Birkaç gün önce sızdırılan bir dizi fotoğrafın ardından Mazda, makyajlı CX-5’i tanıttı.
Makyaj, yeni tasarım dokunuşları, donanım seviyeleri arasında daha fazla farklılık, şasi iyileştirmeleri, daha fazla ADAS sistemi ve tüm seride standart i-Activ AWD dört tekerlekten çekiş getiriyor.
Mazda, yenilenen CX-5’in dış değişikliklerini ince ama dikkat çekici tuttu. Yeniden tasarlanan ön tampon, yeni LED farları da bağlayan krom kaplamalı bir kanatla altı çizilen üç boyutlu bir ızgaraya sahip. Arkada değişiklikler daha ince LED lambalar ve tampon için yeni bir tasarımla sınırlı. Mazda ayrıca yeni jant tasarımları yelpazesiyle birlikte Zircon Sand dış boya seçeneğini de renk paletine ekledi. Mevcut donanım seviyelerinin her biri, hem dış hem de iç mekan için kendi görsel dokunuşlarıyla birlikte geliyor.
İlginizi çekebilir
Mazda, CX-5’in donanım yapısını yenileyerek Grand Touring Reserve donanımını yeni 2.5 Turbo ile değiştirirken, en üst donanım düzeyine artık 2.5 Turbo Signature adı verildi. Yeni 2.5 Turbo modeli, kendisini turbo olmayan modellerden ayırmak için parlak siyah dış kaplamaya sahipken, kabin kırmızı vurgulara ve kontrast dikişlere sahip.Yeni serinin zirvesi 2.5 Turbo Signature, parlak gümüş jantlarla kontrast oluşturan gövde renginde kaplama eklerken, kabin Nappa deri döşeme ve hakiki ahşap kaplamaya sahip.
Avrupa’da Mazda CX-5 Newground, Homura ve High+ donanım seviyelerinde satılacak. Giriş seviyesi modeller, alüminyum tarzı koruma levhaları, siyah 19 inç alaşım jantlar ve kabin içindeki süet döşemedeki yeşil dikişlerle uyumlu ızgarada kireç yeşili vurgularla birlikte geliyor. Bu sınıf aynı zamanda, ıslak veya kirli eşyaları saklamak için ideal olan, ters çevrilebilir yük alanı döşeme tahtasının suya dayanıklı hali ile birlikte geliyor.
Orta seviye Homura’nın ön panjur, tamponlar, çamurluklar, kapı süsleri ve 19 inç alaşım jantlarda siyah metalik kaplama ile birlikte kapı aynalarında daha kaliteli parlak siyah bir kaplama bulunuyor. Yine ızgaradaki kırmızı vurgular, içerideki siyah deri döşemedeki kırmızı dikişlerle uyum sağlıyor.
Son olarak, amiral gemisi High+ donanım seviyesi, tamponlar/çamurluklar/yan marşpiyelerdeki gövde renginde plastikler ve parlak gümüş 19 inç alaşım jantlar ile daha da ayırt ediliyor. İçeride, kapı içlerinde ve ön panelde Nappa deri ve hakiki ahşap doku görüyoruz.
Tüm donanım seviyelerindeki iç güncellemeler arasında yeniden tasarlanan koltuklar, orta konsoldaki kablosuz Qi telefon şarj tepsisi ve sürücünün yeni Off-Road modu da dahil olmak üzere sürüş modları arasında seçim yapmasına olanak tanıyan Mazda akıllı Drive Select (Mi-Drive) bulunuyor. 10.25 inçlik bilgi-eğlence dokunmatik ekranı, yakın zamanda güncellendiğinden bu yana değişmedi. Güvenlik donanımı, Seyir ve Trafik Desteği (CTS) dahil olmak üzere ek i-Activsense sistemleriyle iyileştirildi.
Görsel ince ayarların yanı sıra Mazda mühendisleri gövdeyi, şasiyi, süspansiyonu ve koltukları da yenilerken, sürüş konforu iyileştirildi ve yol gürültüsü “özellikle engebeli yüzeylerde sürerken büyük ölçüde azaltıldı”. Altı ileri otomatik şanzıman da artık daha duyarlı.
Mazda motor yelpazesinde herhangi bir değişiklik açıklamadı, bu da CX-5’in 190 HP ve 252 Nm tork üreten atmosferik Skyactiv-G 2.5 ile donatılacağı anlamına geliyor. 254 HP ve 434 Nm tork üreten daha güçlü Skyactiv-G 2.5 ise turbo desteğine sahip.
Mazda CX-5 serisi için daha fazla ayrıntı, fiyatlandırma ile birlikte bu sonbaharda açıklanacak.
Son yorumlar