Yavaş yavaş her marka gelecek planları çerçevesinde elektrikli modellerini tanıtmaya başladı. Bunlardan biri de otomobil dünyasına yön veren markaların başında gelen Mercedes-Benz. Alman üreticinin gelecek vizyonunu görmek ve deneyimlemek için markanın merkezi olan Stuttgart’a gittik.
Gelecek elektrikli otomobillerde… Artık bu gerçeği kabul etmeyenimiz yoktur sanırım. Evet, katı yakıtlı otomobillerin verdiği zevki veremeyecekler belki ama teknolojiyle de kavga etmenin pek de faydası olmayacaktır.
Mercedes-Benz, otomobillerin elektrikle geleceğe hazırlanmasında hızlı bir yol alıyor. 2022 yılına kadar ürün gamındaki bütün otomobillerin elektrikli versiyonlarının da olacağını duyuran Alman üretici, smart’tan en büyük SUV modeline kadar tüm segmentlerde farklı elektrikli çözümleri sunuyor olacak. 130’un üzerinde elektrikli araç modeli için 48 Volt besleme ile başlayan çözümlerin yanı sıra zengin bir prizden şarj edilebilir hibrit otomobil çeşitliliği ve ayrıca tamamen elektrikli çözümler de söz konusu olacak. Mercedes-Benz’in binek otomobil pazarına yönelik elektrikli araç atağı yeni teknoloji ve ürün markası olan EQ altında toplanıyor.
İlginizi çekebilir
İlk etapta Mercedes-Benz C-Serisi, E-Serisi ve S-Serisi modelleriyle sunulacak olan EQ Power üçüncü nesil yeni Plug-in-Hybrid modeller, müşterilerle buluşmaya başlayacak. 13.5 kWh kapasiteli batarya, benzinli ya da bir ilk olarak dizel motorlu hibrit araçlarda kullanılıyor. Bununla birlikte Mercedes-Benz bir ilke daha imza atıyor ve yeni GLC F-CELL Plug-in-Hybrid ile yakıt hücresini bir arada kullanan teknolojisini kullanıma sunuyor.
Mercedes-Benz, dünya lansmanını yaptığı EQC modeliyle EQ markasını kısa bir süre önce tanıttı. EQ binek otomobil ürün gamına 2022 yılına kadar altı adet daha bataryalı elektrikli otomobil katılacak. Elektrikli-mobilite konusunda öncü olan smart, içten yanmalı motorlu modellerinin tümünün tamamen elektrikli versiyonlarının da bulunduğu dünyanın ilk otomobil markası konumunda yer alıyor.
Bunun dışında Mercedes-Benz, modern içten yanmalı motorları 48 Volt besleme ve elektrik desteği gibi çözümlerle tamamlayan EQ Boost teknolojisini de sunuyor. Motor seçeneğine bağlı olarak, entegre edilen veya kayışla motora bağlanan marş jeneratörü, hızlanma veya enerji geri kazanımı gibi hibrit fonksiyonlarını üstleniyor ve böylece bugüne kadar yüksek voltajlı hibrit araçlarla elde edilen yakıt tasarrufu sağlıyor. Sadece tüketim ve CO2 salınımı noktasında kazanımlar sunmakla kalmayan bu teknoloji, aynı zamanda sürüş konforu ve performans konusunda da önemli avantajlar sağlıyor.
Sadece bir otomobilin tüm kullanım ömrü dikkate alındığında elektrikli güç ve aktarma organlarının ekolojik yansıması hakkında gerçekçi bir tablo elde edilebiliyor. Bugün bile Plug-in-Hybrid araçların CO2 emisyon salınımı ile çevreye olan olumlu etkisi net bir şekilde kendini hissettiriyor. Karmaşık üretim sürecindeki zorlayıcı şartlarına karşın Plug-in-Hybrid kullanım ömrü boyunca büyük oranda CO2 salınımı önlüyor ve şartlara bağlı olarak toplam emisyonu yüzde 45’e çekiyor. Böylece üretim aşamasındaki daha yüksek CO2 emisyon salınım değeri fazlasıyla dengelenmiş oluyor.
İster ev, ister alışveriş, ister işyeri ve hatta otoyolda bile elektrikli araçların enerji gereksinimlerini çözmenin birçok yolu bulunuyor. Yeni ürün ve teknoloji markası EQ’nun bileşenlerinden birini de kullanıcıların mobilite gereksinimlerine yönelik yaşam ve sürüş konforunu destekleyen birbirine entegre akıllı şarj çözümleri oluşturuyor. Araç konsepti ve kullanım amacına bağlı olarak Mercedes-Benz ve smart markalarının elektrikli otomobilleri bu şarj teknolojileriyle donatılıyor.
Mercedes-Benz Plug-in-Hybrid modelleri ve EQC, standart olarak su soğutmalı 7.4 kW kapasiteli Dahili Şarj Dönüştürücüsü (on-board charger) ile donatılıyor. Bu sayede evdeki iki fazlı (AC) elektrik şebekesinde veya kamuya açık şarj noktalarında şarj edilebiliyor. smart markasının ise smart EQ modelleri 4.6 kW kapasiteli dahili şarj dönüştürücüsü ile donatılırken, Türkiye’de Kasım ayı itibariyle standart olarak hızlı şarjı destekleyen 22 kW kapasiteli dahili şarj dönüştürücüsü ile satışa sunuldu.
Yazı: Özerk Ihlamur
Stuttgart, Almanya
Son yorumlar