Süper spor otomobillere bütçesi yetmeyenler için en iyi alternatif her zaman çılgın hot hatch’ler olmuştur. Bugün bile popülerliği devam eden bu hızlı otomobillerden efsane haline gelmiş 10 tanesi bir araya getirdik

Renault Megane R26.R
Sadece pistte değil caddelerde de sürmeye uygun olan bu Megane R26.R 227 HP’lik motoruyla zamanının en hızlı hot hatch’lerinden biriydi. Özellikle yol tutuşuyla efsane haline gelen bu otomobil, direksiyon tepkilerinize inanılması güç bir hızla tepki veriyordu.

Lancia Delta Integrale Evo 2
Bir İtalyan efsanesi haline gelen Delta Integrale, özellikle ralli parkurlarının tozunu attırmıştı. Dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte virajlar onun için bir çocuk oyuncağıydı.

VW Golf GTi MkV
Konforlu süspansiyonlarıyla caddelerde kullanılması en rahat hot hatch’lerden biri olan Golf GTi, MkV ile 200 HP’lik 2.0 litrelik TFSI motora yer veriyordu. DSG şanzımanla da sunulan bu model, hem konfor hem de sportif sürüşü çok iyi birleştirmişti.

Honda Civic Type R EP3
Honda’nın efsane VTEC motorunu bünyesinde barındıran bu model, 7400 devirde 200 HP güç üretiyordu. Bugün bakıldığında tork değeri biraz düşüktü fakat 0’dan 100 km/s hıza hafifliği sayesinde 6,6 saniyede ulaşabiliyordu. Önden kayma eğilimi fazla olan Civic Type R dikkatli kullanılması gereken bir otomobildi

Renault Clio Williams
Bugün bir motorun 16V olması pek bir şey ifade etmeyebilir. Fakat 90’ların başında bu çok ciddi bir güç göstergesiydi. İsmini Renault’nun efsane Formula 1 takımı Williams’tan alan bu model 2.0 litrelik motoruyla 150 HP güç üretiyordu. 1 tondan az olan ağırlığıyla zamanının en çevik otomobillerinden biriydi

Renault 5 Turbo 2
Ortadan motorlu ve arkadan itişli olan Renault 5 Turbo Fransız marka için motorsporlarında mihenk taşlarından biri olmuştu. 1.4 litrelik motoru her ne kadar güçsüz gibi dursa da üstün sürüş yetenekleri bu otomobili bir efsane haline getirdi.

Ford Fiesta MkVII ST
2017 yılına kadar üretilen bu Fiesta ST, 1.6 litrelik EcoBoost motoruyla 180 HP güç üretiyordu. Bu otomobil asıl yeteneği motorundan ziyade müthiş bir yol tutuşa sahip olmasıydı, sanki Escort Cosworth’ün ruhunu bünyesinde barındırıyordu.

Ford Focus RS Mk1
Escort’un devamı olan ilk nesil Focus, özellikle köşeli tasarımıyla 2000 yıllarından başında çok dikkat çekici bir otomobildi. 2002-2003 yılları arasında üretilen RS versiyonu da 2.0 litrelik motoruyla 212 HP güç elde ediyordu

Peugeot 205 GTi
GTi evreninde bir efsane olan 205, 1984 ve 1994 yılları arasında tam 10 yıl üretildi. 900 kilogram olan boş ağırlığı ve 105 Hp güç üreten 1.6 litrelik motoruyla tam bir çeviklik makinesiydi. Daha sonraki yıllarda 130 HP güç üreten 1.9 litrelik motorda sunulacaktı.

Renault Clio 182 Trophy
Bu özel Clio’da sadece 500 tane üretildi. 2005 yılında satılan bu özel otomobilin kaputunun altında 2.0 litrelik motor yer alıyordu. Bu motor 180 Hp güç üretiyordu ve aracın ağırlı sadece 1090 kilogramdı
Son yorumlar