Yeni XF, XE modelinin genişletilmiş hali gibi duruyor. Gerçeği söylemek gerekirse bunun iyi mi yoksa kötü mü olduğuna biz de karar veremedik. Selefine oranla 7 mm kısalan ve 3 mm alçalan yeni XF’in, dingil mesafesi ise 51 mm artarak 2960 mm’ye çıkmış. Jaguar’ın iddiasına göre bu oran aracı arka diz mesafesi konusunda sınıfının lideri yapıyor. Jaguar XF’in üretiminde yüzde 75 oranında alümiyum parçalar kullanılmış ve bu da otomobilin ağırlığını bir önceki modele göre 190 kilogram düşürmüş. Buna paralel olarakta aracın burulma direncinde yüzde 28’lik bir artış sağlanmış. Aracın ağırlık dağılımı ön ve arka tarafa eşit olarak dağıtılmış. Ayrıca süspansiyon sisteminde de ciddi iyileştirmeler yapılmış.
Aracın özellikle Türkiye pazarında da en çok tercih edilebilecek motor seçeneği olacağa benzeyen 2.0 litrelik dizel ünite,163 HP güç ve 380 Nm tork üretecek. Bu motorun bir de 180 HP ve 430 Nm tork üretecek ikinci bir versiyonu daha olacak. Daha fazla performans isteyenlere ise Jaguar, 3.0 litre çift turbolu bir V6 sunacak. 300 HP güç üretecek olan bu motorun 700 Nm torku olacak.
Motor seçenekleri 8 ileri otomotik şanzımanla kombine edilecek fakat 2.0 litrelik dizel motorlu versiyon, 6 ileri manuel şanzımanla da tercih edilebilecek. Jaguar’ın verdiği bilgilere göre 2.0 litre 163 HP’lik dizel motorlu XF’in, ortalama yakıt tüketimi 4.0 lt/100 km.
İlginizi çekebilir
Kabine geçtiğimizde ise bizi 10.2 inçlik devasa bir dokunmatik ekran karşılayacak. Bu ekrandan aracın bütün bilgilerini ve eğlence sistemlerini kontrol edebileceğiz. 12.3 inçlik bir TFT ekranında üst donanımlarda sunulacağı bilgisinide paylaşmamazlık etmeyelim. Bu ekranla birlikte bir de 825 watt gücünde bir ses sistemide aracın içinde adeta bir konser etkisi yaratabilecek.
Yeni XF, 1 Nisan’da gerçekleştirelecek New York Otomobil Fuarı’nda sahneye çıkarılacak.
Son yorumlar