2,9 litrelik plug-in hibrit motoruyla Ferrari 296 GTB, gözüne McLaren Artura’yı kestirmişe benziyor.
296 GTB, 1974 yılında piyasaya sunulan Dino 246 GT’den beri ilk altı silindirli Ferrari olmasıyla da ayrı bir öneme sahip. Çevreye olan etkiyi en aza indirip, en yüksek performansı sunmak için tasarlanan 296 GTB, 830 HP güç ve 740 Nm tork üreten çift turbolu 2,9 litrelik V6 motora sahip. Dışarıdan kabloyla şarj edilebilen Ferrari 296 GTB, 0’dan 100 km/s hızlanmasını 2,9 saniyede tamamlıyor ve maksimum 330 km/s hıza ulaşabiliyor. Ferrari, aracın ağırlığını düşük tutmak için yaklaşık 25 kilometrelik tam elektrik menzili sunan 7.45 kWh’lık nispeten küçük bir pil kullanmış.
Ferrari ayrıca yeni V6 motorunun, seri üretim motorlar arasında en yüksek litre başına güç üreten motor olmasıyla övünüyor. Elektrik desteği olmadan 663 HP güç üreten motor, litre başına 221 HP güç çıkışı sağlıyor. Ferrari 296 GTB’nin bir diğer farklı yönü ise diğer süper spor hibrit modellerin aksine arkadan itişli olması. Ferrari 296 GTB gücünü sekiz ileri otomatik şanzımanla arka tekerleklere iletebiliyor.
İlginizi çekebilir
Motorun gücünü kontrol etmek için 296 GTB’nin şasisi, manyetik olarak kontrol edilen adaptif amortisörler gibi teknolojilerle donatılmış. Ferrari ayrıca, daha düşük hacimli motor sayesinde viraj alma kabiliyetinin geliştirdiğini söylerken, ortadan motorlu önceki berlinettalara kıyasla otomobilin dingil mesafesini de 50 mm kısalttı.
Yeni V6 motorun 296 GTB’nin yol tutuşu üzerinde büyük bir etkisi olacağını tahmin ediyoruz çünkü Ferrari’nin eski 3.9 litrelik V8 ünitesinden 30 kg daha hafif. Tüm otomobil sadece 1.470 kg ağırlığında ve bu karbon fiber şasi kullanan McLaren Artura’dan sadece 75 kg daha ağır. Bu ağırlığa rağmen, 296 GTB’nin 148 HP güç avantajı bulunuyor.
296 GTB’nin kabini, SF90 Stradale ile tanıtılan konseptiyle benzerlik taşıyor. İki otomobil aynı seviyede teknolojiyi paylaşırken, Ferrari tasarımcılarının GTB’nin iç mekanına daha sofistike, minimalist bir görünüm kazandırmayı amaçladıkları belli oluyor.
Son yorumlar