Nissan’ın, binek araçlarının satış ve üretimini Renault’ya yaptıracağı Avrupa’daki varlığını daha da azaltmak istediği bildirildi.
Otomobil üreticisinin yeni planı, eski başkan Carlos Ghosn liderliğindeki hızlı genişlemeyi tersine çevirmeyi amaçlıyor. Şirket ayrıca otuz ülkede, özellikle de Doğu Avrupa’da dağıtım kanallarını azaltacak. Markanın hedeflerinden bir diğeri de İspanya’daki Avila fabrikasını depoya dönüştürerek kapatmak olduğu bildirildi.
Nissan’ın Çin, Amerika Birleşik Devletleri ve Japon pazarlarına odaklanmak için yavaş ama emin bir şekilde faaliyetlerini Avrupa’dan uzaklaştırdığını bir süredir biliyoruz. Plan, üretim kapasitesini ve model numaralarını beşte bir oranında düşürmek ve aynı zamanda işletme giderlerini üç yılda 300 milyar yen (2,9 milyar $) düşürmek.
İlginizi çekebilir
Kısa bir süre önce Japon markası, özellikle de satışların 2017’de 566.191 adet iken, 2019’da 394.091’e düştüğü Avrupa’da, o kadar da rekabetçi olmayan modellerden oluşan şişmiş bir yaşlanma serisine sahip olduğunu itiraf etti.
Son yorumlar