Audi, A6 e-tron konseptini Şangay Otomobil Fuarı’nda sahneye çıkardı.
Konseptin “geleneksel” A6 ile paylaştığı tek şeyin, 4,960 mm uzunluğunda, 1,960 mm genişliğinde ve 1,440 mm yüksekliğindeki boyutları olduğu söyleniyor. 2021’in sonuna kadar Audi, tüketicilere diğer lüks markalardan daha fazla elektrikli araç sunmayı amaçlıyor.
A6 e-tron konsepti, PPE (Premium Platform Electric) platformunda inşa edilecek ilk Audi olacak. 2022’de aynı platformda Q5 e-tron ve Q6 e-tron da üretilecek. Platform, Porsche ile birlikte geliştirildi ve yeni nesil elektrikli Macan’ı da destekleyecek. Audi, 2022’nin ikinci yarısında PPE platformunu temel alan ilk üretim araçlarını açıklayacaklarını söyledi.
İlginizi çekebilir
Konseptin tasarımı, üretim versiyonu için büyük ölçüde değişmeden kalacak gibi görünüyor. Bu A6 e-tron olarak adlandırılsa da, bir “Sportback”, yani beş kapılı bir coupe. Q4 e-tron ve Q4 Sportback e-tron’un ortaya çıkarılmasıyla ilgili olarak, Audi’nin tasarım dilinin mevcut serileri için benimsedikleri ve daha keskin açılardan ve kıvrımlardan uzaklaştığına dair bazı endişeler vardı. Ancak A6 e-tron konsepti, bazı önemli değişikliklerle birlikte, bildiğimiz daha geleneksel tasarım dilini benimsiyor gibi görünüyor.
Elektrikli bir otomobilden bekleyeceğiniz gibi, aerodinamik çok önemli. Hava direncini en aza indirmek ve menzili en üst düzeye çıkarmak için akıcı bir şekle ihtiyaç var. A6 e-tron konsepti, e-tron GT’den daha aerodinamik olduğunu kanıtlıyor ve 0,22’lik etkileyici bir cW değeri sunuyor. Fastback tasarımının aerodinamik açıdan verimli olduğu bilinirken, A6 e-tron’a türbülansı azaltmak için havayı yönlendiren agresif bir difüzör yardımcı oluyor.
Konsept, Audi’nin “Heliosilver” rengi ile boyanmış, Audi A6 e-tron konseptinin estetik varlığını “üç boyutlu derinlik etkisi” ile güçlendiriyor. Ama bu sadece görünüş için değil. Audi, bu boyanın güneş ışığındaki termal radyasyonun önemli bir yüzdesini yansıtabileceğini, böylece otomobilin gövdesine ve her şeyden önce iç kısmına giren enerji miktarını azaltabileceğini söylüyor. Termal ısıyı reddetmekte o kadar iyi ki Audi, yolcuların birçok durumda otomobilin klima sistemini kullanmak zorunda kalmayacağını belirtiyor.
A6 e-tron konsepti, Dijital Matrix LED ön farları neredeyse sinema netliğinde bir görüş sunuyor. Mini projektörler olarak hareket eden A6 e-tron’un far sistemi, önündeki bir duvara çok oyunculu bir video oyunu yansıtabiliyor. Bu da sürücü ve yolcuyu araç şarj olurken eğlendirmeye yardımcı oluyor.
A6 e-tron konsepti, arkada yeni 3B etkili farlara kavuşuyor. Dinamik aydınlatma ekranı müşterinin kişisel zevkine göre uyarlanabilirken, neredeyse sınırsız özelleştirilebilir dijital ışık imzası varyasyonları da oluşturabiliyorlar.
A6 e-tron konsepti, ölçeklenebilir ve EV’ler için özel olarak üretilmiş PPE platformunda otomobilin ortasında bulunan 100 kW’lık bir pil taşıyor. 800 watt’lık şarj teknolojisini e-tron GT ile paylaşarak uyumlu bir şarj cihazıyla hızlı şarj desteği sunuyor. Audi, pili araca 300 km’den daha fazla güç sağlamaya yetecek bir seviyeye kadar şarj etmek için sadece 10 dakikanın yeterli olduğunu ve yüzde 5 ila 80 şarj almanın 25 dakikadan az sürdüğünü iddia ediyor. Audi, bu konsept otomobilin toplam menzilinin 700 km’nin üzerinde olduğunu açıkladı.
A6 e-tron konsepti, araca dört tekerlekten çekiş sağlayan 470 hp ve 800 Nm torklu çift motorlu bir düzene sahip. Audi, muhtemelen tek bir aksı çalıştıran yalnızca bir motora sahip olacak giriş seviyesi modellerin yaklaşık yedi saniyede 100 km / saate hızlanacağını, yüksek performanslı versiyonların ise hızlanmayı dört saniyeden daha kısa sürede yapacağını söylüyor.
A6 e-tron konsepti, başlangıçta C segmentinde ve daha sonra B ve D segmentlerinde otomobillerin temelini oluşturacak olan PPE platformunu ilk benimseyen konsept. Bu yeni mimariye sahip bir Q6 e-tron’un 2022’de ortaya çıkacağı zaten onaylanmış olsa da, herhangi bir KKD tabanlı otomobilin tam olarak ne şekilde olacağını görmek için önümüzdeki yılın ikinci yarısına kadar beklememiz gerekecek.
PPE tabanlı Audi EV’ler hem Avrupa’da hem de Çin’de üretilecek ve otomobil üreticisi bunu kolaylaştırmak için Çinli üretici First Automobile Works (FAW) ile ortaklığını güçlendirecek. Ancak Porsche, Almanya dışında üretim yapma fikrini reddetti, bu da PPE tabanlı yeni nesil Macan’ın Çin Halk Cumhuriyeti’nde yapılmayacağı anlamına geliyor.
Son yorumlar