Land Rover’ın yeni amiral gemisi Defender süper şarjlı bir V8 ile satışa sunuldu.
Yeni Defender V8’in geliştirilmesini birkaç aydır biliyoruz ve umduğumuzu bulduk gibi duruyor. Canavarın kalbinde, 520 hp güç ve 625 Nm tork sağlayan süper şarjlı 5.0 litrelik bir V8 var. Bu, Defender 90 modelini 5,2 saniyede 100 km/s hıza ve 240 km/s maksimum hıza ulaştırıyor. Defender V8 ayrıca 5 kapılı 110 görünümde de satışa sunulacak.
Devasa büyük motora bağlı olarak, dört tekerleğe birden gücü ileten sekiz ileri otomatik şanzıman kullanılmış. Land Rover, Defender V8’in yay ve sönümleme oranlarını da ayarladı ve aynı zamanda onu daha büyük viraj denge çubukları ile donattı. Şirketin genellikle isteğe bağlı Elektronik Aktif Arka Diferansiyel standart olarak geliyor ve ayrıca aracın viraj alma becerisine ince ayar yapan yeni bir Yalpalama Kontrol Cihazı içeriyor.
İlginizi çekebilir
Land Rover Defender V8’in Terrain Response sistemi aynı zamanda araca özel bir Dinamik program içeriyor ve sürücülerin “daha dinamik karakter ve yol tutuş dengesini” kullanmasına olanak tanıyor. Otomobil üreticisi, bu modun daha keskin bir gaz kelebeği tepkisi ve Sürekli Değişken Sönümleme için kişiselleştirme ayarı sağladığını söylüyor.
Görsel açıdan bakıldığında, V8 modeli rozetler, dörtlü egzozlar, Satin Dark Grey kaplamalı 22 inç alaşım jantlar ve öndeki Xenon Blue boyalı fren kaliperleri sayesinde diğerlerinden ayırt edilebilir. Yalnızca üç renk seçeneği mevcut; Karpat Grisi, Yulong Beyazı ve Santorini Siyahı, hepsinin Narvik Black çatısı var.
Defender V8’in kabininde, koltuklarda Ebony Windsor deri ve çeşitli süet kumaş ve Robustec vurgular bulunuyor. Dört kollu direksiyon simidi ayrıca Alcantara süslemeler içeriyor ve bir çift saten krom vites değiştirme kulakçıklarına sahip.
Jaguar Land Rover Powertrain Advanced Engineering kıdemli yöneticisi Iain Gray, “5.0 litrelik V8 süperşarjlı motor, Defender’ın benzersiz karakterini daha da geliştiriyor” dedi. “Kulağa harika geliyor ve inanılmaz performans sunuyor. Mühendislik odağımız, Defender’ın durdurulamaz arazi kabiliyetinden ve sudan geçme kabiliyetinden ödün vermeden hem hızlı tepki veren yol performansı hem de arazide hassas kontrol sağlamak için Defender için güç aktarım mekanizması kalibrasyonunu optimize etmekti. “
Son yorumlar