Yenilenen Honda Jazz, eklenen ön orta hava yastığı güvenlik donanımı ile sınıfında fark yaratıyor. e:Hev logosu taşıyan yeni hibrit Jazz, ön orta hava yastığı teknolojisini standart olarak sunuyor. Sürücü koltuğunun sırtlığına monte edilen yeni ön orta hava yastığı sürücü ile yolcu arasındaki boşluğa doğru açılarak yolcu güvenliğini üst düzeye çıkarıyor. Yeni Jazz’daki 10 hava yastığından biri olan bu yeni hava yastığı, yandan çarpışma anında sürücü ile yolcu arasındaki doğrudan teması önleyerek yolcuların baş ve göğüs bölgesindeki yaralanma olasılığını azaltıyor. Honda’nın şirket içi test sonuçlarına göre söz konusu yeni teknoloji sayesinde kafa yaralanmaları çarpışma tarafındaki yolcuda yüzde 85 ve diğer yolcuda yüzde 98 azaltabiliyor. Hava yastığı sistemi, Honda’nın ACE™ gövde yapısı teknolojisi ve Honda SENSING sürüş destek sistemi dahil olmak üzere pasif ve aktif güvenlik sistemleri sunan Jazz, sınıfının en güvenli araçlarından biri olarak öne çıkıyor.
Honda’nın ‘Elektrik Vizyon Stratejisi’ kapsamında oluşturulan ‘e: Technology’ markası altında e: HEV logosunu taşıyan ilk model olan Jazz, yeni güvenlik donanımı ile Avrupa’nın en güvenli otomobillerinden biri olma ününü daha da güçlendiriyor. Honda’nın yolcu güvenliğine verdiği önemi yansıtan yeni hibrit Jazz, Avrupa’da sınıfında orta hava yastığını standart olarak sunan tek model olarak güvenlik teknolojileri konusunda iddiasını ortaya koyuyor. Honda Jazz, yeni pasif güvenlik özelliği, kapsamlı güvenlik özellikleri ve sürüş destek sistemleri ile sınıfında rakiplerinden ayrışıyor.
Yeni ön orta hava yastığı sistemi
İlginizi çekebilir
Honda’nın küçük sınıftaki başarılı modeli Jazz’da yer alan yeni ön orta hava yastığı, sürücü ile yolcu arasındaki boşluğa doğru açılarak yolcu güvenliğini üst düzeye taşıyor.
Yeni Jazz’daki 10 hava yastığından biri olan ve sürücü koltuğunun sırtlığına monte edilen bu yeni hava yastığı, yandan çarpışma anında sürücü ile yolcu arasındaki doğrudan teması önlüyor ve çarpma etkisinin azalmasını sağlıyor.
Eklenen yeni güvenlik donanımında, hava yastığının açılma sırasında maksimum koruma sağlaması ve doğru açılması için hava yastığını bir yay şeklinde sürücünün çevresine yönlendiren üç bağlantı ipi yer alıyor. Yeni ön orta hava yastığı, çarpışma anında iki tarafın özelliğiyle uyum içinde çalışıyor. Hem sürücü hem de yolcu için emniyet kemeri ön gerdiricileri, sürücü veya ön yolcunun yanal hareketini azaltıyor. Söz konusu azaltma hareketi yüksekliği arttırılan orta kol dayama ile destekleniyor. Honda’nın şirketi içi test sonuçlarına göre söz konusu yeni teknoloji sayesinde kafa yaralanmaları çarpışma tarafındaki yolcuda yüzde 85 ve diğer yolcuda yüzde 98 azaltabiliyor.
Hava yastıkları sihirli koltuk hacmini etkilemiyor
Yeni Jazz’da arka koltuk i-side hava yastığı sistemi de sunuluyor. Arka koltuk minderine monte edilen bu benzersiz çift aşamalı hava yastığı, C sütunu veya kapı bölgesinde olası bir yandan çarpma anında arka koltuk yolcusunu korumak üzere devreye giriyor. Söz konusu hava yastığı, yeni Honda Jazz’ın 1.203 litreye varan bagaj hacmi sunduğu ‘Sihirli Koltuklar’ özelliğini etkilemiyor.
Yeni ön orta hava yastığına ek olarak, sürücünün diz bölgesindeki SRS hava yastığı, bu bölgedeki yükleri azaltırken aynı zamanda tüm vücudun ileri hareketini baskılayarak baş ve göğüs bölgesi koruma performansının iyileştirilmesine katkıda bulunuyor.
Son yorumlar