Ferrari nihayet özel modeli 812’nin adını açıkladı: Yeni 812 Competizione ve üstü açık kardeşi Competizione A ile tanışın.
Yeni Ferrari 812 Competizione’nin kalbinde, Superfast’in 789 HP’si yerine 818 HP güç üreten, doğal emişli 6,5 litrelik V12 motorun revize edilmiş bir versiyonu bulunuyor. Maksimum güç 9.500 devirde sunulurken, tork değeri ise 695 Nm olarak ayarlanmış.
Yedi ileri çift kavramalı otomatik şanzıman, vites değiştirme sürelerini yüzde 5 daha da azaltan yeni yazılımla birlikte geliyor. Ferrari’nin yeni 812 Competizione modelleri, 2,85 saniyede 0-100 km / s hızlanmasını tamamlarken, maksimum hız ise 340 km/s olarak belirtiliyor.
İlginizi çekebilir
6.5 litrelik bir V12’nin devirlerini bu hızda döndürmek için Ferrari, Superfast’tekilerden yüzde 40 daha hafif olan yeni titanyum biyeller ve eksantrik millerinde yeni bir ‘elmas benzeri karbon kaplama dahil olmak üzere bileşenlerinin çoğunu yeniden tasarladı.
Motor revizyonları ayrıca daha hafif ve yeniden dengelenmiş bir krank mili içerirken, artık değişken geometrili giriş yollarına sahip. Buna, birde Ferrari V12’nin her zamanki gibi acımasızca çığlık atmasına neden olan yeni bir egzoz sistemini ekleyin.
Yeni egzoz, tamponun her iki ucuna monte edilmiş dikdörtgen borular kullanırken, aynı zamanda standart modele göre bastırma kuvvetindeki toplam artışın yüzde 25’ini oluşturan tam genişlikte arka difüzöre yer açıyor. Devasa yeni difüzör, yeni tam genişlikte arka spoyler ile “mükemmel aerodinamik sinerji” içinde çalışarak arka aksta mümkün olan maksimum bastırma kuvvetini garanti ediyor.Ön spoyler, 250 km / s üzerindeki hızlarda açılan, difüzörü durduran ve 812 Competizione’nin en yüksek hızına ulaşmasını sağlayan pasif bir mobil aero sistemine sahip.
Ferrari, radyatörlerin boyutlarını ve ağırlığını artırmadan 812 Competizione’de soğutma akış yönetimini iyileştirmeyi başardı. Motor hava girişleri, merkezi ızgaranın her iki yanında bulunurken, kaputun yeni merkezi “kanadının” her iki yanındaki havalandırma delikleri ve kanatlardaki panjurlar sayesinde sıcak havanın tahliyesi iyileştirildi.
Yeni Ferrari 812 Competizione’nin en göze çarpan özelliklerinden biri aerodinamik çözümler için yer yeni arka cam oluyor. Arka camda, arka aksın basınç alanını yeniden dağıtmak için girdap oluşturucu görevi gören üç çift çıkıntı yer alıyor.. Akışın bir kısmı arka spoylerin yanlarına doğru yön değiştirerek bastırma kuvvetini artırır ve difüzörün verimliliğini yükseltiyor. Ferrari, bu girdap jeneratörlerinin Superfast’e kıyasla arka bastırma kuvvetindeki toplam artışın yüzde 10’unu “garanti ettiğini” söylüyor.
Ferrari, güç aktarma organlarında, yürüyen aksamda ve karoserde kullanılan yeni malzemeler ve bileşenler sayesinde 812 Competizione’nin ağırlığını Superfast’a kıyasla 38 kg azaltılıp, 1,487 kg seviyelerinde tutulduğunu söylüyor.
Yeni 812 Competizione ve Competizione A modelleri, Ferrari tarafından “Ferrari geleneklerinin en soylu koleksiyonerlerine ve meraklılarına adanmış çok özel bir grup olarak” tanımlanırken, bunların kaçının üretileceğini tam olarak açıklamadılar.
Son yorumlar