduğunu ifade eden Hendrick Motorsports Operasyonlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı Chad Knaus, “Garage 56 entry niteliği göz önüne alındığında, hem NASCAR hem de dayanıklılık yarışları konusunda bilgi sahibi bir lastik ortağına ihtiyacımız vardı. Aynı zamanda en üst düzeyde rekabet etmek için ihtiyaç duyduğumuz özel lastik yelpazesini geliştirme taahhüdüne de ihtiyacımız vardı” şeklinde bilgi verdi.
Son yorumlar