Hangi Donanımı Alırdınız?
2012’de tanıtılan güncel Seat Leon, satış başarısıyla selefini geride bırakıp kendini çoktan ispatladı.Yollarda birbiriyle tamamen aynı iki Leon’la karışılaşmak büyük bir şans.Bunun nedeniyse Seat’ın donanım paketi dışında renkler,jantlar ve döşemeler konusunda da geniş seçenekler sunması.Bütün bunlara opsiyon listesi de eklenince ortaya özel sipariş hissi veren bir otomobil çıkıyor.
Tüm karoser tiplerinde sunulan baz versiyonda servo direksiyon,ABS,ESC,altı hava yastığı,elektrikli ön camlar ve yükseklik ayarlı sürücü-yolcu koltuğu gibi en temel özelliklere yer veriliyor.
İlginizi çekebilir
Leon ürün gamı ülkemizde Style donanım paketiyle başlıyor.
Full LED farlar ve deri döşeme gibi konfor ve güvenlik donanımları opsiyonlar olarak sıralanıyor.İki farklı multimedya sistemi seçeneği de Style ve FR donanımlarında tercih edilebilirken, 5.0 inçlik ekrana sahip baz multimedya sisteminde Bluetooth özelliği mevcut.Daha fazlasını isteyenler için sunulan Navigation sistemi ve ayrıca 10 hoparlöre ve 135 Watt gücünde bir amfiye sahip ses sistemi opsiyonel olarak sunuluyor.
Seat gerçek anlamda farklı Leon versiyonları üretiyor.Örneğin yeni crossover X-Perience ve ateşli sporcu Cupra gibi versiyonlar üretim amaçlarına yönelik özel detaylarla yüklü. Bu iki özel Leon, günlük hayatın geçtiği yollardan sıkılanları ya hafif arazide (X-Perience) ya da pistte (Cupra) maceraya davet ediyor.
Ne Kadar Yer Gerekiyor?
Seat,kısa bir süre içerisinde eklediği versiyonlarla Leon’u hem bir aile haline getirdi hem de tüketicilere neredeyse hayatlarının her döneminde tercih edebilecekleri bir Leon ürün gamı sundu.
İlk başta geleneksel beş kapılı hatchback’e sunulan tek alternatif olan üç kapılı SC, daha kısa aks aralığı nedeniyle arka koltuklarında daha dar bir genişlik sunuyor.Bagaj hacmi beş kapılıyla neredeyse aynı ama EasyEntry fonksiyonlu ön koltuklara rağmen arka koltuklardan inip binmek daha zor.
Hobi sahipleri veya kalabalık aileler için devreye station Leon ST giriyor.Büyük bagaj hacminde herkese ve her şeye yer var. 4×4 isteyenler için adres yine Leon ST veya Leon X-Perience oluyor.
İleri yaşta olanlar X-Perience ile daha rahat edebilirler.Çünkü yükseltilmiş taban mesafesi sayesinde araca binmek daha kolay. Bu konuda Leon Cupra’nın hiç şansı yok.Çünkü standart versiyona göre daha da yere yaklaşan otomobil,performansıyla da gerçek bir sporcu.
Herkese Uygun Motorlar
Leon’un motor seçeneklerinde gerçek anlamda eksik denebilecek bir motor yok. 4 silindirli modern motorların tamamı bugünün en iyi üretimleri arasında gösteriliyor.150 HP gücündeki 1.4 lt TSI ACT’deki otomatik silindir yönetimi çok iyi ve etkili çalışıyor.Gereksiz durumlarda 4 silindirden ikisi devre dışı bırakılabiliyor.
Sonuç
Seat Leon ailesi eleştiri yapmayı zorlaştıran otomobillerden oluşuyor.Çekici donanım paketleri opsiyonlarla daha ilginç hale getirilebiliyor.Volkswagen Grubu’nun güvenilir teknolojileri de Seat’ın kozları arasında.Modern motor ve şanzımanlar,hesaplı asistan ve multimedya sistemleriyle birlikte;konforu dinamik ve çevik bir sürüşle sunabilen yüreyen aksama varan pek çok detay Seat Leon’un lehine işliyor.Peki,hangisini satın almalı?Elbette belirleyici olan kişisel durum.Herkes bir Leon ST’ye veya Cupra’ya ihtiyaç duymayabilir.Benim kişisel favorim beş kapılı karoserle birlikte 150 HP gücündeki 1.4 TSI ACT. Otomatik silindir yönetimiyle düşük tükerim ve buna karşın yüksek performans bu motoru tercih nedenim yaparken, dizel bir Leon daima alıcı bulur.
Son yorumlar