Boyutları kompakt, teknik olarak oldukça yüklü ve görsel olarak bir hayli dikkat çekici: Yeni BMW X2 ile o kadar da yeni olmayan Audi Q2. Peki, ama hangisi daha iyi? Dört tekerlekten çekişle kombine edilen 150 HP gücündeki turbo dizel versiyonları test ettik
İster Audi, isterse de BMW cephesi olsun her markanın SUV seçenekleri kısa bir süre öncesine kadar oldukça sıradan ve tek düzeydi. Bir kere X1 ve X3 kadar Q3 ve Q5’de görsel olduğu kadar teknik anlamda da birbirlerine çok benziyorlar. Ancak yeni ürünlerle markaya bir hareketlilik geldi. 2016 yılında satışa sunulan Audi Q2 özgün tasarımıyla pazara farklı bir duruş kazandırıyor. Ayağının tozuyla pazara giriş yapan BMW X2, meydanı Q2’ye bırakmak istemiyor ve özellikle M Sport versiyonuyla heyecan uyandıran bir yapı sunuyor. X1’in türevi sadece C sütununa gömme marka logosuyla değil aynı zamanda markanın X ürün grubuna has karakteristik unsurlarla da dikkatleri üzerine çekiyor. Tasarımı güçlendiren plastik eklentiler, M sport süspansiyonla birlikte 2 cm alçalan yürüyen aksam, spor direksiyon sistemi ve 19 inçlik devasa jantlar paketi tamamlıyor.
Kulağa oldukça davetkar geliyor değil mi? Öyle de zaten. Şu ana kadar BMW’nin ürettiği viraj performansı en yüksek otomobil X2. Direksiyon sistemi son derece hassas çalışıyor ve yüksek bildirim sunarken agresif bir yapıya neden olmadan virajları büyük bir ustalıkla dize getiriyor.
İlginizi çekebilir
Otoyoldaki yüksek hızlarda bile yola mükemmel bir şekilde oturan BMW X2, test pistinde de çok iyi sonuçlara imza atıyor. 17 cm daha uzun olsa da, Q2’ye oranla çok daha kıvrak bir şekilde kukaların arasında süzülüyor, hem de çok daha yüksek bir hıza ulaşıyor. Audi soğuk frenlerle 100 metreden yapılan ölçümlerden daha kısa sürede durarak tebessüme neden olsa da, sıcak frenlerle aynı performansı gösteremiyor. 130 km/s’den yapılan ölçümlerde BMW’den daha uzun bir mesafeye ihtiyaç duyuyor.
Q2 daha konforlu
Doğaldır ki, sportif bir karakter bazı fedakarlıkları da gerektiriyor. BMW X2 örneğin logar kapakları veya bakımı yapılmamış yollarda çok fazla tepki veriyor ve hatta yolcularını rahatsız edecek kadar sarsıyor. Teste S Line spor paketi ve adaptif amortisörlerle katılan Audi Q2 bu noktada çok daha olgun bir tavır sergiliyor. Audi Q2 özellikle konfor sürüş modunda yol bozukluklarını büyük bir başarılıyla sönümlüyor ve iç mekana neredeyse hiç yansıtmıyor. Ama buna karşılık virajlarda daha fazla yana yatma eğilimine giriyor.
Hatta Audi Q2 spor modda bile oldukça konforlu bir sürüş sunuyor ve öyle rahatsız edici bir sportiflik hissettirmiyor. Bunun tek sorumlusu süspansiyon değil. Direksiyon sistemi de yeterince direkt olmayan ve geri bildirim konusunda biraz zayıf kalan yapısıyla sportif sürüşlere gölge düşürüyor. Ayrıca çok erken önden kaymaya başlıyor ve yolcular daha yüksekte oturuyor.
Yol tamamen düz olduğunda 83 kg kadar daha hafif olan Audi Q2 önde gidiyor. Sessiz çalışan 150 HP gücündeki dizel motoru Q2’nin hafif gövdesini rahatlıkla hızlandırıyor. 0’dan 130 km/s hıza 15 saniyede ulaşan Audi Q2’ye karşın aynı hızlanma değeri için BMW X2 1,1 saniye daha uzun süreye ihtiyaç duyuyor. Audi Q2 sürücüsü bu noktada standart olarak sunulan yedi oranlı çift kavramalı şanzımanın hızlı vites geçişlerinin sürerken, BMW X2 sürücüsü altı ileri manuel şanzımanla mücadele ediyor. Şu an için X2 xDrive18d için bir otomatik şanzıman seçeneği bulunmuyor.
BMW’nin 2.0 litre hacimli turbo dizel motoru yüksek çalışma karakteri ile dikkat çekerken modern teknolojinin tüm nimetlerinden yararlanıyor ve böylece Euro-6d-Temp emisyon normunu karşılıyor. BMW X2 275 km’lik eko test parkurunda 7 lt/100 km’nin bir tık üzerine çıkıyor. Audi Q2 ise 7 lt/100 km tüketiyor. Yani iki araç arasında ciddi bir tüketim avantajı söz konusu değil.
Yine her iki SUV modelin de iç mekanı oldukça ferah ve havadar hissettiriyor. Ayrıca dört yetişkin rahatlıkla ve konforlu bir şekilde seyahat edebilir. Yine her iki model de yolcularını havalı bir kokpit tasarımıyla karşılıyor. BMW X2’nin M Sport paketinin de katkısıyla daha çekici ve havalı olduğu da bir gerçek. İç mekandaki kaplama ve süslemeler daha kaliteli hissettiriyor. Üstelik BMW kapı panellerini yumuşak dokunma hissi uyandıran kumaşa yer verirken Audi ucuz hissettiren plastik yüzeyler tercih ediyor. BMW X2 yan destekleri kuvvetli sarı dikişli alcantara spor koltuklarla da beğeni topluyor. Audi Q2 ise kişiselleştirilebilen sanal göstergesiyle elini masaya vuruyor. Bu benzersiz şölen navigasyon ekranını gösterme noktasında büyük kolaylık sağlıyor. Geri kalan unsurlar ise sadece görsel şölenden ibaret.
X2’nin kullanımı daha kolay
BMW X2 daha gelenekçi bir yol izliyor ve analog göstergeler kullanıma sunuyor. Ancak bu bir dezavantaj sayılmaz, çünkü göstergeler çok rahat okunuyor. Üstelik çevir-bas tipi merkezi kumanda sistemi öyle rahat ve öyle keyifli bir kullanıma sahip ki, dokunmatik ekrana gerek bile duyulmuyor. Biraz daha kalabalık bir düğme dizilimine sahip olan Audi’nin sunumu ise o kadar pratik bir kullanım sunamıyor. Bunun dışında her iki SUV’da da viraj içini aydınlatan aktif LED farlardan, dur-kalk asistanına ve SIM kart destekli navigasyona kadar oldukça zengin bir isteğe bağlı donanım listesi sunuluyor.
Konu bagaj hacmi ve fonksiyonellik olduğunda BMW X2 boyut avantajıyla öne çıkıyor. Bagaj kapağının ardında 470 litre ile 1355 litre arasında değişen geniş bir yükleme alanı gizleniyor. Üç parça halinde katlanan arka koltuk kadar bagaj zeminin altındaki ek bölme kullanım kolaylığını destekliyor. Hatta isteğe bağlı olarak öne doğru katlanan bir ön yolcu koltuğu bile sunuluyor. Yine isteğe bağlı olarak bagaj ile yolcu bölümünü bir file ile ayırmak da mümkün. Audi boyutlarının da dezavantajıyla, çok kısıtlı bir bagaj kullanıma sunuyor. 355 litre ile 1000 litre arasında değişen yükleme alanını daha fonksiyonel kılmak için katlanan koltuklar isteğe bağlı olarak sunulurken, bagaj zeminin altında ancak ve ancak minik bir subwoofer için yer bulunuyor.
Başa baş bir mücadele
Bu noktaya kadar BMW X2 önde gibi duruyor. Ama bu onu liderliğe taşımaya yetmiyor. BMW X2 zirveye ulaşmak için biraz pahalı, çünkü Audi Q2 eşdeğer bir motor ve dört tekerlekten çekiş sistemi dışında çift kavramalı otomatik şanzımanla daha uygun bir fiyata satışa sunuluyor. Üstelik otomatik şanzıman tercih etmek isteyen 18d müşterisi önden çekişle yetinmek zorunda. Maliyet bölümünde kaptırdığı puanlarla BMW X2 liderliği Audi’ye teslim etmek zorunda kalıyor.
Sonuç
1-Audi Q2
Konforlu ve atak sürüş hissi ile Audi Q2 fiyat olarak da daha uygun olunca, ipi birinci olarak göğüslüyor. Sürüş dinamikleri ve bagaj hacmi konusunda ise BMW X2’ye teslim olmak zorunda kalıyor.
2- BMW X2
Daha zayıf yol konforu ve yüksek fiyat seviyesi BMW X2’ye mağlubiyete mal oluyor. Spor süspansiyon ve diğer tüm Q2 özellikleri olmasa da, BMW X2 rahatlıkla birinci olabilecek bir potansiyele sahip.
Yazı: Michael von Maydell
Fotoğraf: Achim Hartmann
Son yorumlar