BMW, kendini yepyeni bir sınıfta, yepyeni türden sınavlara tabi tutuyor. Artık Bavyera fabrikasından, “safkan bir aile otomobili” çıkacak: 2 Serisi Gran Tourer. BMW ve aile otomobili kavramları, yan yana pek de akla yatkın gelmiyor değil mi? Bana da öyle geliyordu. Ama BMW gibi bir markanın, ne yaptığını bilmeden, rast gele mantalitesiyle bir pazara gireceğine inanmak da en az o kadar güç. Ben de, Bavyeralılar’ın MPV sınıfında neler yapabileceğini görebilmek için, Hırvatistan’daki Dünya lansmanına katıldım. Açıkça itiraf etmeliyim ki, sportif ruhlu ve kişiye hitap eden otomobilleri ile tanınmış bir markanın, bu kadar iyi ve bu kadar sıra dışı bir aile otomobili yaratabildiğini görmek, beni şaşırttı.
Türkiye pazarında başlangıç olarak 3 silindirli benzinli ve dizel motorlara sahip 2.16d ve 2.18i versiyonlarının satışa sunulacağı duyurulan Gran Tourer serisinin, amiral gemileri 2.20i ve 2.20d tiplerini tecrübe ettiğimiz bu organizasyonda, her iki otomobilin de, bir aile aracı olarak fazlasıyla iyi performansa sahip olmalarının yanı sıra, ne kadar pratik, kullanışlı ve ileri teknolojiye sahip olduklarını da yakından gördük. Otomobilin tasarımından, güvenlik detaylarına, sunduğu kullanım karakterlerinden, teknik alt yapısına kadar detaylı bilgiler edindiğimiz lansmanda, bu alanlarla ilgili etkileyici demonstrasyonlar da izledik. Ve gördük ki, 2 Serisi Gran Tourer, sahip olduğu tüm bu özellikleri ile, bilindik aile otomobili kavramlarının çok dışına çıkıp, sahibine bir BMW kullandığını asla unutturmayacak bir şahsiyet de sunuyor. “Yetenekli MPV” mottosu ile yola çıkan ve bu sloganın hakkını veren 2 Serisi Gran Tourer’ın detaylarına gelince…
Klasik bir BMW sürüş izlenimi yazısına, performans değerlendirmesi ile başlanır. Ama bu sıra dışı BMW için, bu kuralı bozup, önce, “aile otomobili” tarafından başlamak daha doğru olacak. 7 koltuğu ve iç mekandaki sayısız pratik kullanım tasarımları ile, genç yaş ortalamasına sahip aileleri hedefleyen 2 Serisi Gran Tourer, çocuklara bile hitap eden bir iç tasarım, yetişkinleri rahat ettirecek kadar ferah bir iç mekan, rahatına düşkün aile bireyleri için de, alışılageldik BMW konforu sunuyor. Koltuk-bagaj kombinasyonlarını saymak neredeyse imkansız. Onu, 1900 litreyi aşan bagaj hacmiyle bir pick up veya 7 koltuğu ile küçük bir minibüs gibi kullanabilirsiniz. 2 Serisi Gran Tourer, BMW Connected Drive konsepti kapsamında, Head-Up display, 6.5 inç ekran, i-drive, sürüş ve park asistanları gibi son teknik ve teknolojiye haiz konfor ve güvenlik ekipmanlarına sahip. Ama bununla yetinmekle kalmayıp, çocukların da kalbini çalmayı başarıyor. Çünkü, sınıfında çıta yükseltecek bu yaratıcı özelliklere ilaveten, my-KIDIO donanımı sayesinde, çocukların da favori otomobili olmaya aday. My-KIDIO ile hem çocuklar uzun yolculuklarda sıkılmıyor, hem de ebeveynlerin aklı arka koltukta kalmıyor, dikkatlerini yola daha fazla verebiliyorlar.
İlginizi çekebilir
2 serisi Gran Tourer’ı dışarıdan incelediğinizde, bir MPV’ye baktığınıza neredeyse inanamıyorsunuz. BMW’nin geleneksel dinamik çizgilerini taşıyan tasarım, dikiz aynasına baktığınızda arkanızdan bir MPV değil, bir BMW geldiğini idrak etmenizi sağlıyor. Yan taraflardaki çizgiler, ona M3vari bir hava katarken, cam tavan, opsiyonel M Sport paketi gibi detaylar, diğer aile babalarının özenerek yutkunmasına sebep olacak cinsten. Benim diyen spor otomobilleri kıskandıracak güzellikteki jant seçenekleri de dikkat çekici. Bu kadar sportif olmak istemeyen konfor düşkünlerini de unutmamışlar BMW mühendisleri. 2 Serisi Gran Tourer’ın iç ve dış görünümünü, karakterini ve donanımını,
Advantage, Luxury, Sport ve M sport paketleri ile zevkinize ve kullanım amacınıza göre kişiselleştirmeniz mümkün.
2 Serisi, bir aile otomobili. Fakat buna rağmen, dinamikler konusunda bile, sıra dışı bir BMW. Önden çekişli olması ile, Bavyera’nın altın kurallarını yıkıyor. Bu durum, alışılageldik BMW kullanımını biraz değiştirse de, otomobilin daha sakin, ve daha verimli bir sürüş anlamına geliyor. Ki bu sınıfın kriterlerinde kullanım konforu ön planda olduğundan, bu durum Gran Tourer için artı puanlar getiriyor. Önden çekişli 2 Serisi, asfaltta sakince süzülüyor ve arkadan çekiş aktarma düzeninin yol açtığı fazladan yakıt tüketimine hayır diyor. Yine de, arkada bir diferansiyel olsun istiyorsanız, 4 çeker 2.20d X-Drive’ı tercih edebilirsiniz. 3 silindirli benzinli ve dizel motorlar, performansı fazla önemsemeyen aile büyükleri için uygunken, biraz daha eğlence isteyen ve çocuklar arabada yokken bir 3 serisi performansı hayal eden babalar için, 4 silindirli ve daha güçlü motor opsiyonları mevcut. Serinin en üst modelleri 2.20i ve 2.20d X-Drive, 200 beygire yakın güçleri ile, “aile içinde” bir M3 heyecanı yaşamanıza yetecek kadar performans sunuyorlar.
2.20i ve 2.20d X-Drive’ları kullanırken gördük ki, yukarıda bahsedilenler pek ala mümkün. 2 litre motorlar, sakin aile yolculukları esnasında son derece sessizler ve uysallar. Çocukları arabadan indirip, sevdiğiniz bir yolda biraz eğlenmek istediğinizde ise, performansları ile, yüzünüzde bir gülümseme yaratıyorlar. 8 ileri Steptronic şanzıman ile müthiş bir uyum gösteren motorlar, sollamalarda gösterdikleri performans ile, BMW harflerinin hakkını veriyorlar. 2 litre motorların tork karakterleri, vahşice değil, oldukça lineer hızlanmalar sağlıyor. Yine de, bu performans bir aile otomobili için biraz fazla bile denebilir. Tabii, bir BMW kullanıcısı için, bu bir şikayet konusu olmasa gerek… Özellikle Comfort modundan, Sport moduna geçtiğinizde, vites geçişleri bile M serisi BMW’leri hatırlatırcasına sertleşip hızlanıyor. Olanca ağırlığına rağmen virajlarda pek yatmayan ve rijiditesini koruyan 2 Serisi Gran Tourer, bazen bir aile otomobili olduğunu unutup, pistlerdeki abileri gibi viraj alıyor. Özellikle 4 çeker 2.20d X-Drive’ın yol tutuş kabiliyeti, bir aile otomobilinden ziyade, M serisi BMW’leri andırıyor. Direksiyon hassasiyeti çok keskin değil, ama tepkileri bu cüssede ve ağırlıktaki bir araç için ideal. Frenlerin de bu ağırlık ile rahatlıkla başa çıkabildiğini söylemek mümkün. Kısacası: 2 serisi GranTourer, canı isterse fazlasıyla sportif olabiliyor!
Tüm Avrupa pazarları ile birlikte, Haziran ayında Türkiye’deki BMW show roomlarında yerini alan 2 Serisi Gran Tourer, ülkemizde 3 silindirli motorlar ile satışa sunuldu. İlk etapta benzinli 2.18i, daha sonra da dizel motorlu 2.16d modellerinin satışa sunulduğu 2 Serisi Gran Tourer’ın satış fiyatı 117.791 TL’den başlıyor.
Yazı : Aras Dinçer
Son yorumlar