BMW’nin gelecekteki tüm otomobilleri ve SUV’ları, elektrik odaklı bir mimari ile desteklenecek.
“Yeni Sınıf” olarak adlandırılan bu platform, tamamen elektrikli güç aktarma organlarını desteklemek için tasarlandı, ancak aynı zamanda benzinli ve dizel motorlu araçların yanı sıra plug-in hibritler için de destek sunacak. 2025’te piyasaya sürülecek platform hidrojen yakıt hücreli güç aktarma sistemini destekleme esnekliğine sahip olabilir.
“Yeni Sınıf” platformu, otomobil üreticisinin mevcut iki mimarisinin yerini alacak; BMW’nin kompakt otomobilleri ve Mini markası için kullanılan UKL küçük platformu ve BMW ailesinin geri kalanında kullanılan CLAR platformu.
İlginizi çekebilir
Odak noktasını elektrikli güç aktarma olacak olan “Yeni Sınıf” platformunun aksine, içten yanmalı motorlu araçlar için hem UKL hem de CLAR platformları geliştirildi. BMW CLAR mimarisini önemli ölçüde yükseltti ve EV’leri ve plug-in hibritleri barındıracak şekilde değiştirdi. Tamamen elektrikli iX3, i4 ve iX gibi modeller bu platformu kullanıyor ve aynı zamanda 5 Serisi ve 7 Serisi’nin elektrikli versiyonlarını da bu platform destekleyecek.
Yeni mimarinin daha geniş bir iç mekan gibi tamamen elektrikli araçlara özgü farklı oranları destekleyeceği anlaşılıyor. Ek olarak, gelişmiş bir hücre tasarımına sahip yüksek voltajlı bir pil konseptini destekleyecek ve standart olarak arkadan çekiş odaklı olacak, ancak önden ve dört tekerlekten çekişli modeller de sunulmaya devam edilecek.
BMW, EV’lerin 2030 yılına kadar küresel teslimatlarının en az yarısını oluşturmasını istiyor ve “Yeni Sınıf” platformu bu hedefe ulaşmasına yardımcı olacak.
Son yorumlar