Seat Teknik Merkezi mühendislerine göre, yaz ayları ve özellikle çöl sıcakları olarak tabir edilen aşırı sıcaklarda sürücülerin yapması gereken en önemli şey, araç içi sıcaklığını, ne çok sıcak ne de çok soğuk olacak şekilde, optimum seviyede tutmak.
Kabin içi sıcaklığı 35 derece olan bir aracı kullanan sürücünün herhangi bir tehlike anında verdiği tepkinin, sıcaklığı 25 derece olan bir araçtaki sürücüye göre yüzde 20 daha yavaş olduğunu söyleyen Seat mühendisleri, bu farkın 0.5 promil alkolün verdiği etki kadar olduğunu belirtti.
Sürücülerin yaptığı en genel hatanın, sıcak havada araca bindiklerinde hemen klimayı çalıştırmak olduğunu söyleyen uzmanlar, klimanın da en iyi etkiyi vermesi için, çalıştırılmadan önce pencerelerin açılarak aracın 30 saniye süreyle havalandırması gerektiğini belirtti.
İlginizi çekebilir
Uzmanlara göre klimanın “Auto” seviyesinde çalıştırılması, soğuk havanın yolcu bölümünde daha eşit dağılmasına neden oluyor. Yakıt tasarrufu için klimanın 21 derece altında çalıştırılmamasını tavsiye eden uzmanlar, ayrıca aracın da sıcak havalarda sürücüler ve yolcular gibi, “susadığını”, bu nedenle yağının, diğer sıvıların ve en önemlisi de lastiklerin sürekli kontrol edilmesi gerektiğini söyledi.
Son yorumlar