Jaguar Land Rover’ın yeni atanan genel müdürü, şirketin kalite sorunlarını ele aldı ve bunların satışlarını ne ölçüde etkilediğini açıkladı.
Yakın zamanda bir yatırımcının çağrısı sırasında Thierry Bollore, şirketin güvenilirlik konusunda “çarpıcı iyileştirmeler” yaptığını söyledi. Ancak, “müşterilerimizin memnuniyetsizliğinin doğal hacmimiz için gerçekten zararlı olduğunu” kabul etti ve “kaçırılan fırsatlar çok büyük. Gerçekleştirebileceğimiz 100.000’den fazla sağlıklı satış var ” dedi.
İngiliz firmasının araçları uzun zamandır güvenilmez olarak görülüyor ve rakiplerine kıyasla kalite sorunları ile sallanıyor. Yakın zamanda yapılan bir JD Power güvenilirlik araştırmasında, Jaguar üçüncü-son sırada yer alırken, Land Rover, üç yaşındaki araçların orijinal sahiplerinin son 12 ayda yaşadığı 100 araç başına 244 sorunla (PP100) son sırada yer aldı.
İlginizi çekebilir
Bollore, yatırımcılara Jaguar Land Rover’ın dümene geçtiğinden beri kalite iyileştirmeleri yaptığına dair güvence vererek, sahipler arasındaki memnuniyetsizlik sorunlarının 2021 model yılı araçlarla artık “rekor düşük” bir seviyede olduğunu belirtti.
Auto News’e açıklama yapan, JLR tasarım başkanı Gerry McGovern, gelecekteki modellerin daha basit olacağını ve daha az sorunla karşılaşacağını sözlerine ekledi. “Araçlarımızın karmaşıklığını büyük ölçüde azaltıyoruz. Sonuç, süreç o kadar karmaşık olmayacağı için daha az ters giden şey olacak ”dedi.
Şirketin finans şefi Adrian Mardell, 29 Ocak’ta yaptığı bir yatırımcı çağrısında, JLR’nin garanti maliyetlerinin kalite seviyeleri yükseldikçe önemli ölçüde düştüğünü belirterek, Aralık 2020’nin sonuna kadar olan dokuz ayda garanti maliyetlerinin neredeyse yarı yarıya 489 milyon sterline düştüğünü belirtti.
Son yorumlar