Dünyanın en çok satılan cabrio’su MX-5, çeşitli güncellemelerle popülerliğini sürdürmeye devam ediyor.
Dünyanın en çok satılan cabrio’su… Bu kelime belki çok şey ifade etmeyebilir fakat biraz da rakamlara bakalım. İlk nesil MX-5 1989 yılında yollara çıktı ve çıktığı günden itibaren arkadan itişli olmasının da verdiği avantajla ve eğlenceli sürüş özellikleriyle ön plana çıktı. 2000 yılında toplam 531.890 adet satılan MX-5, tarihte en çok satan iki koltuklu spor otomobili olarak Guinness Rekorlar Kitabı’na adını yazdırmıştı. 2016 yılında ise toplam 1 milyon adetlik satış adetine ulaştı.
Dördüncü nesliyle 2015 senesinde yollara çıkan Mazda MX-5, geçtiğimiz aylarda da makyaj operasyonundan geçirildi. Aslında buna tam olarak makyaj demek doğru değil, çünkü gelen en büyük yenilik kiraz kırmızı renkli yumuşak tente tavan oldu.
İlginizi çekebilir
Mazda ilk olarak Tokyo Otomobil Fuarı’nda kırmızı tenteli MX-5’i tanıttığında oldukça fazla olumlu geri dönüş almıştı. Marka, bu geri dönüşlerden sonra sadece ABD pazarı için sınırlı sayıda Chery Top Mazda MX-5 üreteceğini açıklamıştı ki dünya genelinde de talebin çok fazla olduğunu gördü ve bu kararını değiştirdi. Ülkemizde dahil olmak üzere, Mazda’nın yer aldığı çoğu pazarda Chery Top Mazda MX-5’ler satılmaya başlandı.
Yenilenen Mazda MX-5’te sadece tavan rengi değişmedi, yeni gövde renk seçenekleri de eklendi. Eternal Blue Mica, Snowflake White Pearl Mica, Soul Red Crystal ve Machine Gray Metallic isimli renk seçenekleri MX-5 tercihleri arasında yerini aldı. Sport paketiyle satılan MX-5 Chery Top’ta 7 inçlik dokunmatik bilgi-eğlence sistemi, LED ön ve arka farlar, kumaş döşeme, deri vites topuzu ve Bluetooth standart olarak sunuluyor.
Motor seçeneklerinde herhangi bir değişiklik olmadı. Ülkemizde yumuşak tavanlı versiyon sadece 1.5 litrelik atmosferik motor ile satılıyor. 6 ileri manuel şanzıman ile kombine edilen motor 130 HP güç ve 150 Nm tork değerlerine sahip. Kağıt üstünde fazla gözükmeyebilir fakat 1090 kilogramlık MX-5 1.5 litrelik motorla çok rahat hareket edebiliyor. Düşük devirler biraz hissiz fakat devir yükseldikçe otomobilin verdiği keyif artıyor. ESP sistemini kapattığınızda zorlamadan arkadan kayma eğilimi olan MX-5’i kontrol etmek hiç de zor değil. Kesin cevaplar veren direksiyon sistemi işinizi çok kolaylaştırıyor. Frenler de gayet başarılı şekilde aracı durdurabiliyor.
Manuel tavanı aracın küçük boyutu sayesinde tek bir hareketle rahatça açıp kapatabiliyorsunuz. Bu tavanın ayrıca en büyük avantajlarından biri de aracın ağırlığının elektrikli tavanlara göre çok az artırması. MX-5’in hafifliği bu aracın eğlenceli sürüşünü ortaya çıkaran en büyük faktör.
Mazda MX-5’in siyah yumuşak tavanlı versiyonu 178.143 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor. Chery Top versiyonu ise Sport donanım paketiyle 245.050 TL’lik fiyata sahip.
Yazı: Özerk Ihlamur
Son yorumlar