Renault, üretimde daha fazla kesinti yapmadan üretime devam etmek için yeterli yarı iletkenleri güvence altına almakta zorlandığını itiraf etti.
Çip kıtlığı otomotiv endüstrisini etkilemeye devam ederken, Renault CEO’su Luca de Meo bunun otomobil üreticisinin ihtiyaç duyduğu çipleri güvence altına alan “günlük bir mücadele” olduğunu söyledi. Kıtlığın Renault’nun bu yılki üretimini 100.000 araç kadar azaltabileceğini de sözlerine ekledi. Otomobil üreticisinin kıtlığın etkilerini şimdiden hissetmeye başladığını ve bu yılın başlarında Fransa, Fas ve Romanya’daki fabrikalarda üretimin atıl kaldığını belirtti.
Yarı iletken eksikliğine bir dizi faktör katkıda bulunmuştu. Geçen yıl, koronavirüs salgını nedeniyle yeni araçlara olan talep önemli ölçüde düştü, bu nedenle otomobil üreticileri mikroçip siparişlerini düşürdü. Aynı zamanda, PlayStation 5, Xbox Series X gibi elektronik cihazlara ve evden çalışanlar için bilgisayarlara olan talep de fırladı. Otomotiv endüstrisi de salgından beklenenden çok daha hızlı bir şekilde kurtuldu ve kıtlığı tetikledi. İşler çabuk çözülmeyeceğe benziyor.
İlginizi çekebilir
IHS Markit analisti Phil Amsrud, geçtiğimiz günlerde “İyileşmeden önce daha da kötüleşecek” dedi. “Daha uzun vadede, otomotiv endüstrisinin tedarik güvencesini maliyet tasarrufu kadar yüksek bir öncelik haline getirmesi gerekiyor.”
Renault’nun kıtlıkla devam eden savaşına dair haberler, Biden yönetiminin sorunu çözmek için Tayvan hükümetinden yardım istediği bildirildikten kısa bir süre sonra geldi. Tayvan, dünyanın en büyük yarı iletken üreticisi ve ABD’li otomobil üreticileri, yönetimden yabancı yonga üreticilerine önemli malzemeleri kendilerine tahsis etmeleri için baskı yapmasını istiyor.
Son yorumlar