BMW, geçtiğimiz sonbaharda yeni nesil M3 ve M4’ü tanıtmıştı. Bugün ise yeni M4 Competition Convertible da sahneye çıktı.
510 HP ve 650 Nm tork üreten, 3.0 litrelik ikiz turbo altı silindirli bir motora sahip olan Yeni BMW M4 Competition Cabrio, gücünü sekiz ileri otomatik şanzımanla dört tekerleğe birden aktarabiliyor. Sekiz ileri otomatik şanzıman, yalnızca ek çekiş gücü gerektiğinde ön tekerleklere güç gönderen arkadan itişe eğimli dört tekerlekten çekiş sistemine bağlı. Sistem 4WD, 4WD Sport ve 2WD modlarına sahip.
Güçlü motoru ve dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde, M4 Competition Convertible 3,6 saniyede 0-100 km /s’ye çıkabiliyor. Otomobil, 250 km/s’lik sınırlandırılmış azami sürate sahip ancak isteğe bağlı M Driver’s Package sipariş edilerek 280 km/s maksimum hız değerine ulaşılabiliyor.
İlginizi çekebilir
Performans temasına sadık kalarak, dönüştürülebilir ek zemin altı destekleri ve “gövdeye sağlam bir şekilde bağlanmış özel bir arka aks alt şasisi” bulunan M4 Competition Convertible, ayrıca bir Aktif M diferansiyel, bir Adaptif M süspansiyon ve M frenlere sahip.
Standart fren sistemi önde altı pistonlu kaliperler ve 380 mm’lik disklerin yanı sıra tek pistonlu arka kaliperler ve arkada 370 mm disklere sahip. Bununla birlikte, altın boyalı kaliperlerin yanı sıra 400 mm ön ve 380 mm arka diskler isteğe bağlı bir M Karbon seramik fren sistemine yükseltilebiliyor.
Tasarım cephesinde büyük haber, “açılır kapanır bir sert tavanın pratik faydalarını bir kumaş tavanın saf estetiğiyle” birleştirmeyi vaat eden bir panel yaylı yumuşak tavan oluyor. Önceki sert tavandan yaklaşık % 40 daha hafif olan bu sistemin ağırlık azaltma özelliği, aracın ağırlık merkezinin düşürülmesine yardımcı oluyor.
Tavan, 50 km /s’ye varan hızlarda 18 saniyede açılıp kapatılabiliyor ve BMW, tavanda hem yüzeye oturan bir cam arka cam hem de çok daha üstün akustik ve termal konfor seviyeleri vaat eden çeşitli yalıtım katmanları bulunduğunu belirtti.
Tavan, parıldayan Ayışığı Siyahı dahil olmak üzere iki renkte sunulacak ve katlandığında nispeten kompakt olacak. Tavan kapalıyken, M4 255 litre bagaj alanına sahip ve bu rakam önceki modelden 34 litre daha fazla.
Yumuşak tavanı bir kenara koyarsak M4 Convertible, devasa ızgarayı içeren tanıdık bir görünüme sahip. Öne çıkan diğer özellikler arasında LED farlar, aerodinamik ayna kapakları, agresif tamponlar ve arka difüzör yer alıyor. Model ayrıca önde 19 inç ve arkada 20 inç ölçülerinde hafif alaşım jantlar kullanıyor.
İç mekan büyük ölçüde coupe ile benzerlik taşıyor ve sürücüler 12,3 inçlik bir dijital gösterge grubunun yanı sıra 10,25 inçlik bir bilgi-eğlence sistemine sahip olabilecekler. Deri kaplı spor direksiyon simidi, alüminyum kaplama, ortam aydınlatma sistemi ve Harman-Kardon ses sistemi ile birleşiyor.
Isıtmalı deri spor koltuklar standart olarak geliyor ve koltuk arkalıklarında aydınlatmalı bir rozet bulunuyor. Müşteriler ayrıca standart olanlardan 9,5 kg daha hafif olan isteğe bağlı M Carbon koltuklar sipariş edebiliyor.
Seçeneklerden bahsetmişken, M4 Competition Convertible uyarlanabilir hız sabitleyici, baş üstü ekranı ve ısıtmalı direksiyon simidi ile donatılabiliyor. Diğer ekstralar arasında havalandırmalı ön koltuklar ve karbon fiber döşeme bulunuyor.
Son yorumlar