Land Rover, elektrifikasyon planının bir parçası olarak Discovery Sport ve Evoque’u yeni, “doğal elektrikli” bir platforma taşıyacak.
Otomobil üreticisinin yakın gelecekte tüm araçları için iki platforma sahip olacak. JLR’ye göre, Modüler Boylamsal Mimari (MLA) ve Elektrikli Modüler Mimari (EMA), tüm yeni nesil Land Rover’ların temelini oluşturacak.
MLA platformunu temel alan araçlar, hafif hibrit olarak satılma potansiyeline sahip olmaya devam ederken, EMA tarafından desteklenenler elektrikli güç aktarma organlarına daha yoğun bir şekilde odaklanacak. Land Rover, yatırımcılara 2024’te ilk EMA tabanlı aracı tanıtacağını ve önümüzdeki beş yıl içinde altı EV inşa etmeyi planladığını söyledi.
İlginizi çekebilir
EMA, zemin altı piller ve 800V teknolojisi etrafında tasarlanacak. Otomobil üreticisi, kWh başına 7 km’lik bir verime ulaşmayı umuyor, bu da onu bir Tesla Model 3 Standard Range Plus ile kabaca aynı seviyeye getirecek. Görünüşe göre Land Rover, yetenekli bir arazi aracı üreticisi olarak ününü bırakmak istemiyor. Platform, elektrikli araçların etrafında toplansa da, plug-in hibrit motorlar için uygun olacak.
Otomobil üreticisinin, 2030 yılına kadar küresel satışlarının % 60’ının EV ve % 10’unun plug-in hibrit olmasını hedeflediği için elektrifikasyon stratejisi için büyük planları var.JLR, Velar’ın yeniden tasarlandığında bu platformlardan hangisine gideceğini onaylamadı. Bununla birlikte, Defender ailesinin yeni bir model içerecek şekilde genişlemesine işaret etti.
Bu arada MLA platformu, 2022 veya 2023’te tanıtılacak ve Range Rover ve Range Rover Sport gibi araçların temelini oluşturacak. JLR, daha az EV odaklı olmasına rağmen, mimarinin tamamen elektrikli aktarma organlarını barındırma kapasitesine sahip olacağını da sözlerine ekledi.
Son yorumlar