Kur oranı etkilerinin ayarlanmasının ardından sektörün satış büyümesi, 2015 yılının ilk çeyreğinde yüzde 7 oldu. Nominal satış büyümesi de yüzde 13 oranında gerçekleşti.21 Mayıs 2015 tarihinde Boxberg, Almanya’da gerçekleştirilen Bosch Uluslararası Otomotiv Basın Toplantısında Mobilite Çözümleri sektöründen sorumlu başkan Dr. Rolf Bulander, “Teknolojik ve uluslararası anlamda pozisyonumuz son derece güçlü. Bu yıl bir kez daha pazarın çok üstünde bir büyüme gösterdik. İş hacmimiz 2014 yılında yüzde 8,9 büyüdü ve böylece global otomotiv üretiminden iki kat daha yüksek oldu. ESP elektronik denge programı, benzinli direkt enjeksiyon sistemleri ve dizel direkt enjeksiyon sistemleri gibi önemli sistemlerimizde de birim satışlarımız yaklaşık yüzde 20 oranında arttı” dedi.
Sektör otonom sürüşe doğru giderken, sürücü destek sistemlerine yönelik pazar da genişliyor. Bosch, bu pazarda satışlarını her yıl üçte bir oranında artırıyor. Geçtiğimiz yıl şirket ilk kez sürücü destek sistemleri için 50 milyondan fazla çevresel sensör sattı. Ve 2015 yılında, radar ve video sensörleri birim satışları, 2014 yılında olduğu gibi iki kat artış gösterecek. Bosch, uyarlanabilir seyir kontrolü gibi sistemlerde bulunan radar sensörleri alanında global pazar lideri. Bu sene şirket, bir dizi yeni sistemi üretime alacak. Bu destek sistemleri, sürücülere trafik sıkışıklıkları, kaçış manevrası ve uzaktan kontrollü park etme konularında yardımcı oluyor. 2020 yılı itibarıyla şirketin hedefi, otobanlarda otonom sürüş için bir otoyol pilotu üretmek. Bosch Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Dirk Hoheisel’e göre bu önemli bir adım: “Bu sistem ile kısmi otonom sürüşten yüksek seviyede otonom sürüşe geçiyor olacağız. Sürücüler, yolcular haline gelecek. Bu da daha fazla konfor ve çok daha fazla güvenlik anlamına gelecek.” Bosch’un trafik kazaları konusunda araştırma yapan ekibi, otonomun artırılmasının kaza rakamlarında önemli bir azalma sağlayacağı tahmininde bulunuyor. Bu tahmin, sadece Almanya’da kaza rakamlarının üçte birden fazla azalacağını gösteriyor.
İki yıl öncesine oranla 700 kişilik bir artışla Bosch’ta, yaklaşık 2.000 mühendis sürücü destek sistemlerinin daha fazla geliştirilmesi konusunda çalışmalar yürütüyor. Stuttgart merkezli bir şirket olan ZF Lenksysteme’nin (artık Robert Bosch Automotive Steering olarak adlandırılmıştır) satın alınması, otonom sürüşü ileriye taşıma konusunda daha iyi bir pozisyon sağlıyor. Bulander’e göre: “Bosch teknolojisi, geleceğin otomobillerinin sadece otonom bir şekilde hızlanmasını veya fren yapmasını değil, aynı zamanda direksiyonu kumanda etmesini de sağlayacak.”
Son yorumlar