Hiç zevkten kahkaha attığınız oldu mu? Bir espri duymadan, komik bir şey görmeden ya da daha da abartıyorum gıdıklanmadan tek başına otomobil kullanan ve durduk yerde kahkaha atan birini görseniz ne hissedersiniz? Büyük ihtimalle deli olduğuna kanaat getirip tedaviye ihtiyacı olduğunu düşünürsünüz. Muhtelemen o güneşli günde beni Ferrari 458 Spider’ın içinde kahkaha atarak gören insanlar da böyle hissetmişlerdir. Kırklı yaşlara yaklaşmış sakallı bir adam, üstü açık 458’in içinde direksiyondayken durup durup kahkaha atıyor. Bu tanımlamaya bakınca ben bile kendimi biraz garipsemedim desem yalan olur. Ancak sorunun cevabını vermek için filmi çok kısa geri sarmam gerekiyor. 458 Spider’ın içinde kahkaha atan o adam, yaklaşık 6-7 saniye önce kısa tünelin içinde tam gaz şekilde 9000 devir çevirerek 3 tane vites değiştirdi ve tünel çıkışında bağıra bağıra gülmesine engel olamadı. Şu anda bu yazıyı yazarken bile o sahne gözümün önüne geldiğinde gülümsememe engel olamıyorum. Bu arada kendimi övmek gibi olmasın ama şimdiye kadar bir çok WRC yarış otomobiline oturdum, M3 pist otomobili ve hatta Renault F1 otomobili bile kullandım. Yani hızlı giden ve muhteşem ses çıkartan bir otomobile ilk defa binen birisi değilim. Ancak yaşadığım her 458 deneyimi, şahlanan ata olan bağımlılığımı daha da artırıyor. Spider 458’i daha önce kullanmamıştım ama okuduğum testlerde yabancı yazarlar, otomobilin coupe versiyonundan hiç bir farkı olmadığını yazmışlardı. Bildiğiniz gibi cabrio otomobiller sedan ya da coupe versiyonlarına oranla daha ağır olurlar ve rijitlik açısından da sıkıntılar yaşarlar. Ancak 458 Spider öyle bir otomobil değil. Bunun asıl sebeplerinden biri, 458 Spider’in dünyanın ilk hardtoplu süper otomobili olması. 14 saniye gibi kısa bir sürede açılıp kapanabilen tavan sistemi, Coupe ile karşılaştırıldığında Spider’a 50 kg daha fazla bir ağırlık katıyor. 458 Spider, yerini aldığı F430 Spider’dan 6 saniye daha hızlı bir tavan açılıp – kapanma süresine ve 25 kg daha hafif bir ağırlığa sahip. 458 Spider, Ferrari’nin ilk hard-soft tavana sahip otomobili değil. California’dan bile önce 2005 yılında, tavanı 180 derece açılabilen ve koltukların arkasında cam bulunan 575 Superamerica üretilmişti ve 458 Spider bu otomobilde gerçekleştirilen fikir üzerine geliştirildi. Fakat 458 Spider’ın tavanı, 575’den farklı olarak 2 parça tavan koltukların arkasına gizlenebilecek şekilde geliştirilmiş.
Birçok cabrio otomobil tavanı açıkken güzel görünmesi için dizayn edilmiştir. 458 Spider’ın her iki açıdan da Coupe 458 kadar güzel bir görünüşü var. Aslında Spider’ın tasarımında ki bazı detaylar coupe versiyondan tamamen farklı. Coupe’nin motor kaputu camdan ve motorun tamamen görünmesine olanak sağlarken, Spider’ın motor kaputunda V8 tamamen gizli kalmış.
Mekanik olarak Spider, hemen hemen coupe ile aynı özellikleri taşıyor. Bu da 4.5 litre direkt enjeksiyonlu V8 motora ve 9000 devire sahip olacağınızı gösteriyor. Bu motor gerçekten çok etkileyici bir performansa sahip. Peki ağırlığı? Ferrari alüminyum tavanın 25 kg ağırlık tasarrufunda bulunduğunu söylese de motor bağlantı noktaları ve kapı eşiği işlemleri sonucunda Spider, Coupe’nin 1380 kg ağırlığından 50 kg daha fazla bir ağırlığa sahip. Neyse ki bu durum Spider’in performansını etkilemiyor. Çünkü son hızı coupe’den 7 km/s daha düşük olarak 318 km/s’ye düşse de Ferrari, bu otomobilin aynı coupe gibi 0-100 km/s’ye 3.4 saniyede ulaştığını iddia ediyor.
İlginizi çekebilir
Peki şasede ne gibi değişiklikler yapılmış? Ağırlığın artması 458 Spider’ın sürüş performansını nasıl etkilemiş? En son 3 yıl önce bir 458 ile sürüş yapmıştım. Sürüş hissi olarak hiç bir farklılık hissetmedim. Spider’da da direksiyon tepkisi inanılmaz bir şekilde hızlı ve dönüşler çok ani bir şekilde gerçekleşiyor. Bu otomobil ile sürüş yaparken insan gerçekten farklı dünyalara doğru yelken açıyor. Otomobili yarım gün boyunca kullandıktan sonra fotoğraf editörümüz Savaş Yılmaz’la biraz mola verdiğimizde, bacaklarımdan aşağı doğru sanki patlamış bir yanardağdan akan lavlar iniyordu. Hem sıcak hem de çok tatlı bir histi. Kötü niyetli olanlarınız bunu orgazmla karıştırabilir ama gerçekten de insan 458’i kullandıktan sonra çok farklı hissediyor. Kısa bir süreliğine de olsa bu otomobilin sahibi olduğunuzu hayal edin. Gün içinde moralinizi bozan bir olay oldu ve siz bu moral bozukluğundan kurtulamıyorsunuz. 458 Spider ile 1 saatlik sıkı bir sürüşten sonra moral bozukluğunuzdan eser kalmayacağını iddia ediyorum. Yani en azından benim gibi benzin kafalıların böyle hissedeceğine eminim. Ses, performans ve vites geçişlerinin hızı…İnsanın aklında sadece 458 ile geçirdiği o muhteşem anlar kalıyor.
Hayal dünyasından gerçeğe dönelim. 458’in direksiyonunun hızı ve gaz tepkisinin çabukluğu ilk başta insana sınırlarının aşıldığını hissettiriyor. Ancak otomobili biraz kullanıp da kaza yapmazsanız bu kez de kendinizi çok yetenekli görmeye başlıyorsunuz. 458 ile yapamayacağınız şey yokmuş gibi hissediyorsunuz. Sport ya da daha iyi olan Race modu seçildiğinde F1 tarzında ESP sistemi ve elektronik olarak kontrol edilen diferansiyele bağlı çekiş kontrol sistemi, size inanılmaz derecede stabil ve güvenilir bir performans sunuyor. Gerçekten akıllı bir sisteme sahip fakat direksiyonu çevirip gaza basmaya başlamadan 458’in ne kadar dengeli olduğunu anlayamıyorsunuz. 7 ileri çift kavramalı şanzımanın hızı inanılmaz.
Aslında biz bu sürüşü başta da söylediğim gibi Ferrari’nin belki de son kez ürettiği atmosferik V8 motoruna saygımızı göstermek ve onunla ilgili hislerimizi tazelemek için gerçekleştirdik. 570 HP’lik V8 gerçekten kullandığım en iyi motorlardan biri. Devir çevirmeye bu kadar istekli bir motor daha görmedim. Genelde devirli motorlar alt devirlerde tork sıkıntısı yaşarlar. 458’in 540 Nm torka sahip V8’i bu sıkıntıların hiçbirini yaşamıyor. Alt devirlerden itibaren hızlanma hissi olağanüstü.
Artık sıfır olarak Italia ya da Spider’ı satın alamıyorsunuz. Peki ikinci el olarak bu otomobillerden birini almaya karar verseydim hangisini tercih ederdim? Normalde hiç bir cabrio otomobili coupe otomobile tercih etmem. Ancak 458 Spider kullandığım hiç bir cabrio otomobile benzemiyor. Spider yol tutuşu anlamında Coupe kadar başarılı bir otomobil. Ayrıca onun kadar güzel görünüyor ve hatta tavan açık olduğu için muhteşem sesi çok daha rahat duyuyorsunuz. Tavanını her zaman açmanıza gerek yok, hem tavanı açık hem de kapalı halde iken iki farklı dünyayı da aynı anda yaşayabilirsiniz. 458 Spider, gerçek anlamda hem bir coupe hem de bir roadster otomobil.
Yazı:Yaman Yılmaz
Fotoğraf:Savaş Yılmaz
SONUÇ
Ferrari 458 Spider, diğer otomobillerle karşılaştırıldığında apayrı bir dünyadan gelmiş gibi hissettiriyor. O kırmızı marş düğmesine basıyorsunuz, Manettino’yu Yarış moduna alıyorsunuz ve 5 kırmızı LED karbon fiber direksiyonu aydınlattıktan, kırmızı çubuk devir saatinde 9000 d/d’yı gösterdikten ve 3 çıkışlı egzoz kabininizin içini titretmeye başladıktan sonra aralıksız olarak anı yaşamaya başlıyorsunuz. 570 HP’lik V8 haykırıyor, çığlık atıyor ve uluyorken, jilet keskinliğindeki gaza her dokunuşunuzda tonlar değişiyor. Zarif karbon fiber vites pedalcıkları ile oynarken, bir Ferrari kullanmanın romantizmi içinde kayboluyorsunuz. Dünyada bir 458 Spider’ı tam gaz kullanmak kadar etkileyici çok az deneyim var. Çok canlı ve hayat dolu hissettiriyor.
Son yorumlar