Stuttgart havaalanında P6 otoparkında otonom vale park hizmetinin ticari kullanım için onayı alındığından, Bosch ve APCOA yayılıyor ve Almanya’daki 15 ilave otoparka teknolojisini kuruyor. Hamburg’dan Münih’e, altyapı tabanlı, otonom ve sürücüsüz SAE Seviye 4 park etme sistemini genişletme çalışmaları 2023’te başlayacak.
İlk adım olarak Bosch ve APCOA, otonom vale park hizmeti için otopark başına dört adede kadar park yerinde teknolojiyi kullanmayı planlıyor. Bosch Yönetim Kurulu Üyesi ve Mobilite Çözümleri İş Sektörü Başkanı Dr. Markus Heyn, “Otonom vale park hizmeti sunan araçlarda beklenen artışa bağlı olarak bu tür park yerlerinin sayısını artıracağız. Elektrikli araçlara yönelik şarj noktalarıyla ilgili deneyimimiz, altyapı büyümesinin teknolojiye ayak uydurmasının ne kadar önemli olduğunu bize gösteriyor. İş ortağımız APCOA ile birlikte artık otonom vale park hizmetinin bu yönde ilerlemesini sağlıyoruz.” dedi. Önümüzdeki yıllarda Bosch’un modüler sistemi, altyapı teknolojisine sahip park yerlerinin sayısının 15 lokasyonun her birinde 200 park alanına kadar hızla genişletilmesini sağlayacak.
Otonom vale park hizmetinin dünya genelinde pazar lansmanının başlangıcı
İlginizi çekebilir
Bosch ve APCOA tarafından imzalanan ana sözleşme, dünya genelinde pazar lansmanına yönelik ilk adımdır. Amaç, önümüzdeki yıllarda dünya genelinde birkaç yüz otoparkı otonom vale park hizmeti ile donatmak. Bosch Mobilite Bilişim Çözümleri Küresel Yazılım ve Servis Satışı Yöneticisi ve Bosch’un APCOA iş ortaklığıyla ilgili sorumlusu Claudia Barthle, “Almanya sadece bir başlangıç. İlgili kanunlar çıkarıldıktan sonra yakında dünyanın diğer ülkelerinde de kademeli olarak otonom vale park hizmeti sunmayı umuyoruz.” dedi. Almanya, otonom vale park hizmeti gibi sistemler için bir çerçeve oluşturan Seviye 4 mevzuatını halihazırda kabul eden birkaç ülkeden bir tanesidir. Fransa gibi diğer ülkeler de Almanya’yı takip etmeye hazırlanıyor.
APCOA PARKING Group Yönetim Kurulu Üyesi ve Ticari Genel Müdür Yardımcısı Frank van der Sant, “Otonom vale park etme çözümüyle, otopark müşterilerimize yepyeni bir kolaylık seviyesi sunabiliyoruz. Bu işlev özellikle havaalanları, konser salonları, etkinlik yerleri ve ticari fuarlar gibi zamanın sorun olduğu yerlerde avantajlıdır. Bir başka ifadeyle, Stuttgart havaalanındaki konumumuz yalnızca bir başlangıç.” dedi. Otonom vale park hizmeti yakında Hamburg, Berlin, Köln, Frankfurt ve Münih gibi şehirlerdeki belirli otoparklarda kullanıma girecek. Bunu Avrupa’da başka otoparklar da takip edecek.
Altyapı ve araç teknolojisinin akıllı etkileşimi
Otonom vale park etme, geleceğin trendi: park yeri bulmak için zaman alan aramalar, sıkıcı manevralar ve vuruk ve çizik riskleri geride kaldı. Sürücü, aracı bir otoparkın girişine yakın bir teslim bölgesine park ediyor ve otonom ve sürücüsüz park hizmetini başlatmak için bir uygulama kullanıyor. Bunun temelinde, yalnızca boş park yerlerini tespit etmekle kalmayan, aynı zamanda sürüş koridorunu ve çevresini izleyen ve koridordaki engelleri veya insanları güvenilir bir şekilde algılayan Bosch stereo kameraları yer alıyor. Beklenmedik bir engel algıladığında, araç fren yapıyor ve güvenli bir şekilde tamamen duruyor. Ancak rota temizlendikten sonra yoluna devam ediyor. Bu amaçla, kameralar tarafından üretilen tüm veriler uç bilgisayarlara iletiliyor. Akıllı algoritmalar, yapılacak sürüş manevrasını iletiyor ve böylece dar rampalarda katlar arasında hareket ederken bile sürücüsüz park etmeyi mümkün hale getiriyor. Bu çözümün ayırt edici özelliği, kapalı otoparka kurulan akıllı teknolojinin araçtaki teknik gereksinimleri minimumda tutması ve böylece otonom ve sürücüsüz vale park hizmetinin tüm araç sınıflarına uygun olmasıdır.
APCOA’nın FLOW platformu sayesinde bu hizmet, sadece sürücüsüz değil, aynı zamanda biletsiz ve parasızdır. Sürücüler, park etme yükünü hafifletmek için hizmetten adını alan uygulamayı zaten kullanıyor. Bu kullanımlar bir park yeri için kesin rezervasyon yapılmasından, artık plaka tanıma sayesinde kolaylaşan otoparka temassız giriş ve tamamen otonom ödeme, faturalandırma ve temassız çıkışa kadar farklılık gösteriyor. Sistem, müşterinin aracını veya plakasını tanıyor ve bariyerleri otomatik olarak kaldırıyor. Böylece, bilet oluşturmak ve bilet makinesine gitmek artık söz konusu olmuyor. APCOA, 13 Avrupa ülkesinde 12.000’den fazla lokasyonda yaklaşık 1.8 milyon park yerini yönetiyor. Sürücüsüz ve otonom vale park hizmetlerinin kullanılabilirliğini artırarak gelecekte aynı park alanı ile yüzde 20’ye kadar daha fazla araç park edilebilir duruma gelebilecek. Buna ek olarak, sürücüsüz park etme özellikle dar, uzak ve bu nedenle cazip olmayan park yerleri için uygundur.
Dünyanın onaylı ilk tam otonom park sistemi (SAE Seviye 4)
Otonom vale park hizmeti hızla gelişti. 2017 yılının ortalarında Bosch ve Mercedes-Benz, çözümü Stuttgart’taki Mercedes-Benz Müzesi’nin kapalı otoparkında bir pilot projenin parçası olarak halka sundu. Sadece iki yıl sonra iş ortakları, otoparklarda bulunan gerçek trafik koşullarında bir güvenlik sürücüsü olmadan seçilen araçları kullanarak otonom vale park hizmetini işletmek için dünyanın ilk özel iznini aldı. Bir sonraki dönüm noktası, Bosch, Mercedes-Benz ve APCOA’nın Seviye 4 sisteminin ilk ticari kullanımı üzerinde çalıştıkları Stuttgart havaalanında otonom ve sürücüsüz park hizmetini kullanıma sunduğu 2020’nin sonunda geldi. Kısa bir süre önce, bu sürücüsüz park sisteminin dünyadaki ilk ticari kullanımı amacıyla Stuttgart havaalanında P6 otoparkındaki otonom vale park hizmeti, Almanya’da ticari kullanım için resmi onay verilen dünyanın ilk otonom sürücüsüz (SAE Seviye 4) park etme sistemi oldu. Bu sistem, INTELLIGENT PARK PILOT özelliğine sahip belirli S-Serisi ve EQS varyantları için Almanya’da, ilk olarak Stuttgart havaalanındaki P6 otoparkında yer alıyor.
Son yorumlar