Özellikle tasarımıyla bir önceki neslinden çok daha modern bir görünüme kavuşan i20’nin,büyüyen boyutlarıda kabin içindeki yaşam alanınında olumlu bir şekilde hissediliyor.Özellikle arka koltuklar neredeyse bir üst segmentle ile yarışır şekilde diz ve baş mesafesi sunuyor.301 litrelik bagaj hacmi ise sınıf standartlarını karşılıyor.Kabin içerisinde kullanılan malzeme kalitesi bir önceki nesline göre oldukça geliştirilen i20’nin,eşya gözleri de hem artmış hem de genişlemiş.Direksiyonu şehir içi kullanımlara uygun olarak oldukça yumuşak olan i20 ile park ve manevra yapmak çok rahat.Geniş camlar ile birlikte ferahlayan iç mekanda kullanılan panoramik cam tavan ise özellikle gece sürüşlerinde yolcular için keyifli anların yaşanmasına katkıda bulunuyor.
Hyundai i20 yepyeni bir platformda geliştirildi ve gerçekten Avrupalı rakipleriyle baş edebilecek bir otomobil olmasına rağmen,kullanılan 1.2 lt ve 1.4 lt benzinli ve 1.4 lt dizel motorlar bir önceki nesil ile aynı.Test aracımızda yer alan 1.4 litre atmosferik motor 6000 d/d’da 100 HP güç ve 4000 d/d’da 134 Nm tork sunuyor.0’dan 100 km/s hızlanmasını 13.2 saniyede gerçekleştiren otomobilin,maksimum hızı ise 170 km/s.Klasik 4 ileri otomatik şanzımanla kombine edilmiş bu motor,şehir içinde konforlu bir kullanım sunuyor olsa da,özellikle şehir dışında yapılan sollamalarda dikkatli olunmasını gerektiriyor.Motorun gücü her ne kadar kağıt üzerinde iyi dursada,4 kademeli otomatik şanzıman bu gücün yola iletilmesinde başarılı olamıyor.Şanzımanın 4 kademeli oluşu aynı zamanda yakıt tüketimini de artıran etkenlerin en başında geliyor.Fabrika verilerine göre şehir içinde ortalama 100 kilometrede 9.2 litre tükettiği belirtilen i20’nin,bizim kullanımımızda 9.5 litrenin altına düşemediğini belirtelim.Yine fabrika verisi ortalama yakıt tüketimi ise 100 kilometrede 6.7 litre olarak verilmiş.Hyundai’nin yeni geliştirdiği çift kavramalı otomatik şanzımanın i20’de kullanılmasının hem yakıt tüketimini düşürmesi hem de performans yönünden bu modern otomobile daha çok yakışacağını düşünüyorum.
Aracın yalıtımı bir önceki nesline göre oldukça iyileştirilmiş.Yüksek hızlarda bile kabinde sizi rahatsız edecek motor ve yol gürültüsü duymuyorsunuz.Yalıtım konusunda sınıfının en başarlı modeli olduğunu söylemek sanırım fazla iddialı olmayacaktır.Yumuşak süspansiyonlarına rağmen yol tutuş konusunda fazla zorlanmadığı sürece iyi bir performans sergileyen i20’nin ESP sistemi de gerekli durumlarda tam zamanında devreye giriyor.
İlginizi çekebilir
Yepyeni bir platformda yükselen i20,özellikle sunduğu yaşam alanıyla sınıf standartlarını belirliyor.Bir önceki neslinden çok daha modern bir otomobil olan i20,klasik otomatik şanzımanıyla rahat bir kullanım sunarken,daha ekonomik bir sürüş arayanların dizel seçeneğine göz atmasını öneririm.
Yazı:Özerk Ihlamur
Fotoğraf:Savaş Yılmaz
Son yorumlar