Orta sınıf SUV modeller, arazi performansı açısından çok iddialı değillerdir. Bu sınıfta yer alan BMW X3, Mercedes GLK, Audi Q5 ve Volvo XC60 gibi araçlar dört tekerlekten çekiş özelliği sunmalarına rağmen daha çok şehir hayatı düşünülerek tasarlanmışlardır. Land Rover bu anlayışı değiştireceğe benziyor. Çünkü İngiliz üreticinin bu sınıfta yer alan yeni modeli Discovery Sport, markanın bütün genlerini taşıyor. Yani küçücük bir zorluk gördüğünde pes eden SUV modellerin aksine Discovery Sport ile devasa arazi araçlarını bile kıskandırabilirsiniz.
Orta ölçekli SUV sınıfının mucidi Freelander’ın yerine geçen Discovery Sport, her anlamda çok daha başarılı bir otomobil. Land Rover Discovery Sport, tasarım anlamında son dönemde gördüğüm en yakışıklı SUV’lerden biri. Birinci sıramda hala 3 kapılı Evoque duruyor ama Discovery Sport’da oldukça iddialı çizgilere sahip. Çirkin ördek yavrusu Freelander’ın yerini aldığını düşünürseniz, nasıl bir aşama kaydettiğini daha iyi anlarsınız.
Discovery Sport’un direksiyonuna geçtiğinizde, Freelander’ı anımsatan çok az şey olduğunu görüyorsunuz. Ama yine de bu bir Range Rover değil, Land Rover… Orta lükslükte ama asla abartılı değil. Evet, akıllı yeni bilgi sistemi büyük bir ekranı barındırıyor fakat bu bile kendisini öne çıkarmaya çalışmıyor. Aynı gözlemler deri koltuklar için de geçerli. Koltuk pozisyonu, yüksek olmasına rağmen rahatsız edici bir derecede değil. Koltuklar çok konforlu olmayabilir ama onlara baktıkça, firmanın modern Range Rover ile Land Rover arasına bir çizgi çektiğini görebiliyorsunuz.
İlginizi çekebilir
Discovery Sport’un direksiyon tepkileri gayet iyi. Hatta bu konuda oldukça iyi olan Evoque’la bile kapışabilir. Daha küçük çaplı ve aynı zamanda daha kalın olan direksiyon simidi, tamamen elektrikli hidrolik sistemle uyum içerisinde çalışıyor. Land Rover mühendisleri, yeni direksiyonun hassasiyetinde, daha üstün arka süspansiyon geometrisinin de katkısı olduğunu söylüyorlar. Otomobil, biraz daha büyük ve daha uzun olsa da, kullanması Evoque’a göre daha kolay.
Ortalama olarak Discovery Sport, hayatının büyük bir kısmını şehirde ve asfalt yollarda geçirecek olsa da Land Rover mühendisleri, onun arazi performansı açısından rakiplerinden çok daha iyi olmasına çalışmışlar. Bu yeni model, çocuğunuzu evden okula götürmek için harika bir otomobil olabilir ancak aynı zamanda yaklaşma ve ayrılma açılarıyla da, işler sertleştiğinde etkileyici bir performans ortaya koyabilecek kapasiteye sahip. Fotoğraf çekimlerimiz sırasında kumlardan ve kayalardan geçerek yaptığımız kum sürüşünde, hiçbir zaman sıkıntı yaşayıp dibe oturmadık. Aynı zamanda en iyi çekiş için şasi elektroniklerinin kendilerini nasıl ayarladığını gördük. Normal yol lastikleriyle dahi otomobilin inanılmaz bir çekişi vardı. Diğer yandan yüksek sürüşüne ve ölçülerine rağmen Discovery Sport, iyi bir yol tutuş seviyesine sahip. Bu açıdan da şaşırtıcı. Çok az önden kayma eğilimi var. Gövde salınımı da oldukça az. Hızlı direksiyonu ona burada yardımcı oluyor ve araç büyük olmasına rağmen onu çok güzel kontrol ediyor.
Yazı : Yaman Yılmaz
Fotoğraf : Savaş Yılmaz
SONUÇ
Land Rover Discovery Sport, yer aldığı sınıfın en iyi tasarımlarından birine sahip. Ayrıca arazi kabiliyeti de onu rekabetin en üst basamaklarına taşıyor. Asfalt performansı yerini aldığı Freelander’ı kıskandıracak seviyede. İç mekanının biraz daha gösterişli olmasını beklerdim ama bu aracın bir Range Rover değil Land Rover olduğunu da unutmamak lazım. Sıkı durun premium Almanlar! Size İngiltere’den çok sıkı bir rakip geldi…
Son yorumlar