Türkiye’de otomotiv sektöründe ilkleri gerçekleştiren Garenta ve ikinciyeni.com markalarının Genel Müdürü Emre Ayyıldız, araç kiralama ve ikinci el araç sektörüyle ilgili değerlendirme ve öngörülerde bulundu.
Araç kiralama sektörünün dijitalleşme ve Y kuşağıyla birlikte dönüşüme uğradığını belirten Garenta ve ikinciyeni.com Genel Müdürü Emre Ayyıldız, “Dijitalleşmeyle birlikte ihtiyaçlar da değişmeye, tüketici özgürlüğünü ilan etmeye başladı. Y kuşağı olarak tanımladığımız nesil, paylaşım ekonomisini geliştirdi ve bunun yansımalarını kiralama sektöründe de görüyoruz. Kullanıcıların artık diledikleri zaman, diledikleri süre kadar araç kiralayabildikleri paylaşımlı araçlar tüm dünyada oldukça trend. Sadece Moskova’da 30 bin araç paylaşımlı modelle çalışıyor ve şehir içi ulaşımında önemli bir ihtiyacı karşılıyor” dedi.
“MOOV by Garenta ile Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdik”
İlginizi çekebilir
Bu alanda 2018 yılının Eylül ayında MOOV by Garenta’yı geliştirdiklerini belirten Ayyıldız, “MOOV by Garenta ile Türkiye’de ilk defa serbest dolaşımlı araçlarla dakikalık araç kiralama hizmeti sunmaya başladık. Bu ne demek? Kullanıcılarımız hizmet bölgesi içerisinde diledikleri yerde kiralamayı başlatıp, yine hizmet bölgesi içerisinde diledikleri yerde kiralamayı sonlandırabiliyor. Yani kullanıcılarımıza özgürlük sunuyoruz. Hizmet vermeye başladığımız ilk günden bu yana yoğun bir ilgiyle karşılaşıyoruz. 700 araçla başladığımız yolculuğumuz, bugün yaklaşık 1.700 araçla devam ediyor. 1 yılda 1 milyon defadan fazla, günde ise ortalama 4.500 kiralamaya imza atıyoruz” şeklinde konuştu.
Paylaşımlı araçların ekonomik bir çözüm olmasını ve şehirlere sunduğu avantajları da sözlerine ekleyen Emre Ayyıldız, “MOOV by Garenta’da 15 dakikası 9,5TL’den başlayan fiyatlarla, üstelik 5 km’lik yakıt dahil olarak kiralama yapabiliyorsunuz. Paylaşımlı araçların bir diğer güzel tarafı da trafiğe sunduğu fayda. Bugün, 1 paylaşımlı aracın trafiğe katılmasıyla 10 araç trafikten çıkmış oluyor. Avrupa’da birçok yerel yönetim paylaşımlı araçlara özel otopark noktaları sunuyor, şehir içi ulaşımda alternatif olarak gösteriyor” ifadelerini kullandı.
Ayyıldız; MOOV by Garenta hizmetini kullanıcılarından aldıkları geri dönüşlerle geliştirdiklerini, bu anlamda saatlik olan hizmetlerini 15’er dakikalık periyotlar halinde uygulamaya başladıklarını, İSPARK noktalarını ücretsiz hale getirdiklerini ve araç filolarını yenilemeye başladıklarını belirtti.
Garenta’nın günlük araç kiralama markası Garenta DAY ile franchise atağına kalktığını ve 2019 yılında 27 bayiye ulaştığını belirten Ayyıldız, 2020 sonunda 50 bayiye ulaşarak hem Türkiye genelinde daha fazla kişiye Garenta deneyimi yaşatmak hem de yatırımcılarına kârlı bir iş modeli sunduklarını belirtti.
“İkinci el araçta yeni rekor bekliyoruz”
2019 yılında sıfır araç sektörünün bir önceki yıla göre yüzde 23, 2017’ye göre ise yüzde 50 daraldığını belirten Garenta ve ikinciyeni.com Genel Müdürü Emre Ayyıldız, “Döviz kurunun yükselmesiyle birlikte sıfır araç fiyatlarında yaşanan artış, tüketicinin finansmana erişiminin zorlaşması ve stok sorunuyla birlikte sıfır araç pazarı daralma eğilimini geçtiğimiz yıl da sürdürdü. Yıl içerisinde faizlerin yüzde 24’lerden yüzde 10’lara düşmesiyle birlikte finansmana erişim kolaylaşsa da fiyatların yüksek seyri, otomobile olan talep ikinci el olarak gerçekleşti. 2019 Ocak – Aralık döneminde ikinci el fiyatları yüzde 30 artış gösterse de 7,6 milyon adetlik ikinci el satışıyla rekor kırıldı. Beklentimiz, fiyatlar artmaya devam etse de bu yıl da yeni bir rekorun gelmesi yönünde” dedi.
İkinci el araç satın almanın artık bir yatırım aracı olarak görüldüğünü belirten Emre Ayyıldız, mağduriyet yaşanmaması adına tüketicilerin kurumsal markaları tercih etmesi gerektiğine dikkat çekti.
ikinciyeni.com markasıyla Türkiye’de ilkleri gerçekleştirdiklerini ve sektörün dijitalleşmesinde öncü olduklarını söyleyen Ayyıldız, “2014 yılında Türkiye’de ilk defa online açık arttırma yöntemiyle ikinci el araç satışı gerçekleştirmeye başladık. Kısa zamanda çok iş başardık, 5 milyar TL’nin üzerinde e-ticaret hacmi gerçekleştirdik. Şu anda 415 bin üyemiz var, bu sayıyı 2020’de iki katına çıkarmayı hedefliyoruz. Platformumuz üzerinde 20 bin TL’ye de, 1 milyon TL’ye de ikinci el araç satın alabiliyorsunuz. 1.000 TL’den başlayan açık arttırmalara katılarak veya direkt ‘hemen al’ seçeneğindeki araçları tercih ederek beğendiğiniz ikinci el otomobili satın alabiliyorsunuz” dedi.
MOOV by Garenta’da olduğu gibi ikinciyeni.com’da da müşterilerini dinleyerek sundukları faydayı geliştirdiklerini belirten Ayyıldız, “2019 yılında platformumuzu bir pazar yeri olarak konumlamak için çalışmalarımızı sürdürdük. Konsinye satışlarla ister bireysel ister kurumsal olsun aracını platformumuz üzerinden satanlara fırsatlar sunduk. 2019 yılında bir önceki yıla göre konsinye satışlarımızı iki kat arttırdık, 2020’de de en az iki kat arttırmayı hedefliyoruz. İhaleleri kaçırmak istemeyen ama her an takip edemeyen müşterilerimiz için ‘otomatik teklif’ seçeneğini hayata geçirdik. Böylece müşterilerimiz, beğendikleri araca belirledikleri tavan fiyatı belirtiyor ve sistem o fiyata gelene kadar otomatik olarak tekliflerini arttırıyor” şeklinde konuştu.
İkinciyeni.com’un sektörün en şeffaf ve en güvenilir ikinci el araç platformu olduğunu belirten Ayyıldız, çok kısa bir süre içerisinde sistem üzerinden araçların gerçek satış fiyatlarını paylaşacaklarını, böylece Türkiye’de bunu ilk kez hayata geçiren ikinci el araç platformu olacaklarını söyledi.
Son yorumlar