Opel, 2018’e kadar 27 yeni model ve 17 yeni motoru piyasaya sunacağını daha önce açıklamıştı. Bu strateji doğrultusunda yeni model ve motorları tanıtmaya devam eden markanın 2 yeni dizel motorunu kullanmak için İrlanda’ya gittik. Mokka’da 1.6 lt 136 HP, Insignia’da ise 2.0 lt 170 HP’lik dizel motorları kullanma fırsatımız oldu.
Yeni nesil dizel motorlar sessiz çalışma karakterleri ve düşük yakıt tüketimleriyle dikkat çekiyor. 1.6 litrelik 136 HP güç ve 320 Nm’lik maksimum tork üreten yeni dizel motor, sınıfının en güçlü ve sessiz çalışma karakterine sahip olmasının yanında düşük yakıt tüketimiyle de dikkat çekiyor. 100 km’de 3.9 litre yakıt tüketimine ve 104 gr/km emisyon değerine sahip. Bu motor, 100 kilometrede sadece 4.1 litre yakıt tüketimi ve 109 gr / km CO2 emisyon değerine sahip. Mokka 1.6 CDTi 0-100 km/s hızlanmasını 9.9 saniyede tamamlıyor ve beşinci viteste 80 km’den 120 km/saat hıza yine 9.9 saniyede ulaşıyor. Maksimum hızı ise 191 km/s.
Opel’in Insignia modelinde kullanma fırsatı bulduğumuz diğer dizel motoru ise 2.0 CDTi olarak adlandırılıyor. Dört silindirli motor, 3750 d/d’de 170 HP güç üretiyor. 400 Nm’lik maksimum tork üreten güç ünitesi ile Insignia 100 km/s hıza ulaşmak için 9 saniyeye ihtiyaç duyarken 225 km/saat maksimum hıza erişebiliyor.
İlginizi çekebilir
Bu motor, Zafira Tourer ve Insignia modellerinin ardından markanın convertible modeli Cascada’da sunulacak. Yeni nesil dizel motor, Insignia’daki mevcut 163 beygirlik dizel ve Zafira Tourer’daki mevcut 165 beygirlik motorun yerini alacak. Euro 6 standartlarına uyumlu motor, yakıt tüketimi ve CO2 emisyonunu düşürürken yaklaşık % 4 daha fazla beygir gücü ve % 14 daha fazla tork üretiyor.
Opel’in gürültü, titreşim ve sertliği (NVH) minimize etmeyi amaçlayan “ses mühendisliği” önlemlerine yönelik çabaları, motorun etkileyici biçimde sessiz ve akıcı olması sonucunu beraberinde getiriyor. Euro 6 emisyon standartlarını karşılayan 2.0 CDTi, Opel’in Blue Injection Seçici Katalitik İndirgeme (SCR) sistemiyle bir benzinli motor kadar temiz çalışıyor. Bununla birlikte yeni alüminyum silindir kapağı tasarımı gürültüyü minimize ediyor. Dizel motorlardaki nitrojen oksit emisyonu artık Opel’in yeni nesil dizel motoru ile tarihe karışıyor. Insignia, motorun egzoz gazlarından nitrojen oksitleri arındıran Blue Injection seçici katalitik azaltma (SCR) sistemi ile birlikte sunuluyor. Küçük miktarda üre ve sudan oluşan bir zararsız sıvı olan AdBlue®, SCR katalizör ve Dizel Partikül Filtresinin (DPF) aşağı akışının önündeki egzoz gazı akışının içerisine enjekte edilir. Solüsyon hemen, SCR katalizör tarafından emilen amonyağa (NH3), geçen egzoz gazında bulunan nitrojen oksit daha sonra amonyakla kimyasal reaksiyonda titiz bir şekilde zararsız nitrojen ve su buharına dönüştürülüyor.
1.6 CDTi
Sınıfının en sessiz ve en güçlü motoru olmasıyla dikkat çeken tamamı alüminyum 1.6 litrelik dizel motor. Opel’in Zafira, Meriva ve Astra modellerinde satışa sunuldu. Başlangıç fiyatları, Zafira’da 87 bin TL, Meriva’da 69 bin TL, Astra Sedan 72 bin TL. Yılın ikinci çeyreğinde Türkiye pazarına sunulacak Mokka 1.6 CDTi’ın başlangıç fiyatı 77 bin TL, otomatik şanzımanlı versiyonun ise fiyatı ise 80 bin TL.
Astra modelinde 110 HP ve 100 136 HP olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile sunuluyor. 110 beygir güç ve 300 Nm’lik maksimum tork üreten seçenek 100 km’de 3.7 litre yakıt tüketimi ve 100 gramın altında CO2 emisyon değerine sahip. 136 beygir güç ve 320 Nm’lik maksimum tork üreten seçenek ise 100 km’de 3.9 litre yakıt tüketimine ve 104 gr/km emisyon değerine sahip.
Yazı:Yaman Yılmaz
Son yorumlar