Yenilenen Partner Tepee’nin kabininde kokpitin orta kısmında artık yedi inçlik renkli dokunmatik ekran yer alıyor.Yol bilgisayarından telefon ve navigasyon gibi farklı fonksiyonlara kolay erişim sağlayan bu ekranın yanında 208’deki gibi MirrorScreen özelliği de sunuluyor. İkinci sırada üç adet yerinden çıkartılabilen koltuk ile segmentinde farklılaşan Partner Tepee’de,düz döşeme ile sınıfın en iyileri arasında olan 3000 litreye kadar yükleme hacmi sunuluyor.Test aracımızdaki Zenith donanımda ise hız sabitleyici ve sınırlayıcı standart olarak sunuluyor.Yine Zenith donanımla gelen ön ve arka park sensörüne ilave olarak geri görüş kamerası da aracın park manevralarını kolaylaştırıyor.
Yenilenen Peugeot Partner Tepee’de en çok hoşuma giden donanım ise Cam Tavan oldu.Dört geniş camdan gökyüzünü izleme fırsatı sunan bu donanım sayesinde aracın içinde aydınlık bir hava oluşuyor.Tek eksiği ise bu cam tavanların kapatılamıyor oluşu, öğlen güneş tepenizdeyken klimanın maksimum hızına ihtiyaç duyabiliyorsunuz.Tavana konumlandırılmış havalandırma kanalları ve araç içi parfüm sistemi ise yolcuların rahat seyahat etmeleri için iyi düşünülmüş.Peugeot Partner Tepee’de çok sayıda saklama gözü bulunuyor,açık ve kapalı saklama alanlarının toplam hacmi 90 litreye ulaşıyor.
Gelelim yenilenen Partner Tepee’nin sürüş özelliklerine. Aracın süspansiyonlarını sert bulduğumu söylemeliyim, özellikle bozuk zeminler kabin içerisindeki konforu olumsuz etkileyebiliyor.Aracın yapacağı kilometre fazlalaştıkça bu durumun içerdeki fonksiyonel malzemelerin tıkırdamısına yol açacağını tahmin etmek pek de zor değil.Fakat süspansiyonların sert olmasının yol tutuşuna etkisi ise olumlu yönde olmuş. Araç virajlarda yatma eğilimi fazla göstermezken, viraj güvenliği ESP sistemi ile de kontrol altında tutuluyor.Ülkemizde sadece 1.6 HDi dizel motorla satılan Partner Tepee’de, bu motorun 92 ve 115 HP’lik iki farklı güç seçeneği bulunuyor.Bizim aracımızdaki 115 HP’lik güç üreten motorun performansını başarılı buldum.Değişken geometrili bir turbo ile donatılan motorda, Overboost ( geçici yüksek tork ) fonksiyonu da bulunuyor. Bu fonksiyon örneğin sollama esnasında size 30 Nm’lik ilave bir tork sağlıyor. 240 Nm torka eklenen bu ilave 30 Nm tork böyle bir araçtan beklenmeyecek kadar çeviklik sağlıyor. Sadece 5 ileri manuel şanzımanla kombine edilen motor, 6’nci vitesi de arıyor. Her ne kadar bu tip araçlarda performans fazla önem verilen konuların başında gelmese de biz yine de belirtelim aracın 0’dan 100 km/s hızı 12.3 saniye.Fabrika verilerine göre şehir içi 100 kilometrede ortalama yakıt tüketimi 6.3 litre olarak verilirken, karma tüketim ise yine 100 kilometrede ortalama 5.5 litre olarak verilmiş. Peugeot’nun yakıt tüketimi konusunda ne kadar başarılı bir marka olduğunu göz önüne aldığımızda, fabrika verisi bu oranları yakalamanız pek de zor olmuyor.
İlginizi çekebilir
Peugeot Partner Tepee, sunduğu geniş yaşam alanı,donanımı ve ekonomik motoruyla bir crossover’a rakip olabilecek düzeye gelmiş. .
Test Aracımız:
Partner Tepee Zenith 1.6HDi 115 hp – 60.675TL
Geri Görüş Kamerası – 300 TL
Navigasyon – 2.500 TL
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Savaş Yılmaz
Son yorumlar