Bazı otomobillerin cinsiyeti vardır, Nissan Micra da eski nesillerinde bunlardan biriydi. Hedef kitlesinin önemli bir kısmı kadınlardı. Yeni Micra ise daha teknolojik, şık ve yakışıklı. En önemlisi de Yeni Micra artık tam bir genç otomobili…
Yazı: Volkan Demirkuşak
Nissan-Renault ittifakının meyvelerinden bir diğeri olan Micra, Türkiye’ye 2 yılı aşkın bir rötarla geldi. Modeli piyasaya eksik sunmamak isteyen markanın stratejisiyle birlikte ülkemize merhaba diyen, Clio 4 platformu kullanıcısı Micra, selefine oranla herşeyiyle farklı gözüküyor. Selefinin yuvarlak hatları yerine, dinamik çizgileri benimseyen, şık far ve profil tasarımıyla dikkat çeken Micra, uzayan dingil mesafesiyle 4 kişilik yolculuklarda da konfor sunmayı hedefliyor. Micra’nın tasarım yönünden çekici olmasını sağlayan bir diğer detay da Juke’tan alıştığımız arka kapı kolları. Ona sportif bir hava katmış.
İlginizi çekebilir
Bodrum’daki test sürüşümüzde ilk dikkatimizi çeken Micra’nın artık sempatik bir otomobil olmaktan sıyrılıp aklı başında, teknolojik be neredeyse B Plus bir şehirliye dönüşmesi oldu. 1.0 litrelik benzinli turbo motorla 100 HP güç üreten Micra, 0-100 km hızlanmasını CVT şanzımanla birlikte 13 saniye dolaylarında tamamlıyor. Yani biraz ağırkanlı bir küçük. Üç silindirli motor bir miktar vibrasyona sahip, özellikle ilk çalıştırmada bunu hissediyorsunuz. Fakat motor sakin olmasına rağmen isteksiz değil. CVT’nin ekonomi yönü motorda ortaya çıkıyor, sakin kullanımlarda çok ciddi tasarruf sağlamak mümkün.
İç mekan tamamen yeni
Geçelim iç mekana; İç mekanın bir öncekine oranla tamamen değiştiğini söyleyebiliriz, Qashqai’den tanıdık direksiyon, hem ele iyi oturuyor hem şık hem de kullanışlı. Dokunmatik multimedya ekranı, geri görüş kamerası boyu 4 metreyi aşmayan bir küçük sınıf için bile gerekli. Şık ambiyans ışıkları iç mekanın dinamizmine katkı sağlıyor. Test aracımız donanım yönünden zengindi ve kafalıklardaki, Bose müzik sistemi keyfimizi artırdı. Bu otomobili manuel şanzımanla da tercih etmek mümkün, CVT ile maksimum hız 177 km/s olurken ortalama yakıt tüketim verisi 4.6 lt/ 100 km. Test sürüşümüz sırasında 6-7 litrelerde dolaştık. 144 Nm’lik tork yeterli, zaten Micra’nın bir performans otomobili olmak gibi bir iddiası yok. O daha çok bir üst sınıfta görülmeye başlayan, akıllı şerit takip sistemi, cruise control, trafik işaret tanıma, kör nokta uyarı sistemi gibi donanımlarıyla zengin donanımı seven genç müşterileri hedefliyor. Daha önceki Micra ile yüzde 4’ü aşkın pazar payına sahip olan markanın yeni hedefini yüzde 3’lere çekmesinin nedeni de bu. Micra artık biraz daha yüksek hedef kitleye oynuyor.
Malzeme kalitesinde şık deri kaplamalar dikkat çekiyor, kapı içlerinde üst kısımlarda sert plastik mevcut. Yine kapı içlerinde bardaklıklar bulunuyor. Car Play özelliğini fazlasıyla kullandığımı da söylemek isterim bu sayede akıllı telefondaki pek çok uygulama Micra’nın multimedya ekranında beliriyor. 300 litre bagaj hacmi bu sınıf için yeterli. 10 metre dönüş çapı da onun şehirli olduğunu vurguluyor. Visia, Tekna, Platinum ve Platinum Premium diye adlandırılan 4 farklı donanım seçeneğiyle satışa sunulan Micra’nın B segmentinde iyi bir alternatif olacağı kesin. Tabii güçlü ve yeni rakiplerini de unutmamak kaydıyla.
Son yorumlar