Seat’ın bağımsız sportif markası Cupra, ilk elektrikli otomobilinin tüm ayrıntılarını açıkladı. Born adı verilen elektrikli hatchback, VW ID.3 hatch, ID.4 ve Audi Q4 e-Tron SUV ile ortak Volkswagen Group MEB platformu üzerine inşa edildi.
Aracın tasarımı tanıdık geliyorsa bunun nedeni muhtemelen 2020 yılında tanıtılan El-Born konseptiyle neredeyse aynı olmasından kaynaklanıyor. Temel gövde yapısı ID.3 ile paylaşılıyor ve hatta kapılar bile aynı. Ancak bazı akıllı görsel hileler ortak DNA’yı gizlemeye yardımcı oluyor.
Daha önemli değişiklikler ise ön ve arka tarafta oluyor. Daha sportif, eğimli bir kaput, daha köşeli farlar ve daha büyük alt ızgara, Born’a ID.3’ten çok farklı bir yüz veriyor. Arka taraf, elektrikli otomobile özgü üçgen stop grubunu birbirine bağlayan yatay ışık çubuğu ve spor otomobil tarzı bir difüzör ile tamamlanıyor.
İlginizi çekebilir
Born’un dışı gibi, içi de VW’den büyük ölçüde ödünç alıyor, ancak bir karbon kopya gibi görünmesini önlemek için birçok ayrıntı da değişiklik var. Dijital gösterge kümesi kendi grafiklerine sahip, standart 12 inç bilgi-eğlence sistemi daha geleneksel bir dikdörtgen şekle sahip ve kapı panelleri yeniden şekillendirilmiş.
Yüksek sırtlı çanak koltukların oldukça havalı göründüğünü mü düşünüyorsunuz? Öyleler ve sadece sizi kıvrımlı bir İspanyol dağ yolunda dik tutabilmeleri gerektiği için değil. Aslında denizlerden çıkarılan plastikten yapılmış bir kumaşla döşenmiş.
ID.3 gibi, Born da yalnızca arka aksa güç sağlayan tek bir motorla yapılandırılabiliyor. Ancak, güç çıkışları söz konusu olduğunda hala çok çeşit var. Standart Born, 340 km WLTP sürüş menzili sağlayan küçük bir 45 kWh pil taşıyor ve 150 hp güç çıkışına sahip. Bu motor aracı 8,9 saniyede 0’dan 100 km / saate çıkarmak için yeterli oluyor.
Cupra’nın performans imajına biraz daha uygun olarak, bir sonraki basamakta 58 kWh pil ve 200 hp geliyor. Bu güç çıkışı, sürüş mesafesini 418 km’ye çıkarıyor ve 0- 100 km / s hızlanma süresini 7,3 saniyeye düşürüyor. Aynı 58 kWh pil paketine sahip 230 hp e-boost motor seçeneğini tercih edenler 418 kilometrelik menzile sahip olabiliyor ancak 0-100km / s artık 6,6 saniye sürüyor. E-boost, ekstra performansın kilidini açan direksiyon simidinde bir düğmeye yer veriyor.
Son olarak, uzun mesafeler gitmeyi planlıyorsanız 230 hp e-boost motorunu daha büyük bir 77 kWh pille tercih edebiliyorsunuz. Bu pil seçeneğiyle menzil 540 kilometreye çıkarken, gelen ağırlık sebebiyle 0-100 km/s hızlanma 7 saniyeye çıkıyor.
En büyük bataryayı seçmenin bir avantajı da, daha hızlı şarj etme hızı oluyor. Cupra’nın lansman bilgilerine göre sadece 77 kWh model 125 kW şarjı destekliyor, bu da yedi dakikada 100 km sürüş mesafesi eklenmesi anlamına geliyor. Piller 35 dakikada yüzde 5’den yüzde 80’e kadar doldurabiliyor.
Son yorumlar