Volkswagen, elektrikli araçlarının akü tedarikini Avrupa çapında altı yeni fabrika ile güvence altına almak istiyor. Akü üretim tesisleri, otomobil üreticisinin ölçek ekonomisi elde etmesine ve EV’lerin en pahalı tek parçasının fiyatını düşürmesine yardımcı olacak.
Şirket bugün, elektrikli araçları için geleceğin teknolojilerinin bir vitrini olan “Power Day” etkinliğinde duyuruyu yaptı. Fabrikalar, 2030 yılına kadar tüm VW Group elektrikli araçlarının % 80’ine güç sağlayacak yeni tasarlanmış bir hücreyi kullanan piller üretecek.
Pil hücresi 2023’te piyasaya sürülecek ve kolay üretim ve geri dönüşüm için optimize edilecek. Alman otomobil üreticisi, yeni tasarımın nihayetinde giriş seviyesi araçlar için batarya fiyatlarını % 50 ve hacim segmenti olanlar için % 30 oranında azaltacağını umuyor.
İlginizi çekebilir
Volkswagen’in teknoloji başkanı Thomas Schmall, “Pilin maliyetini ve karmaşıklığını azaltmayı ve aynı zamanda menzilini ve performansını artırmayı hedefliyoruz” dedi. “Bu, nihayet e-mobiliteyi uygun maliyetli sürücü teknolojisi yapacak.”
Piller, Avrupa çapında altı “gigafactory” de üretilecek. Şirket, tamamlandığında, yeni tesislerin toplu olarak yılda 240 GWh pil üreteceğini ve bu da aracın en düşük aralıklı konfigürasyonunda 5 milyon ID.3’ün üzerinde pil üretmeye yeteceğini söylüyor.
İlk iki gigafactory Almanya Salzgitter ve İsveç Skellefteå’da kurulacak. İsveç’teki fabrikası, Grubun birinci sınıf markaları için daha düşük hacimli, daha yüksek fiyatlı piller üretirken, yeni hücreli olanları ilk üreten Salzgitter olacak.
Volkswagen, yeni hücrenin iyileştirme amacıyla tasarlanacağını söylüyor. Piller, piyasaya sürüldüklerinde katı halde olmayacak olsa da, pil teknolojisinde bir sonraki kuantum sıçraması olarak tanımlanan teknolojiyi olabildiğince kolay bir şekilde benimsemek için tasarlanıyorlar. Otomobil üreticisi, katı hal teknolojisinin yeni hücre lansmanından sadece birkaç yıl sonra hazır olmasını beklediğini söylüyor.
Şirket ayrıca, Avrupa genelinde şarj altyapısını iyileştirmek için enerji şirketleriyle aktif olarak ortaklıklar kuruyor. VW, EV’leri daha pratik hale getirmek için 2025 yılına kadar Avrupa’da halka açık 18.000 hızlı şarj noktasını işletmek istediğini söylüyor.
Volkswagen Grubu CEO’su Herbert Diess, “E-mobilite bizim için temel iş haline geldi” dedi. “Sıfır emisyonlu mobilite çağında en iyi pil ve en iyi müşteri deneyimi yarışında uzun vadeli bir pol pozisyonu elde ediyoruz.”
Son yorumlar