Almanya’nın lüks markaları (Mercedes, BMW ve Audi) uzun zamandır Çin’de dokunulmaz kabul ediliyor. Çin otomobil pazarının %60’ını elinde tutan başarıları satış rakamları pazarı domine ediyor. Ama bu durum değişebilir.
Uzun zamandır ilk kez, her üç marka da 2020 yılında Çin’de satış düşüşünü gördü. Bu en azından kısmen devam eden Covid-19 salgınına bağlı, ancak herkesi eşit şekilde vurmadı. İşletmeler hala sağlıklı olsa da, Alman üçlüsü EV markalarına karşı pazar payını kaybetti. Analist Alexander Potter’a göre ” Tesla yeni bir şehirde mağaza açtığında, Almanlar payını kaybediyor” ve bu sadece Tesla ile ilgili değil. Nio ve Li Auto gibi diğer elektrikli markalar da Almanlar için hesaba katılması gereken güçler haline geldi. 2020, Çin’deki EV’ler için sadece büyük bir yıl değildi. Norveç pazarına EV’ler hakim oldu. Konvansiyonel motoru olmayan otomobiller pazarın % 54’üne sahipken, fişli ve fişsiz hibritler % 29’luk bir pay aldı.
Audi’nin elektrikli e-tronu Norveç’te en yüksek satış noktasını alsa da, marka genel elektrikli araç satışları açısından Almanya’daki rekabete karşı pek başarılı olamadı. BMW, 193.000 EV ve hibrit satışında başı çekerken, Mercedes 160.000 adet satmayı başardı. Bu arada Audi 47.000 sattı.
İlginizi çekebilir
Her üç marka da elektrikli araç gamını zenginleştirmeye devam ediyor. BMW, iX adında elektrikli bir SUV planlarken, Mercedes EQA’yı yollara çıkarmaya hazırlanıyor. Audi, RS e-tron GT ile spor otomobil pazarına yönelecek. Bunların Çin pazarını geri kazanmalarına yardım edip etmeyeceklerini göreceğiz, ancak hepsi satış grafiklerinin tepesindeki konumlarını korumakla oldukça meşgul olacak. Çin dünyanın en büyük otomobil pazarı olarak, her otomobil üreticisinin küresel stratejisinde önemli bir faktör olmaya devam edecek.
Son yorumlar